Nagy trend lett mostanság, hogy az népszerű animékből játékadaptációkat készítenek. Ezek többnyire silány minőségű cashgrabek, amik csak a franchise nevét alapul véve próbálnak a fanokból egy kis pénzt kicsikarni. A 2012-es nagysikerű Psycho-Pass adaptációja esetében szerencsére nem erről van szó. Látszik rajta, hogy a készítők tisztában voltak az alapművel, és egy hű játékváltozatot készítettek belőle.
Egy visual novelről van szó, ami lényegében egy interaktív könyvnek fogható fel, amiben állóképek vagy videók kíséretében olvashatjuk el a történetet. Jórészt japánban elterjedt műfaj ez, de végre hozzánk is betörni látszik.
A történet egy disztópikus világban játszódik, egy olyan országban ahol a hatóságok az ott lakók mentális állapotát folyamatosan monitorozzák, és az egyes polgárok adatai alapján kiértékelik, hogy mennyi a valószínűsége annak, hogy bűncselekményt követ majd el az illető. Ezt a Psycho-Pass érték határozza meg. Ha ez egy bizonyos szintet átlép, akkor a Közbiztonsági Hivatal ügynökei dominátorokkal (olyan fegyverek, amik saját erejüket változtatják a célpont Psycho-Pass értéke alapján) kivonulnak a helyszínre, és végrehajtják a szükséges lépéseket. Az eredeti történet főként Akane Tsunemori és Shinya Kogami körül forog, ám a visual novelben két, direkt a játékhoz készített karaktert kapunk.
Elsőre egy könnyen elfelejthető fillernek gondoltam a storyt, de kellemesen csalódtam. Olyannyira jól beilleszkedik az eredeti történetbe, hogy akár egy külön story arcja is lehetne. Mivel elég sok információt kellene egyszerre befogadni a világgal kapcsolatban, ezért én javaslom, hogy legalább az anime első néhány részét nézze meg az, aki teljesen vakon vág neki a dolognak, mert úgy talán könnyebb lesz megértenie az eredeti storyhoz kötődő szálakat.
A játék elején választhatjuk ki a két karakter közül, hogy melyikkel szeretnénk megismerni a történetet. Az egyik közülük Nadeshiko Kugatachi, aki egy nagyon rideg, karrierista nő, aki egy „droid” jelzőt is kap a társaitól személyisége miatt. A másik karakter Takuma Tsurugi, aki kicsit már könnyebben kedvelhető, és személyisége az eredeti sztori Akane Tsunemorijára hasonlít. Emocionálisabb karakter, mint Kugatachi, és nehezen rejti el az érzéseit. A történet elejétől érezhető, hogy valami kapcsolat van a két karakter közt, de nem tudni micsoda. A karaktereknek több routeja van, amit bejárhatunk, mire eljutunk az „igazi” bejefezéshez.
Játékmenetről nagyon nem beszélhetünk, mert lényegében csak kattingatunk, hogy pörögjön a szöveg. Igazi interakció az egyes jeleneteknél lévő döntéseknél van, ahol kiválasztjuk, hogy milyen módon reagáljuk le az egyes helyzeteket.
Protip: érdemes menteni az ilyen jelenetek előtt, így ha érdekel minden végkimenet, könnyebb csak onnantól pörgetni tovább.
A zenei és látványvilág hű az alap műhöz, ezért nagy elismerés jár a készítőknek. A szinkronmunkával sincs kifogásolni való, mintha csak az animét vagy az OVA-t néznénk. A játékhoz készült art bookot DLC formájában is megvásárolhatjuk, ha szeretnénk több információt megtudni a háttér-munkálatokról.
Összességében annyit lehet elmondani, hogy a VN hűen adja vissza az eredeti mű minden aspektusát, csak sajnálom, hogy nem más formátumot kapott, mert akkor talán még többet is ki lehetett volna hozni a játék sztorijából. Mindenkinek tudom ajánlani, aki szereti a Psycho-Pass-t (de annak is, aki csak most ismerkedne vele), vagy esetleg a Szárnyas fejvadászt, ami az anime egyik alap inspirációjaként szolgált.
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…