Kategóriák: CikkekPC tesztek

Settlements Rising – Korai Hozzáférés Betekintő

A Settlements Rising egy korai hozzáférésű város/kolónia építő játék, mely a középkor világába kalauzol minket. A cél egyszerű: egy virágzó települést kell felépítenünk, és folyamatosan fejleszteni azt, miközben kezeljük a lakosság igényeit és védelmet biztosítunk a külső fenyegetésekkel szemben. Bár a játék jelenlegi állapota nem teljes, már most érdemes megismerni, hiszen számos mechanikája és részlete azt sugallja, hogy komoly potenciál rejlik benne.

Az utóbbi években a korai hozzáférésű játékok magas száma már nem meglepő, azonban a városépítők és kolónia szimulátorok száma az utóbbi években kapott szárnyra. Az igazi kihívás tehát az ilyen játékok számára nem az, hogy teljesen új alapokat helyezzenek el, hanem az, hogy az ismerős mechanikákat érdekes és intuitív módokon prezentálják, és ebben a Settlements Rising kifejezetten jól teljesít.

A játék alapja a klasszikus városépítő mechanikára épít. A település kialakítása négyzetalapú rácsozott rendszerben történő elhelyezésen alapul, ahol az épületek és az utak precízen kapcsolódnak egymáshoz. Az utak összekötik a városközpontot a külterületekkel, miközben az épületek különböző helyigénnyel rendelkeznek, így a logisztika és az előre tervezés elengedhetetlen a város felépítésekor (vagy csak ledöntünk 1-2 épületet, amit korábban rossz helyre tettünk).

A Settlements Rising-ban a település növekedése a városközpontból indul, és a külterületek fokozatos fejlesztésével halad előre. Otthonokat kell biztosítanunk a lakosság számára, valamint lerakatokat kell kialakítanunk az anyagok tárolására. Ahogy az előbbiekből következik, az erőforrás-menedzsment egy fontos szerepet játszik majd, hiszen a nyersanyagokat feldolgozó épületek, például a favágó kunyhója, mely a tűzifa előállításáért felel, nélkülözhetetlenek a túléléshez, különösen a zord téli hónapokban. A játékban a telepeseink végzik a munka legnagyobb részét: ők dolgozzák fel az nyersanyagokat, gondoskodnak a termelésről és látják el a különböző szállítási és egyéb feladatokat, amelyeket nekünk kell kiosztanunk nekik.

A telepesek a gazdaság éltető ereje, különböző korcsoportokra oszlanak: dolgozó korúak, iskoláskorúak és gyermekek. Mindegyik csoportnak megvan a maga szerepe, amelyet a játékmenet során töltenek be. A telepesek szükségleteit kielégítve (élelem, fűtés, lakhatás) nemcsak életben tarthatjuk őket, hanem növelhetjük a település általános boldogsági mutatóját is. Erre azért fontos odafigyelnünk, mert egy boldog telepes termelékenyebb lesz, ami javítja a gazdaság hatékonyságát.

Ha nem figyelünk oda ezekre az alapvető szükségletekre, az általunk óvatosan felépített település gyorsan hanyatlásnak indulhat. A betegségek, mint például a vérhas vagy a természeti csapások, mint az éhínséget okozó szárazság súlyos károkat okozhatnak a közösségnek. A játék tehát folyamatos tesztelni fogja a felkészültségünket és problémamegoldóképességünket, valamint, balszerencséjükre, a telepeseink strapabírását.

A Settlements Rising, hogy kiemelkedjen a többi hasonló műfajú játék közül, egyedi elemeket is hozzáad a játékmenethez. Az egyik legérdekesebb újítás a véletlenszerű fejlesztési lehetőségek. A játék során alkalmanként kártyacsomagokat kapunk, melyek különböző bónuszokat tartalmaznak. Ezek lehetnek ingyen erőforrások vagy épületeket erősítő hatások. A kártyákat azonnal felhasználhatjuk, de meg is tarthatjuk őket későbbi, kritikus helyzetekben történő taktikusabb felhasználásra – vagy a gyűjtögető magatartást követve soha fel nem használásra.

Ezen kívül a Settlements Rising véletlenszerű eseményekkel is nehezíti a játékmenetet. Portyázó fosztogatók és vadállatok támadásai fenyegetik a települést, és ha nem tudjuk azt megvédeni, akkor komoly károkat okozhatnak. Emiatt a közösségünk védelmének kialakítása is feladataink közé fog tartozni a játék során.

A gazdasági menedzsment egyik kulcsfontosságú eleme a kereskedelem, amelyet a településünk számára egy külön kereskedelmi kikötő megépítésén keresztül tehetünk elérhetővé. Kereskedésen keresztül nyersanyagokat és feldolgozott anyagokat cserélhetünk más településekkel, ami hasznos lehet a termelési láncok kiegészítésében, amennyiben egyes nyersanyagokból nem áll rendelkezésünkre a megfelelő mennyiség.

A Settlements Rising egy olyan korai hozzáférésű városépítő játék, amely bár nem hoz forradalmi újításokat, de a műfaj kedvelői számára szórakoztató élményt kínál. Az alapmechanikák stabilak, a játékmenet letisztult és élvezetes, a fejlesztők jövőbeli ígéretei alapján pedig hosszútávon támogatni szándékozzák a játékukat tartalommal.

Legfrissebb bejegyzések

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13

Hollowbody – játékteszt

Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…

2024-11-11

Slime Rancher 2 – Korai Hozzáférés betekintő

A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…

2024-11-09

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06