Egy ideje már tudni lehetett, hogy a PC-s játékosok is kezükbe vehetik a Nioh második részét, és most el is érkezett ez a pillanat. A konzol változathoz képest jelentős javításokat találhatunk a portban, de azért hagy némi kivetni valót is. A release előtt érkezett egy pici patch, de a jelentősebb problémákat egyelőre még nem orvosolta. A Steam felhasználói visszajelzések jelentős része jogosan van kiakadva néhány hiányosság miatt, amiket rövidesen meg is említek.
A PC port egyik legnagyobb jellemzője, hogy a játék már 4K Ultra-HD-ban játszható 30,60 vagy 120 FPS lockkal. Jelenleg az FPS lock borderless esetén 120-as beállításnál is megáll 60-on, full screen módban viszont jól funkcionál. Szerencsére a képkockaszámot nagyon stabilan meg is tudja tartani. Néhány abszolút kaotikus esetben esett pár képkockányit, de ha nem látom a számlálót észre sem lehetett volna venni. Ami viszont ennél sokkal inkább szembetűnő, az a 30 FPS lock minden egyes átvezetőre. Nagyon furcsa érzés nézni, ahogy például 60 FPS mellett kaszaboljuk a monitort ellepő démon sereget, majd jön egy átvezető, és feleannyi FPS-el megy tovább egy párbeszéd egy tábortűz mellett. Mivel in-engine jelenetekről van szó, hiszen a saját custom felszerelésű és kinézetű karakterem látom, ezért nem igazán értem a váltást.
A másik nagy selling point a Steam oldalon a „Full Mouse & Keyboard customisation”, ami ugyan megtalálható, de itt is vannak hiányosságok. Első részben, hogy ugyan ezzel van hirdetve, a játékon belül konzolos billentyű jeleket látunk folyamatosan. Még automatikusan azt se ismeri fel a játék, hogy PS vagy XBOX billentyű kiosztást mutasson felénk. Ez ugyan egy patch keretében könnyedén orvosolható lenne, de valamiért a javítás még mindig nincs jelen. Ezen felül az egér működése nagyon nem megbízható (legalábbis az én játékóráim során). Rengeteg esetben vagy késve vagy egyáltalán meg se mozdult az egér által a kamera vagy menüpont. Az ütések, amik bal és jobb egérgombon találhatóak szintén nem minden alkalommal regisztráltak lenyomásra. Legrosszabb példa erre az volt, mikor egy helyben állva folyamatos ritmussal kattintva ~5-ből 1 alkalommal ütött a karakterem. Viszont a testreszabhatóság ténylegesen jelen van a játékban, de a konzolos jelölések és a bizonytalan menü navigáció miatt még így is meg kell bírkózni az UI-val, ha egyedivé akarjuk tenni az irányítást. Ha ez még mindig nem lenne elég, hogy „emlékeztessen” hogy PC-n játszik az ember, szinte mindig beragad az egérmutató a monitor közepére (ami nem értem miért látható egyáltalán).
Az említett problémákon túl azért essen szó a jó dolgokról is. Ahogy az a nevéből sejthető, ez a kiadás tartalmazza az összes kiadott DLC-t: The Tengu’s Disciple; Darkness in the Capital; The First Samurai. A Steames változat release bónuszaként az első 3 hétben (02.05-02.26) két armor settet kapunk ajándékba: Ornate Gold Armour; Sohaya Deserter Garb. Ezen felül kapunk egy poénosabb ajándékot is, egy klasszikus Valve logóval ellátott sapkát. A bónuszok mindegyike a játékon belül egy Shrine használatakor a Boons fülön bezsebelhető.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!