4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Rökiben Tove-t, egy kislányt irányítunk, aki a hóval borított skandináv erdőket járva különböző kalandokba kerül. A játék legelején megismerhetjük, hogy Tove és kisöccse, Lars akit karakterünk mindig viccesen „Tomte„-nek hív elvesztette édesanyját. Most apjukkal közösen élnek a zord tájon egy faházban. Sorsuk még rosszabbra fordul, mikor egy hatalmas lény bukkan fel és tönkre teszi a házukat az éjszaka közepén, ami miatt Tovenek és Larsnak menekülnie kell. Sajnos édesapjukat hátrahagyva egy szánkóval indulnak segítséget kérni. Mikor egyre kilátástalanabb a helyzet, akkor Lars is rejtélyesen eltűnik, így főhősünk magára marad.

Tove útja során sok, a skandináv folklórból ismerhető karakterrel és motívummal találkozik. Szinte mindenhez tartozik egy puzzle vagy legalább egy-egy begyűjtendő dolog. Szinte mindegyik karakter ijesztően néz ki, de mégis valamilyen kedves tulajdonsággal rendelkezik. Ezek a lények méretükben monumentálisak és ezt a kameraállások minden alkalommal nagyon jól próbálják szemléltetni. Nagyrészt az interakcióink velük valamilyen rejtvény megoldását foglalják magukban. Általában Tove táskájába gyűjtött tárgyait kombinálva, vagy jó helyen használva oldunk meg feladatokat. 

A játék jutalmazza a felfedezést, és kicsit próbál is ösztönözni minket rá. Érdemes minden területet alaposan átnézni, mert háttérinformációkat ismerhetünk meg a kultúráról vagy akár karaktereink személyiségéről. Sok esetben kitűzőket szerzünk egy-egy explorationhöz kapcsolódó tevékenységhez (ami lényegében egy achievement is egyben). Nem minden esetben szükséges a játék előrehaladásához a teljesítésük, de mégis tud egy olyan pluszt nyújtani, amiért érdemes megpróbálnunk megtalálni őket. Például a Lars becenevéhez köthető lényt valóban meg tudjuk idézni, és megismerhetjük, milyen egy igazi Tomte. Természetesen ezt is egy puzzle keretében.

Ahogy azt fentebb említettem egy sötétebb történet szál is van a játékban. Ez egy elég erős tónus váltás minden alkalommal, amikor feltűnik. A gyermeki felfedezés és a túlélés ellentétben a káosszal és a pusztítással. Ezen nagyon sokat tudott volna segíteni még egy teljes voice acting, de többnyire csak hümmögés szerű hangokat hallunk, mikor párbeszédes szövegek megjelennek. Személy szerint nekem ez zavaró volt, de örülök neki, hogy van opció ennek a kikapcsolására, így teljesen szöveg alapú, „néma” párbeszédeket kapunk. A félelmet keltő lények egyébként nem csak mitikus szörnyek, hanem olyan dolgok is, amitől egy, a főhősünkkel egy idős gyerek félhet. 

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11