Oldal kiválasztása

Rogue Heroes: Ruins of Tasos – játékteszt

Rogue Heroes: Ruins of Tasos – játékteszt81% XP81% XP
4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Rogue Heroes: Ruins of Tasos nagyon sok dolognak a keveréke: procedurálisan generált dungeon rendszer; városépítés; roguelike játékmenet; klasszikus Zelda játékokat idéző kinézet; 4 fős coop. A fő gameplay loop a következő: az overworldben vásárolunk és építjük a kis közösségünket, majd lemegyünk a dungeonbe pénzt és gemeket gyűjteni. Eleinte nagyon gyors lesz ez a körforgás, ugyanis elég hamar megugrik a nehézség már a legelső dungeon területén belül is. Az upgradek esetén a gem költség is elég hamar magasra rúg, így egyhamar nem fogjuk az összes létező fejlesztést bezsebelni. Ha esetleg „kiégtünk” volna a dungeon runokon, akkor akár berendezhetjük a saját házunkat, vagy a folyó mentén horgászhatunk (ha megvettük hozzá a megfelelő épületet). Ezen felül amit egy modern játékban fontos még megemlíteni, hogy több megsimogatható kutyával is találkozunk!

Az épületeinket kijelölt parcellákra helyezhetjük el, amiben elég nagy szabadságot kapunk. Nagyrésze szimplán gem költséggel jár, de van olyan is, amihez quest teljesítése szükséges. Több megépítése után szintén questeket kapunk, mint például a horgászathoz szükséges horgászbot alapanyagainak beszerzése. Érdemes rámenni rögtön a játék elején az épületek megvásárlására, mert például a megfelelő épület nélkül nem tudunk az alap class kívételével mást választani. A felszerelések megnyitása is kritikus fontosságú, mert ugyan kapunk üveg változatokat az első dungeonben, de azok halál esetén vagy a dungeont elhagyva eltűnnek és újra csak szerencsével húzhatjuk be őket.

A harcrendszer teljesen a klasszikus 2D dungeon crawlereket idézi: 8 irányban  tudunk támadni, pajzs block és tárgyhasználat. Ha coopban játszunk, akkor jelentősen könnyebb túljutni a dungeon floorokon, de egyedül is el lehet vele boldogulni. Rengeteg csapda és titkos mechanika vár majd ránk. Például egy teremben az összes lámpást időre begyújtva egy gemekkel teli ládát varázsol elő a szoba közepére. De vannak Dark Souls szériából ismerős mimic ládák, amik kinyitásra szörnyeteggé változnak és megtámadnak minket vagy vázák amik kígyókat rejtenek pénz helyett. Elég magas áron rövidítő lifteket is nyithatunk a dungeonok belsejében, amivel rögtön a nehezebb részekre mehetünk már a bejáratból.

Több bosszantó dolog is van a játékban az első nagyobb update ellenére. Számos olyan dolgot viszont már kijavított, amit negatívként említettem volna. A coop bugok is szinte teljesen eltüntek. Viszont maradt számos olyan dolog, amit még finomítani lehetne. Például tudunk tologatni dolgokat a dungeonben, de ezek sosem mondhatóak precíznek. Többször is volt, hogy egyel többet tolt a karakter rajta mint szerettem volna és ezzel tönkretette a puzzlet. Egy másik ilyen dolog a lépcsőzés animáció, ami nagyon sokáig tart és sokszor 1 vagy 2 találatot be is kapok a lépcső végén álló ellenfelektől, mire újra irányíthatóvá válik a karakter. A fegyver range elég kicsi, és egy kamionra elég gemet belepakolva az upgradebe is alig tűnik fel a változás rajta. Ha már negatívumokról beszélünk, akkor meg kell említeni a sztorit, ami elég semmilyenre sikerült, de nincs is igazán a játék főszerepében.

Értékelés

81%

Összefoglaló Összességében elmondható, hogy egy szórakoztató coop játékról van szó. Több órányi gameplay után volt az első olyan, hogy ismétlődést kezdtem érezni a generálásban. A városépítés jópofa, de a fejlesztések talán egy kicsit túlárazottak. Solo játékosként jóval nehezebb, de nem lehetetlen.

81%

Véleményünk szerint

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »