Oddsparks: Az Oddsparks egy egyedülálló automatizálási játék, mely nem egy ipari útmutatóval, hanem egy ősi próféciával kezdődik, és ahol nem a profit generálás a célunk, hanem a világunk megmentése egy megrontó erőtől. Kalandunk úgy kezdődik, hogy egy titokzatos, égből hullott ereklye a fészerünkön landol, a földdel egyenlővé téve azt. Ezen ereklyét felhasználva indul el a kalandunk a falunk központjában lévő ősi építménnyel felélesztünk egy ősi tudást, mely lehetővé teszi számunkra egy hadseregnyi segítő létrehozását. Ezek a kis segítők lesznek a Sparkok, akik sokszínűségét kihasználva kell megmentenünk a világot, és közben segíteni a szomszédjainknak.
A játék, automatizáláson alapuló játékoktól váratlan módon egy karakterkészítéssel indul. Ami bónusz, hogy nem csak saját karakterünkre lehetünk hatással, hanem a Sparkjainkra is. Karakterünk kabátjának színe ugyanis megegyezik a minket követő Sparkok valamely kis részletének a színével. Mivel még csak korai hozzáfésű játékról beszélünk, így elnézhető, hogy a kiegészítők és hajstílusok terén jelenleg elég korlátozottak a lehetőségeink. A karakterünk kinézete a játék kameranézete miatt egyébként sem a legfontosabb aspektusa a játéknak.
Az Oddspark erőssége a játék számtalan egyedi modellje és animációja mely életre kelti a karakterünk és a sparkjaink, akik csettintésre teljesítik az összes parancsunk. Az összes különböző típusú Spark összegyűjtése izgalmas: vajon mi lesz a különlegessége a legújabb kis segítőnknek? Az összes épület, amit elhelyezünk (vagy épp eredendően el van helyezve a pálya valamely részén) saját egyedi animációval üzemel. Ezen felül az épületet működtető sparkok is a típusuktól függő animációval kezelik azokat.
És ha már a sparkok, az automatizálás teljes mértékben rajtuk keresztül valósul meg. Ezek a fából készült apró lények techno-mágiával készülnek, és a specializációjukhoz viszonyítva a legjobb tudásuk szerint hajtják végre utasításainkat. A sparkok parancsainak kiosztása úgy működik, hogy szó szerint hozzávágjuk őket valamihez. Ha nyersanyagot akarunk gyűjteni, akkor a legközelebbi fához, vagy kőhöz dobva őket elkezdik feldolgozni azt, majd begyűjteni nekünk az alapanyagokat. Ha rádobjuk a sparkjaink egy állatra vagy szörnyre azt is megtámadják. Illetve, modern technológia hiányában futószalagok helyett is sparkokat tudunk majd alkalmazni alapanyagszállításra. Ez pedig utak segítségével történik: ha összekötünk egy favágó és fafeldolgozó épületet, a kettő közötti útra rádobunk néhány sparkot, akkor a levágott fát elszállítják a fafeldolgozóig.
A sparkok számos különböző verzióval rendelkeznek: vannak, akik jobban tudnak gépeket működtetni, árut szállítani vagy harcolni. Az, hogy egy sparkot hova a legérdemesebb elhelyezni a típusa határozza meg, és az összes spark típusra szükségünk lesz ahhoz, hogy optimális legyen a működésünk. A játék egyik legfontosabb lépése, hogy kitaláljuk, hogy melyik épületet hova tegyük, ugyanis rengeteg folyamat egymásra épül, az utak pedig fel tudnak torlódni, ha túl sok spark használja.
Eleinte zavaros lehet az utak működése, hiszen a terelő és útelválasztó modulokat később kapjuk kézhez, így hiába kezdünk el bonyolultabb kialakításokon gondolkodni, először az egyszerűbb megoldásokat kell megvalósítanunk. Az pedig különösen nem segít, hogy szegény sparkjaink nem a legokosabb élőlények a világon.
Az Oddspark a szokásos automatizálás játékmenetet azzal fűszerezi meg, hogy egy fantasy történetbe önti a motivációnkat. Mivel korai hozzáférésről beszélünk ez egy korán sem befejezett történet, azonban 20-25 órányi tartalommal már most is szolgál, és akkor ottvan a végtelenségig optimalizálható gyártási rendszer is. A fejlődés és az új épületek feloldása főként a falubeliek által adott küldetések teljesítésével történik, melyek kontextust adnak a kérésnek.
Az Oddsparks egy kiváló korai hozzáférésű játék egy olyan műfajból, amely általában elég messze áll a fantasy stílustól. A Pikminből vett inspirációval és a saját kreativitásával egy remek összképet ad már a jelenlegi állapotában is.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…