A játéknak rögös útja volt addig, ahol most tartunk. Kezdetben egy nagyon rosszul kommunikált Epic Games exkluzivitással indult a projekt. Kezdetben egy Steam játéknak indult a dolog, aztán egy hirtelen bejelentésre Epic timed exkluzív lett, amelyre meglehetősen rosszul reagáltak az emberek. Miután lejárt az exkluzivitás, akkor visszaérkezett Steamre, ahol Early Access címként folytatódott a fejlesztése. Viszont az a játék, amivé kinőtte magát végül az 1.0-ás változata, az úgy tűnik képes volt elfeledtetni ezt a baklövést.
A történetünk egy idegen bolygóra landolással kezdődik. A bolygó maga hatalmas (30km2) és különféle növényzet/állatvilág található egyes pontjain. Kezdetben kézi erővel és a környezetünkben talált erőforrásokból kell előállítanunk egy kis bázist, ami a tech tree és a termék előállításunk központi része lesz. Célunk pedig az lesz, hogy a FICSIT alkalmazottjaként felfedezzük és kiaknázzuk az új világ adta lehetőségeket. Segítségünkre lesz még ADA (Artificial Directory and Assistant), a FICSIT AI asszisztense, aki folyamatosan információval (és rengeteg poénos szöveggel) lát el minket munkánk során.
Az egyik fontos dolog, amely megkülönbözteti a játékot például a Factorio-tól és sok más hasonló gyár automatizáló játéktól az az FPS nézet és a 3D világ. Ez lehetővé teszi nem csak a horizontális, de a vertikális terjeszkedést is. Amint megépítjük az első futószalagunkat, szinte már azonnal megérezzük a késztetést arra, hogy többszintes gépmonstrumokat alkossunk. Ehhez az út hosszú és nyersanyagokkal teli, de szépen lassan, kiskanállal adagolja számunkra a fejlesztéseket a játék. Mindig ad egy olyan nagy célt, aminek az irányába mindig tudunk dolgozni. Sosem érezzük azt, hogy csak felesleges időhúzás lenne, amit teszünk.
Amikor már elérünk a szinte teljesen önműködő gépesítésig, akkor sem lesz még vágyunk megállni, ugyanis mindig lehet még egy kicsit optimálisabb, még egy kicsit jobb a termelés. Ezen felül még egy rejtélyes idegen entitás csodás állatvilág és szép természetes barlangok várnak felfedezésre. A világ felfedezésére járműveket készíthetünk, amelyekkel nem csak könnyebb és gyorsabb lesz a közlekedés, de egy kibővített inventoryt is szolgáltat. Ezeket később automatizálni is tudjuk, ami szintén az alap koncepcióba köt vissza, a termelés optimalizálásába. Vigyázni kell, mert nagyon addiktív!
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…