Kategóriák: CikkekPC tesztek

Revival: Recolonization – Játékteszt

Egy olyan poszt-apokaliptikus 4X játék, amely a Föld pusztulásakor játszódik. Célunk az, hogy újra elhozzuk az életet a Földre és benépesítsük azt. Munkánk során együtt működtetünk más túlélőkkel vagy meghódíthatjuk területeiket. Erre lehetőséget ad a játékban található lojalitás és diplomáciai rendszer, ami talán kicsit jobban kiegyensúlyozott, mint a hasonló címekben megtalálható társai. Végső célunk pedig főként az, hogy a Földet elpusztító AI sereget visszaverjük. 

A játék korokon át zajlik. Egészen az egyszerű építményektől az utópikus festményeket idéző futurisztikus építészetig bezárólag kísérjük végig népünket. Ez a változás a technológia vizuálisan is reflektálva lesz az épületeken. Elég érdekes kombinációkat is létrehozhatunk a fejlesztési fának köszönhetően. Például lehet lézer ágyúval felszerelt harci elefántunk. A fő célunk a képernyő tetején található AI boss méter trackeli. Azt, hogy a végső célt egyedüli nagyhatalomként vagy szövetségeseket gyűjtve érjük el, az már teljesen rajtunk áll.

Nagyon hirtelen változások állhatnak be a játék során. Lehetnek ezek természeti katasztrófák, szélsőséges időjárási elemek, de akár egy zombi támadás is. Folyamatosan alkalmazkodnunk kell a megváltozott feltételekhez. Lehetőségünk van ezeket a változásokat terraformálással is elérni, amivel kedvezőbbé tehetjük magunknak az életkörülményeket vagy épp az ellenségeink életét tehetjük nehezebbé vele. Ha olyan környezetet alakítunk ki a bázisunk körül, ami nekünk nagyon kedvező, de az ellenségnek nem, akkor akár a bázisunkhoz érve már lehet a serege komoly sérülésekkel érkezik meg.

Ami a játékot egyedivé teszi a sok hasonló cím között, az a testreszabási lehetőségek, amelyek rendelkezésünkre állnak. Ehhez szükség lesz a környezetünk tanulmányozására és arra, hogy a könnyen beszerezhető erőforrásokat stratégiai célokra használjuk fel. Például ha valakinek sok köve van, akkor ők valószínűleg kő alapú fegyverzetet használnak majd, de amennyiben más erőforrásokkal rendelkezünk, akkor más alapanyagból hasonló dolgokat gyárthatunk. Ezen stratégiai erőforrások menedzselése nagy szempont lesz a játékbeli terjeszkedésünk során.

Legfrissebb bejegyzések

Dűne: Profécia – Kritika

A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy részt. Spoiler-mentes beszámoló következik.

2024-11-25

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21