A Pools horrorjáték, melyben sem szörnyek nem üldöznek minket, sem késes gyilkosok, akik elől bújkálnunk kellene és más játékosok sem veszélyeztetnek minket. A Pools maga a hátborzongató atmoszféra, amely előrehaladásunkkal egyre intenzívebbé és nyugtalanítóbbá válik.
A Pools egy olyan játék, amely nagy türelmet és egy különleges gondolkodásmódot igényel a játékosaitól, ezáltal sokak számára lesz kiábrándító élmény. A játék Steam oldalán és közösségközpontjában az ellenfelek hiánya miatt éri a legtöbb negatív kritika. A Pools ugyanis a horroron kívül a legközelebb a sétaszimulátorokhoz áll, az egyetlen játékmechanika mely rendelkezésünkre áll a séta lesz. A környezettel egyáltalán nem tudunk interakcióba lépni, annak megfigyelésén, néha egy-egy műanyag széken történő lepihenésen és pár vízicsúszdán való lecsúszáson kívül.
Mivel a környezet a legfontosabb része a játéknak, így annak minőségén állt vagy bukott a játék sikere. A cikkünk írásakor az értékelések alapaján a játék büszkén viseli a „Nagyon Pozitív” értékelést, ami magáért beszél. A medencék, lábmosók, sötét folyosók és vakító napfényes szobák zavaros geometriája aprólékosan megtervezett labirintust alkotnak mely elég sokáig képes lekötni azokat is, akiknek meglehetősen jó a tájékozódási képessége. A játék egyébként nem hosszú, 6 pályát tartalmaz, melyek összesen nagyjából 2-2,5 óra alatt teljesíthetőek. A környezet részleteit tekintve főleg egy hétköznapi strandokat idézi, azonban a strand zárva van és egyedül vagyunk a medencék között. A környezetet egyébként a Backrooms fikció egyik alsóbb rétege ihlette, amit a játék címéhez hasonlóan Pools néven ismernek.
A környezetet azonban a látvány és a hangzás emeli művészi magaslatokba. A nyugtalanító atmoszféra kialakításához ugyanis a legnagyobb munkát a briliáns hangzás végzi. A nedves lépések hangjától kezdve a folyosókban és hatalmas termekben hallható visszhangon keresztül, a fekete ürességéből szóló borzasztó morajlásig a hangkeverés maximálisan hozzájárul az élmény építéséhez. Ezt még megfejelik egy rendkívüli látványvilággal. Akármi is legyen a véleményünk a Pools a horrorjátékoktól megszokottól eltérő megközelítéséről, el kell ismernünk, hogy képi világa nem hagy kívánnivalót maga után. A játék remekül használja a kontrasztot: hosszú ideig tartó csend után egy ajtónyitás hirtelen nyikorgása vagy egy ismeretlenből felhangzó zene egészen ijesztővé válik.
A Pools a klausztrofóbia és az agorafóbia félelmeit is beveti: egymás után használ fel hatalmas, tágas, nyitott szobákat és lehetetlenül szűk tereket, amelyeken át kell préselnünk magunkat. És ez a feszültség minden egyes új szobából árad, ahová belépünk, és az előrehaladásunkkal egyre fokozódik.
Averno City egy bűnnel teli, kaotikus város, ami rád vár, hogy rendet tégy! Vagy legalábbis…
Újabb élőszereplős adaptáció érkezett a mozikba a Disney kínálatából. Ezúttal a korai 2000-es évek egyik…
Száz nap. Egy iskola. Egy világ, amely csendben várja a pusztulását – vagy a megváltását.
Nézzük, hogyan sikerült a Misterial Gamesnek Lovecraft örök titkait életre kelteni a Stygian: Outer Gods-ban.