Már az egészen korai konzol generációkon is megjelentek gördeszkás játékok, amelyek közül egyértelműen a Tony Hawk’s Pro Skater széria volt a legkiemelkedőbb. Később ettől az arcade stílustól próbált eltávolodni a nagysikerű Skate széria, ahol már komolyabb irányításrendszer volt. Sajnos teltek az évek és nem jött még egy igazán ütős deszkás játék. Ezt az űrt próbálja betölteni a Session, ami egy egészen szimulátor szint felé szeretné eltolni a műfajt.
Az indie projekt fejlesztői nagy lelkesedéssel próbálták a valósághű deszkázás élményét előállítani. Ezzel sajnos azt a helyzetet is megteremtették, hogy túlságosan komplex lett az irányítás. A karakterünk mindkét stick (csak kontrollerrel játszható a játék), gombok és ravaszok használatával precízen irányítható, de meg is követeli a játék tőlünk, hogy ezt a legapróbb részletekig folyamatosan meg is tegyük. Némi rásegítés beállítható, és a két stick funkciója valamennyire személyre szabható, de ennek ellenére igen komoly gyakorlást igényel majd tőlünk egy-egy trükk elsajátítása.
A játékban van egy sztori szál, ami próbálja egyre nagyobb kihívások elé állítani a játékosunkat. Ezek lényegében némi szöveges beszélgetések egy-egy karakterrel akik valamilyen trükkök bemutatását várják tőlünk. A release napján az egyik manual trükköt kérő küldetés sehogy sem akart teljesülni, még annak ellenére sem, hogy már sokkal fejlettebb trükköket építettem bele. Ez csak a legutóbbi frissítés során oldódott meg. Igazából annyira nem motiválja a játékost az előrehaladásban ez a „sztori mód”, hogy akár teljesen el is felejthetjük, hogy létezik olyan. A trükkök tanításához szerintem egy videós bemutató sem ártana, mert ugyan az inputokat elolvashatjuk egy listáról, de a pontos időzítést, ahogyan azokat végre kell hajtanunk, azt nem.
Ahhoz, hogy tényleg autentikus gördeszkás élményünk legyen elengedhetetlen, hogy legyen egy menő trükk felvételi lehetőség is. Szerencsére ez beépítve megtalálható a játékban és elég széles a skálája a lehetőségeknek, amikkel játszhatunk a felvétel során. Kifejezetten látványos replayeket generálhatunk in-game vele, viszont a játék nem igazán mutatja be, hogyan is kellene ezeket elkészíteni. Némi próbálkozás után viszont már egészen profin kinéző deszkás videókat vehetünk fel és szerkeszthetünk vele. Az éjszakai felvételek esetén pedig a kamerán található fény nagyon valósághűen adja vissza az igazi deszkás felvételek látványvilágát.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!