4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Rökiben Tove-t, egy kislányt irányítunk, aki a hóval borított skandináv erdőket járva különböző kalandokba kerül. A játék legelején megismerhetjük, hogy Tove és kisöccse, Lars akit karakterünk mindig viccesen „Tomte„-nek hív elvesztette édesanyját. Most apjukkal közösen élnek a zord tájon egy faházban. Sorsuk még rosszabbra fordul, mikor egy hatalmas lény bukkan fel és tönkre teszi a házukat az éjszaka közepén, ami miatt Tovenek és Larsnak menekülnie kell. Sajnos édesapjukat hátrahagyva egy szánkóval indulnak segítséget kérni. Mikor egyre kilátástalanabb a helyzet, akkor Lars is rejtélyesen eltűnik, így főhősünk magára marad.

Tove útja során sok, a skandináv folklórból ismerhető karakterrel és motívummal találkozik. Szinte mindenhez tartozik egy puzzle vagy legalább egy-egy begyűjtendő dolog. Szinte mindegyik karakter ijesztően néz ki, de mégis valamilyen kedves tulajdonsággal rendelkezik. Ezek a lények méretükben monumentálisak és ezt a kameraállások minden alkalommal nagyon jól próbálják szemléltetni. Nagyrészt az interakcióink velük valamilyen rejtvény megoldását foglalják magukban. Általában Tove táskájába gyűjtött tárgyait kombinálva, vagy jó helyen használva oldunk meg feladatokat. 

A játék jutalmazza a felfedezést, és kicsit próbál is ösztönözni minket rá. Érdemes minden területet alaposan átnézni, mert háttérinformációkat ismerhetünk meg a kultúráról vagy akár karaktereink személyiségéről. Sok esetben kitűzőket szerzünk egy-egy explorationhöz kapcsolódó tevékenységhez (ami lényegében egy achievement is egyben). Nem minden esetben szükséges a játék előrehaladásához a teljesítésük, de mégis tud egy olyan pluszt nyújtani, amiért érdemes megpróbálnunk megtalálni őket. Például a Lars becenevéhez köthető lényt valóban meg tudjuk idézni, és megismerhetjük, milyen egy igazi Tomte. Természetesen ezt is egy puzzle keretében.

Ahogy azt fentebb említettem egy sötétebb történet szál is van a játékban. Ez egy elég erős tónus váltás minden alkalommal, amikor feltűnik. A gyermeki felfedezés és a túlélés ellentétben a káosszal és a pusztítással. Ezen nagyon sokat tudott volna segíteni még egy teljes voice acting, de többnyire csak hümmögés szerű hangokat hallunk, mikor párbeszédes szövegek megjelennek. Személy szerint nekem ez zavaró volt, de örülök neki, hogy van opció ennek a kikapcsolására, így teljesen szöveg alapú, „néma” párbeszédeket kapunk. A félelmet keltő lények egyébként nem csak mitikus szörnyek, hanem olyan dolgok is, amitől egy, a főhősünkkel egy idős gyerek félhet. 

Legfrissebb bejegyzések

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01

Hogyan válassz tökéletes Bluetooth fülhallgatót?

Ha figyelembe veszed a cikkben felsorolt szempontokat, biztosan olyan vezeték nélküli Bluetooth fülhallgatót találsz, amely…

2024-10-29

Romance of the Three Kingdoms 8 Remake – játékteszt

A Romance of the Three kingdoms 8. részének remake-je egy történelmi utazást kínál, mely képes…

2024-10-29