A tinyBuild újabb indie gyöngyszeme, mely nemrégiben elérte az 1.0 verziószámot. A játék alapvető ígérete, hogy egy alkimistát alakítva a rendelkezésünkre álló alapanyagok és eszközeink segítségével különböző italokat főzve kell kísérleteznünk, illetve vásárlóink igényeit kielégítenünk. Mindezen feladatokat nehezíti kasszánk telítettsége, alapanyagkészletünk mérete, és a „térképen” található akadályok. Ezen felül mind megítélésünket, mind népszerűségünket finoman egyensúlyban kell tartanunk.

Népszerűségünk határozza meg az eladott bájitalok után kapott aranyat, az árusok elérhető alapanyagkészletét, illetve az árusok által biztosított árak le- illetve felfelé történő mozgását. Minél népszerűbbek vagyunk annál több napi vásárlót kell fogadnunk, ha pedig nem tudjuk teljesíteni a kéréseiket, legyen az anyaghiány, vagy a keresett bájital félreértelmezése miatt, akkor népszerűség pontokat vesztünk, elég pontot veszítve pedig romlik a népszerűség értékünk, mely a megszerzett bónuszok elvesztésével, illetve csökkenésével jár.

Megítélésünk pedig ahhoz mérten változik, hogy kiknek segítünk, és kiket zavarunk el a boltunkból. Egy férfi le akarja égetni a szomszédja házát mert az megbántotta? Ha kisegítjük egy tűz bájitallal romlik a népszerűségünk, ha elküldjük javul, ez esetben viszont szembe kell néznünk a népszerűségünk romlásával. Egy fiatalember leesett egy fáról és bokáját törte? Ha egy életerő bájitalt adunk neki, akkor mind népszerűségünk mind megítélésünk javulni fog, ha elküldjük, akkor mindkét mutatónk negatív irányba fog elmozdulni, nekünk pedig el kell döntenünk melyik irányba akarunk elmozdulni, ugyanis rossz megítélés esetén üzletünk a gonosz emberek felé lesz vonzó, jó megítélésünk esetén pedig ezek az egyének el fognak kerülni minket. Amennyiben semlegesen tudjuk tartani az értéket, mind jó, mind rossz vásárlókkal fogunk találkozni, mely pedig a népszerűségünk gyors növekedéséhez vezet majd.

Nyersanyagainkat két helyről szerezhetjük be: a fentebb említett árusoktól, fizetség ellenében, illetve a kertünkben naponta egyszer begyűjthetünk különböző alapanyagokat.

A játék egyik fő eleme a fizikai játszótér, melyet alapanyagaink, főzeteink, illetve a házunk szobái biztosítanak számunkra. A rendszeretőbb játékosok megtehetik, hogy az elkészült italaikat kipakolják a vásárlói térbe, ezzel egy valódi bolt érzetét keltve. Egy kaotikusabb ember, mint személyem, azonban saját szórakoztatására szétszórhatja a dolgait a hálószoba-pince-udvar és dolgozószoba minden sarkába, vagy akár az eladótérbe, rendkívül bizarr képet kialakítva ezzel a boltban.

Főzeteink kinézetét temérdek módon tudjuk változtatni, mind a tárolóüveg formája, a címke alakja és a címkén elhelyezett szimbólum és színe testre szabható, és a választási lehetőségekkel pedig, -ahogy a képi mellékleten is látszik- bőségesen ellát minket a játék.

Legfrissebb bejegyzések

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14