Történetünk főhőse és névadója, az elveszett kincsek után kutató Pepper hajótörést szenved a játék elején. A sziget, amelynek partján találja magát tele van zöld egyszarvú lényekkel, a Narlingokkal, amelyek épp nézegetik mennyi zsákmányt tudnak szerezni, ha pórul járt főhősünktől ellopják ami a hajóról kiszóródott. Pepper miután magához tér utánuk ered és ezt követően egy függőhídon találkozik egy ismeretlen figurával, aki a Narlingokat vezeti. Ő elvágja a hidat karakterünk alatt, aki így a mélybe zuhan. Zuhanás közben meg tud kapaszkodni egy fúróban és máris összejött a játék címe: Pepper Grinder.
A játék teljes mértékben a fúró használatáról szól. Szerencsénkre az egész sziget „teljesen véletlenül” kompatibilis a fúrónkkal és így mindennel képesek vagyunk interakcióba lépni általa. Pepper maga tud sétálni és minimálisan ugrálni, de a tényleges mozgásrendszer a furó segítségével történik. Lényegében úgy fog mozogni karakterünk, mint egy orrmotoros repülő. Folyamatosan földbe, vízbe vagy speciális kapaszkodókba fogunk fúrni és így tudunk haladni előre a pályákon.
Nagyon precíz mozgást tesz lehetővé számunka a játék bár nem követeli meg azt. Rengeteg rejtett hely található, amelyek mindegyikének feltárásához szükségünk lesz majd elég komoly koordinációra és kreatív fúróhasználatra, de a szimpla végigjátszásnak nem létfontosságú eleme a hardcore platformozás. Egy kis hozzászokást biztosan megigényel a fúró teljesítményének fokozását használó magasabbra ugrás és egyebek, de pillanatok alatt szinte rutin szerű mozgássá alakul, annyira jól és letisztultan van implementálva.
A pixel art szintén kiemelkedő minőségű. Nagyon dinamikus minden jelenet, amelyen keresztülfúrjuk magunkat. Helyszínről-helyszínre mindig valami olyan dologgal találkozunk, amely a fúró hajtására van kialakítva. Például liftekbe belehelyezve a fúró hegyét megtekerhetjük a csörlő motorját, de még a sztori során egy gépfegyvert vagy egy robotot is meghajthatunk vele. A hátterek is viccesek/váratlanok. Például harcolunk majd föld alatti lávával telített Narling konyhában vagy az égen léghajókon ugrálva. Érdemes néha egy kicsit lelassítani és csak befogadni, hogy mi történik körülöttünk.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…