A Legend of Keepers fejlesztőstúdiója, a Goblinz Studio, következő játéka, a Sandwalkers, egy új roguelike játék, mely a sivatag kegyetlen dűnéinek meghódításával (pontosabban túlélésével) bíz meg minket. A játék egy klímaváltozás által elpusztított világban játszódik, minden nekifutásunk során egy-egy új karavánt fogunk irányítani, célunk pedig nem kisebb, mint megpróbálni visszahozni az életet a sivár, homok lepte pusztaságba.
A Sandwalkers egy világtérképen való navigálást és körökre osztott harcokat tartogat számunkra. A harcok ismerősek lesznek minden Legend of Keepers játékosnak, hiszen a felhasználói felület számos elemet kisebb-nagyobb átalakításokkal ugyan, de meg örökölt az elődjátéktól. A harcok lényege, hogy a négy főből álló karavánunk 2 sorba helyezkedve küzd meg a hasonló elrendezésben felálló ellenfelekkel. Ami könnyíti a dolgunkat, hogy minden karakternek van egy páncélértéke, melyet különböző skillekkel növelni tudunk, és ez minden harc elején visszaáll az adott karakter alapértékére. Hatalmas nehezítés, azon kívül, hogy az ellenfeleinknek is van ilyen páncéljuk, amit le kell építenünk, hogy az elszenvedett sebzés magától nem gyógyul fel, harcokon belül gyógyító varázslatokkal, azon kívül pedig gyógyító tárgyakkal tudjuk visszaállítani, ha egy karakterünk meghal, akkor az végleges, és a következő városig csökkent létszámmal kell eljutnunk, ahol súlyos pénzekért tudunk csak új csatlósokat felbérelni.
Hogy ezt még megfűszerezzük, a karaktereink életereje a világtérképen való vándorlás alatt is csökkenni fog. A legalapvetőbb erőforrásunk az utunkon, az élelmiszerkészletünk, mely az utazás alatt folyamatosan fogyni fog. Minden hatszögletű mező között az áthaladás legalább 2 egységnyi élelmet fog felemészteni, ha szintkülönbség van két mező között, vagy egy nehezen járható területen haladunk át, akkor ez lényegesen meg fog nőni. Ezen felül számos egyedi mechanika is tovább nehezíti a dolgunkat, például a savas eső, homokviharok és hőhullámok, melyek még halálosabbá teszik a Sandwalkers pusztáit. Ha menet közben elfogy az élelmünk, akkor folyamatosan csökkenni fog a karavánunk tagjainak életereje, és útközben éppúgy elhalálozhatnak, mint harc közben.
A játékot a hetedik karavánként kezdjük, tehát hat sikertelen expedíció már megelőzött minket, és biztosak lehetünk benne, hogy nem rögtön a hetedik karaván fogja sikerre vinni a feladatot. Főleg azért, mert a kezdeti élelemkészlet nagyjából 15 egységből áll, tehát 7-8 mezőt tudunk mozogni anélkül, hogy nagyobb sebzést szenvednének karavánunk tagjai. Azonban karavánunk sikertelensége esetén is van, ami megmarad velünk. Ugyanis a régi világ emlékein keresztül maradandó fejlesztéseket oldhatunk fel, melyek garantálják, hogy a további karavánok, ha nem is sikerrel, de tovább juthassanak az előzőknél.
Összességében egy nagyon szép és már most is tartalomban gazdag korai hozzáférésű roguelike játékot kapunk a Sandwalkersben. Egy üdítően egyedi világ, új, érdekes létformákkal (például a sötét varázslatokat használó csigafaj az egyik legérdekesebb) és egy olyan játékmenettel, ami, ha beránt a körforgásába, csak órákon belül tudunk szabadulni.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…