Nextfest 2023 – Milyen játékokra számíthatunk a közeljövőben?
Ismét elérkezett Steamen a NextFest mely a közeli és picit távolabbi játékokba nyújt betekintést számunkra, rövidebb-hosszabb demók formájában. Az idei feszitválon 6 játékot próbáltunk ki, melyről a következő pár bekezdésben olvashatjátok véleményünket.
Testament: The Order of High-Human
A Testament: The Order of High-Human egy FPS kalandjáték, egyszerű RPG elemekkel dúsítva. A játék egy 15 fős csapat munkássága. Ehhez mérten a játék mind nagyságában mind letisztultságában nem mérhető egy AAA kategóriás játékhoz, azonban a játék meglepően szép környezettel rendelkezik, és a karaktermodellek egy része is kifejezetten részletgazdag, és nagyon jól eltalált (különösen a főszereplőnk és nemezise). A játékmenet két elkülönülő részre bontható a demó alapján: Egy harci és egy fejtörős részre. A demó során két harc fókuszú és egy fejtörő fókuszú részt vihetünk végig. A Puzzle szekció némi időzített platformos ugrálásból áll, mely, a karakterünk meglepően széles mozgáskészlete miatt remek szórakozás. A harcban 3 különböző támadási mód áll rendelkezésünkre: egy kard, egy íj és varázslatok formájában. A kard a legmegbízhatóbb a 3 közül és a legélvezhetőbb, az íjat nagyon keveset tudjuk használni mert nagyon limitált a lövedékek száma,a varázslatok pedig menet közben gondolnak egyet és leállnak, úgy, hogy manánk még nem fogyott el.
Összességében érdemes odafigyelni rá, remek kalandjátékká nőheti ki magát a jövőben!
Big Fat Battle
A Big Fat Battle egy 32v32 TPS shooter, melyben egy meccs 6 körből áll, a csapatok körönként tagokat cserélnek, és a vesztes csapatból körönként páran kiesnek, a 6 kör pedig egy végső 3v3 lesz. A játék rendkívül komolytalan, karaktermodelljeiben és kezdő, közelharci fegyvereiben egyaránt. Találkozhatunk bébi Trump-al, szumóbirkózóval, Erzsébet királynővel és még sok másokkal, közelharci fegyvereink között a megszokott fejszék és hasonlók mellett megtalálható egy hatalmas brokkoli, valamint egy csirkecomb. A játékmenet a változatok fegyverek miatt rendkívül szórakoztatónak tűnik, azonban a latency problémák miatt majdhogynem teljesen játszhatatlan jelenlegi állapotában. Ha ezt javítják egy vicces-könnyed pvp lövölde válhat belőle hosszútávon!
Shadow Gambit: The Cursed Crew
A Shadow Tactics Blades of the Shogun készítői az ázsiai vonulatú játékuk után a játékmenet megtartása és továbbfejlesztése után egy misztikus kalózkalandot hoznak el nekünk. A játék legerősebb része a lopakodós játékmenet mellett a karakterek szinkronhangja és személyisége. Már a demóban lefektetettek alapján rengeteg betekintést kapunk a játék sokszínű kasztjába, és az elérhető küldetések alapján a játékmenet egy igazán élvezetes taktikai élményt tartogat számunkra. A Demó a játék kezdőfelvonását mutatja be, ahol megszerezzük a hajónkat és az első, apró legénységünket. A demó legfontosabb tanulsága, hogy a Shadow Gambit arra épül, hogy a lehető legtöbbféleképp próbáljunk megoldani egy helyzetet míg a számunkra megfelelő végkifejlettet kapjuk, ebben pedig a játék mentési rendszere lesz segítségünkre, mely lehetővé teszi a helyzetek állandó újra próbálását. A mentési rendszer egy a történetben fontos szerepet betöltő karakter segítségével történik, ha visszatöltünk egy mentett pillanatot, karaktereink emlékeznek és megjegyzéseket tesznek előző, sikertelen kísérleteinkre. A játék legnagyobb erőssége a demó alapján, hogy ha hibákat követünk el az nem jelenti szükségszerűen azt, hogy elbuktunk és újra kell kezdeni, így a lopakodós játékok rajongóinak ugyanannyira vonzó lehet, mint valakinek, aki még nem próbálkozott a műfaj játékaival.
Battle Shapers
Következő demónk egy cyberpunk stílusú rougelite, ami a szokásos random generált pályák újra és újra történő megmászásán alapul, ez esetben egy gyors tempójú FPS köntösbe bújtatva. Az első próbálkozásunk előtt lehetőségünk van karakterünk testre szabására, mely játékmeneti szempontból nagy jelentőséggel bír: karakterünkre különböző core-okat szerelhetünk, összesen 2 darabot, egy elsődlegest és egy másodlagost. Az elsődleges fogja megadni a páncélunk kinézetét és a két darab mindig rendelkezésre álló aktív képességünket, a másodlagos pedig egy vagy több passzív effekttel ruház fel minket. A demó során 2 aktív és 3 passzív core érhető el. Sajnos tapasztalat alapján, az egyetlen elérhető főellenfél legyőzéséért járó core-t nem teszi számunkra elérhetővé a játék, hiába vesszük fel azt. A játék nagy eltérése a többi rougelite-tól, hogy nem az útvonalunk irányát választjuk meg menet közben, hanem az elején kitűzünk magunknak egy főellenfél célpontot, és a random generált szobákon keresztül haladunk egyenesen az arénája felé. A kiválasztott főellenfél időnként aktívan megnehezíti előrehaladásunkat, ha azt érzékeli, hogy túl erősek vagyunk az adott arénára, ez a mechanika meglehetősen pozitív, hiszen megerősíti azt az érzést, hogy épp levadászni készülünk, amit ő nagyon nem szeretne. A játék képi világa meglehetősen színes és egyedi, játékmenete izgalma pedig a folyamatosan növekedő nehézségből fakad.
Bulwark: Falconeer Chronicles
A soron következő demónk a Falconeer világában játszódó városépítő. Amit fontos tudni, hogy az említett Falconeer-hez hasonlóan, ezt a játékot egy ember készíti, név szerint Tomas Sala, aki a játék indításakor pár szóval köszönt minket a demóban. A játék során a város építését az általunk irányított léghajóból adott parancsokkal tehetjük meg, illetve azt irányítva fedezhetjük fel a környező szigetvilágot nyersanyagok után kutatva. A kamerakezelés talán a játék legnegatívabb része: bár a léghajónkat egérkattintással irányítjuk, a kameránk mindig hozzá van kötve, így meglehetősen nehéz a navigáció, építés módban hasonlóan egy épülethez, vagy egy – az épületeket összekötő – toronyhoz van kötve a kameránk és így tudjuk tovább vinni az építendő útvonalunkat. A városépítés node alapú, van egy fő létesítményünk, illetve nyersanyagkinyerő épületeink melyek között az utakat és az utak elágazását segítő tornyok építése és fejlesztése tartozik a mi feladatkörünkbe. A messze elérhető nyersanyagok szállításához oda kell utaznunk a léghajónkkal majd mind a bázisunkhoz, mind a nyersanyaglelőhelyhez kikötőket telepítenünk. A játék egyelőre egy egyszerű rendszert ajánl kipróbálásra, remélhetőleg épületekben és mechanikákban a későbbiekben több variációnk lesz. Ha a fejlesztő előző játékából indulunk ki, érdemes lesz várni a későbbi frissítésekre.
Station to station
Utolsó általunk próbált játék, a Station to station egy szemet gyönyörködtető voxel grafikával megalkotott világgal az összes általunk próbált játékok közül a legmegnyerőbb képi világgal rendelkezik. Játékmenetét tekintve vasútvonalakat kell létesítenünk anyagforrás és anyagfelhasználó között: búzát vinni a farmról a malomhoz, hogy liszt készüljön belőle, tejet a feldolgozóba, ezzel sajtot készítve és még sorolhatnánk. A demó során csupán néhány pálya elérhető, azonban már az elsőről a harmadikhoz érve is bonyolódik a játékmenet az összekötendő épületek elhelyezkedése miatt. A lehetőségeink a demóban egy állomás elhelyezéséből és sínek, valamint az ezen síneket támogató hidak létesítéséből állnak. Az állomások egységes árral rendelkeznek, a sínek olcsók, míg a híddal alátámasztott sínek drágák. A legtöbb pályának mellékes célja egymegfelelő pénzösszeg megtartása a célok teljesítése után, így priorizálnunk kell a földre fektetett, lehető legrövidebb síneket a híddal megemeltekkel szemben. A Station to station a legkellemesebb játék, amit ezen a NextFest-en próbáltunk.