Oldal kiválasztása

Reus 2 – Játékteszt

Reus 2 – Játékteszt90% XP90% XP

A 2013-as előd, a szimplán Reus címet viselő rouglike istenszimulátor folytatására 11 évet kellett várnia a nagyérdeműnek.  Adott volt a kérdés, hogy ennyi év elteltével vajon mit lehet megmutatni, mi új van még az omnipotens hatalom palettáján, az Abbey Games pedig úgy gondolta, ideje megmutatniuk nekünk a választ. Alig néhány perc kellett, hogy a Reus 2 képes legyen megragadni, majd órákra magába szippantani, s őszintén mondhatom, rég találkoztam ennyire egyedi lélekkel rendelkező alkotással.

Ha valaki esetleg nem ismerné a zsánert, a Reus 2-ben mi magunk lehetünk a nagybetűs Alkotók és feladatunk nem más, mint saját univerzumunkba életet csiholni. Kezdéskor azonban nem sok segítséget kapunk, csupán az Erdő, Óceán és Kőóriás siet a segítségünkre, azonban idővel, ahogy szépen-lassan fejlődünk, egyre több és több mindent tudunk majd feloldani. Ezek pedig elengedhetetlenek, mivel ezek az ősi lények teszik lehetővé, hogy különböző biomokat hozzunk létre, amik pedig idővel az emberi élet alapját fogják szolgáltatni. Megjelennek a különböző növények, élőlények, különböző természeti kincsek és erőforrások, melyek segítségével folyamatosan fejlődhetünk egyre több és több téve elérhetővé kicsiny településeinknek.

Játékmenet tekintetében a fő célunk, hogy óriásainkat kiválasztva hozzunk létre életet egy-egy bolygón. Az óriások mellett egy vezetőt is ki kell jelölnünk leendő civilizációnk élére, ami egyben a kezdő településeket is meghatározza. Ez a lépés különösen fontos is tud lenni, mivel mindenkinek megvan a maga erőssége és gyengesége és egy rossz választás akár keresztbe is tehet az egész isteni tervnek, már rögtön az elején (de legalábbis lényegesen megnehezítheti azt).  Ha ezzel megvagyunk, akkor óriásainkat használva tudunk a világon különböző dolgokat létrehozni, vagy életre kelteni, hogy később azok segítségével fejlődhessen embereink települése. Pár órányi játék után bátran mondhatom, hogy a Reus 2 rendszerei nagyszerűen működnek és kooperálnak egymással. Érezhető, hogy a fejlesztők különös gonddal építették egymásra a különböző mechanikákat és nem egyszer kaptam azon magam, hogy egy-egy korai döntésnemnek milyen súlyos kihatása lett órákkal később.

Történet szempontjából nincs miről beszélni, az egész játék az élet megalkotásáról szól, azonban a planétákat terraformáló óriások külön kis egyéniségek, mint ahogy a civilizációnkat vezető egyének is képesek kiemelkedni a tömegből.  Ehhez remek segítséget nyújt a játék elképesztően aranyos és színes látványvilága. Szinte olyan érzése van az embernek, mintha ecsettel festene a valóság szövetén, s öröm látni, hogy egy-egy jól irányzott húzás merre tolja el az általunk felépített világ fejlődését.

Nagyon nehéz egy olyan játékban, ami témájában szinte tökéletes, negatívumot úgy kiemelni, hogy ne hasson szőrszálhasogatásnak. A Reus 2 egyik riasztó eleme talán az lehet, hogy számos lehetőséget fel kell oldani (mit számos? tonnányi), azonban ez pont egy olyan rész, amit mások meg simán élvezhetnek.  Ehhez hozzájön az is, hogy a Reus 2 elég lassan indul be, és nagyon hosszú ideig tart, ami sikerül a különböző lehetőségeket felfedezni és megérteni.

Összességében a Reus 2 egy óriási játékidővel rendelkező, rendkívül aranyos és kedves játék, ami a rohanó hétköznapokban kellemes kikapcsolódást tud nyújtani a téma iránt érdeklődőknek. A játék zenéje kellemes, szinte magával rántja az embert, hogy sétáljon egyet a természetben és figyelje meg a környezetét. A vizuális részre szintén nem lehet panasz, a játékmenet és a megannyi lehetőség pedig szinte végeláthatatlan játékidővel kínálja meg a nagyérdeműt.

Értékelés

90%

Összefoglaló A Reus 2 egy jól átgondolt istenszimulátor, számos feloldanivalóval, kedves karakterekkel, kellemes és megnyugtató audiovizuális világgal. Aki szereti a menedzselős játékokat és szeret kísérletezni, azok egyáltalán nem fognak csalódni benne.

90%

Eseménynaptár

Translate »