Nagy trend lett mostanság, hogy az népszerű animékből játékadaptációkat készítenek. Ezek többnyire silány minőségű cashgrabek, amik csak a franchise nevét alapul véve próbálnak a fanokból egy kis pénzt kicsikarni. A 2012-es nagysikerű Psycho-Pass adaptációja esetében szerencsére nem erről van szó. Látszik rajta, hogy a készítők tisztában voltak az alapművel, és egy hű játékváltozatot készítettek belőle.
Egy visual novelről van szó, ami lényegében egy interaktív könyvnek fogható fel, amiben állóképek vagy videók kíséretében olvashatjuk el a történetet. Jórészt japánban elterjedt műfaj ez, de végre hozzánk is betörni látszik.
A történet egy disztópikus világban játszódik, egy olyan országban ahol a hatóságok az ott lakók mentális állapotát folyamatosan monitorozzák, és az egyes polgárok adatai alapján kiértékelik, hogy mennyi a valószínűsége annak, hogy bűncselekményt követ majd el az illető. Ezt a Psycho-Pass érték határozza meg. Ha ez egy bizonyos szintet átlép, akkor a Közbiztonsági Hivatal ügynökei dominátorokkal (olyan fegyverek, amik saját erejüket változtatják a célpont Psycho-Pass értéke alapján) kivonulnak a helyszínre, és végrehajtják a szükséges lépéseket. Az eredeti történet főként Akane Tsunemori és Shinya Kogami körül forog, ám a visual novelben két, direkt a játékhoz készített karaktert kapunk.
Elsőre egy könnyen elfelejthető fillernek gondoltam a storyt, de kellemesen csalódtam. Olyannyira jól beilleszkedik az eredeti történetbe, hogy akár egy külön story arcja is lehetne. Mivel elég sok információt kellene egyszerre befogadni a világgal kapcsolatban, ezért én javaslom, hogy legalább az anime első néhány részét nézze meg az, aki teljesen vakon vág neki a dolognak, mert úgy talán könnyebb lesz megértenie az eredeti storyhoz kötődő szálakat.
A játék elején választhatjuk ki a két karakter közül, hogy melyikkel szeretnénk megismerni a történetet. Az egyik közülük Nadeshiko Kugatachi, aki egy nagyon rideg, karrierista nő, aki egy „droid” jelzőt is kap a társaitól személyisége miatt. A másik karakter Takuma Tsurugi, aki kicsit már könnyebben kedvelhető, és személyisége az eredeti sztori Akane Tsunemorijára hasonlít. Emocionálisabb karakter, mint Kugatachi, és nehezen rejti el az érzéseit. A történet elejétől érezhető, hogy valami kapcsolat van a két karakter közt, de nem tudni micsoda. A karaktereknek több routeja van, amit bejárhatunk, mire eljutunk az „igazi” bejefezéshez.
Játékmenetről nagyon nem beszélhetünk, mert lényegében csak kattingatunk, hogy pörögjön a szöveg. Igazi interakció az egyes jeleneteknél lévő döntéseknél van, ahol kiválasztjuk, hogy milyen módon reagáljuk le az egyes helyzeteket.
Protip: érdemes menteni az ilyen jelenetek előtt, így ha érdekel minden végkimenet, könnyebb csak onnantól pörgetni tovább.
A zenei és látványvilág hű az alap műhöz, ezért nagy elismerés jár a készítőknek. A szinkronmunkával sincs kifogásolni való, mintha csak az animét vagy az OVA-t néznénk. A játékhoz készült art bookot DLC formájában is megvásárolhatjuk, ha szeretnénk több információt megtudni a háttér-munkálatokról.
Összességében annyit lehet elmondani, hogy a VN hűen adja vissza az eredeti mű minden aspektusát, csak sajnálom, hogy nem más formátumot kapott, mert akkor talán még többet is ki lehetett volna hozni a játék sztorijából. Mindenkinek tudom ajánlani, aki szereti a Psycho-Pass-t (de annak is, aki csak most ismerkedne vele), vagy esetleg a Szárnyas fejvadászt, ami az anime egyik alap inspirációjaként szolgált.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!