A Selfloss egy egyedi hangulatú és komoly hangvételű puzzle-kalandjáték, amely az öregedés, a veszteség és az újrakezdés témáit járja körül. A játék főhőse egy névtelen, idős karakter, akinek minden mozdulata súlyos melankóliát hordoz. Már az első percekben, amikor a főszereplő nehézkes, lassú mozgással, pár másodperc sprint után lelassul és megáll pihenni, egyértelművé válik, hogy a játék a fáradságos mozgásra, valamint a karakter fizikai küzdelmére épít. A karakterünk huzamosabb mozgás után nagyon intenzíven izzad, nehezen lélegzik, minden mozdulatából a kimerültség és fáradtság érződik, ami remekül közvetíti az öregedés és a gyengeség érzését. Az öregedés és a veszteség terhelései mind fizikailag, mind mentálisan megterhel mindenkit, ez alól nincs kivétel, a játék során erre számos példát látni fogunk.
A játék narratívája többnyire rejtélyes, tele van szimbólumokkal és allegóriákkal. A Selfloss világa tele van különös karakterekkel, például egy magas, kísérteties emberrel, egy gigantikus halas fülbevalót viselő nővel, aki mintha parancsolna a főszereplőnknek, illetve rengeteg mitikus lénybe is bele fogunk botlani az utazásunk során. A játékban számos akadállyal kell szembenéznünk, például egy mindent behálózó lila növény formájában, amelyet a pálcánkból idézett fény segítségével tudunk eltávolítani. A harcainkat is ezen fénysugarak segítségével kell megvívnunk a növényből burjánzó, groteszk ellenségekkel szemben. A harci mechanikák a játék tempójához rendkívül jól illeszkednek, a veszély jelenléte miatt pedig a karakterünk korlátozott mozgása miatt a szokásosnál is több nyomást helyez ránk.
A Selfloss egyediségét a játékmenet lassú, megfontolt tempója és a súlyos mozgás hangsúlyozása adja. Kontrollerrel játszva a mozdulatok sokkal érzékletesebbek, a játék minden elemét áthatja a karakter fizikai jelenlétének érzete. A játék a Brothers: A Tale of Two Sons című játékhoz hasonlóan nagyszerűen kommunikál az irányítás által, ahol a mozdulatoknak és a karakter cselekedeteinek szimbolikus jelentőségük van. A pálcánk használata egyszerű, a célzás és a navigáció is természetesnek érződik. A botot le tudjuk tenni bárhová, mely többszörös célt szolgál. Egyrészt, saját magunkat tudjuk megtisztítani a mérgező anyagoktól, amelyekkel a növény megpróbál beszennyezni minket. Emellett, egyes totemek és kapcsolók folyamatosan fényt kell kapjanak, miközben a karakterünk valami mást csinál, így ez a mechanika a puzzle elemeknek is egy új interakciós szintet ad.
A játékban a totemek és egyéb szimbólumok is fontos szerepet játszanak. Egy kastélyon átkelve és egy hidat aktiválva, juthatunk el egy bálna szellemét fogva tartó növényhez, melyet fénnyel megtisztítva felszabadítjuk ezt a szellemet. Ez a misztikus és szimbolikus élmény egyedülálló atmoszférát teremt, ahol egy különös, és bár komor, de varázslatos világban találjuk magunk. A játék helyszínéül Leeway szolgál, és a legtöbb lakója, akivel találkozunk mind olyan teremtmények, akik még nem készek elengedni a halott szeretteiket. A játék világában a halál, annak elfogadása, és a gyász játszák a fő szerepet.
A játék már a címében is egy Leeway-ben létező rituáléra utal, a Selfloss rituáléra. Ennek a lényege, és célja, hogy az elhunyt, és a továbblépésre képtelen szerettei közös emlékeit használva, segítsen azoknak túllépni a veszteségen. A mi feladatunk ebben a folyamatban az lesz, hogy a rituáléhoz szükséges személyes jelentőségű tárgyat, valamint a Selfloss hal esszenciáját begyűjtsük, és eljuttassuk a gyászolóhoz. Az egész világot áthatja a halakkal kapcsolatos szimbolika, amelyek a gyászt, a veszteséget és az újjászületést jelképezik.
A játék atmoszférája és hangulata melankolikus, de ugyanakkor van benne valami bájos és kedves is. Az öreg karakter nehézkes mozdulatai és a különös, rejtélyes világ mind egy sajátos érzelmi élményt kínálnak. A Selfloss nem csupán egy puzzle-kalandjáték, hanem egy mély, érzelmi utazás is, egy komoly üzenettel a veszteség és a gyász feldolgozásáról. Az egyszerű harci mechanikák, a lassú, megfontolt játékmenet és a rejtélyes történet mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Selfloss különleges és emlékezetes élményt nyújtson.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…