2 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Már az egészen korai konzol generációkon is megjelentek gördeszkás játékok, amelyek közül egyértelműen a Tony Hawk’s Pro Skater széria volt a legkiemelkedőbb. Később ettől az arcade stílustól próbált eltávolodni a nagysikerű Skate széria, ahol már komolyabb irányításrendszer volt. Sajnos teltek az évek és nem jött még egy igazán ütős deszkás játék. Ezt az űrt próbálja betölteni a Session, ami egy egészen szimulátor szint felé szeretné eltolni a műfajt.

Az indie projekt fejlesztői nagy lelkesedéssel próbálták a valósághű deszkázás élményét előállítani. Ezzel sajnos azt a helyzetet is megteremtették, hogy túlságosan komplex lett az irányítás. A karakterünk mindkét stick (csak kontrollerrel játszható a játék), gombok és ravaszok használatával precízen irányítható, de meg is követeli a játék tőlünk, hogy ezt a legapróbb részletekig folyamatosan meg is tegyük. Némi rásegítés beállítható, és a két stick funkciója valamennyire személyre szabható, de ennek ellenére igen komoly gyakorlást igényel majd tőlünk egy-egy trükk elsajátítása.

A játékban van egy sztori szál, ami próbálja egyre nagyobb kihívások elé állítani a játékosunkat. Ezek lényegében némi szöveges beszélgetések egy-egy karakterrel akik valamilyen trükkök bemutatását várják tőlünk. A release napján az egyik manual trükköt kérő küldetés sehogy sem akart teljesülni, még annak ellenére sem, hogy már sokkal fejlettebb trükköket építettem bele. Ez csak a legutóbbi frissítés során oldódott meg. Igazából annyira nem motiválja a játékost az előrehaladásban ez a „sztori mód”, hogy akár teljesen el is felejthetjük, hogy létezik olyan. A trükkök tanításához szerintem egy videós bemutató sem ártana, mert ugyan az inputokat elolvashatjuk egy listáról, de a pontos időzítést, ahogyan azokat végre kell hajtanunk, azt nem.

Ahhoz, hogy tényleg autentikus gördeszkás élményünk legyen elengedhetetlen, hogy legyen egy menő trükk felvételi lehetőség is. Szerencsére ez beépítve megtalálható a játékban és elég széles a skálája a lehetőségeknek, amikkel játszhatunk a felvétel során. Kifejezetten látványos replayeket generálhatunk in-game vele, viszont a játék nem igazán mutatja be, hogyan is kellene ezeket elkészíteni. Némi próbálkozás után viszont már egészen profin kinéző deszkás videókat vehetünk fel és szerkeszthetünk vele. Az éjszakai felvételek esetén pedig a kamerán található fény nagyon valósághűen adja vissza az igazi deszkás felvételek látványvilágát.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01