PC tesztek

Nanotale – Typing Chronicles – EA Játékteszt

5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A régi DOS időket idézte fel bennem a játék, ugyanis akkor számos olyan játéknak álcázott oktató program volt, ami a gyors írást oktatta különböző feladatokon keresztül. Azt már most le is szögezném, hogy aki egyelőre még nem tud magabiztosan úgy gépelni, hogy nem kell a billentyűzetre néznie írás közben, az először gyakoroljon kicsit, mielőtt ennek nekikezd. Konkrétan MINDENT gépelve fogunk végrehajtani a játék során, és a rutin hiánya a komolyabb akciók kapkodásával párosítva rengeteg bosszús félregépelést eredményezhet. A gépeléses játékmenetet annyira komolyan veszik, hogy még az interface elemeket is pötyögve tudjuk nyomkodni. Például egy level up esetén a három opcióból be kell gépelnünk annak a skillnek a nevét amit unlockolni szeretnénk.

Főszereplőnk Rosalind feljegyzi és katalogizálja a környezetet, amit folyamatosan felfedezünk. Ez nem csak story szempontjából lényeges, hanem konkrétan az általunk feljegyzett szavakat használjuk majd fel a harc során. Ha harcra kerül a sor, akkor a The Typing of the Dead-hez hasonlóan az ellenségek felett megjelenő különféle szavakat begépelve tudjuk őket sebezni. Ezen felül tudunk különféle spelleket is használni, amiket kombinálni is tudunk. Például ICE+LARGE egy más képesség lesz, mint ICE+RAY. Olvasva talán furcsa lehet ezt átlátni, de aki játszott esetleg a Magicka-val, az talán jobban megérti ezeket a módosítókat. Az elején kell egy kis időt szánnunk arra, hogy kikísérletezzük a módosító szavak hatását, és onnantól teljesen rutinból fog menni a kombinálás. Szerencsére az UI alsó része is segítségünkre van ebben, mert szétbontva mutatja a használható szavakat.

Az előző résszel ellentétben itt most nem kihajló papír darabokból áll a környezet, hanem egy nagyon színes és képességeink miatt interaktív világ áll feljegyzéseink elkészítésére. A növényzet és az állatvilág egyaránt interaktív, és gyakran használja fel ezt a rendszert a világban található számos puzzle is. Például, hogy egy állat ne bújjon el karakterünk elől, megnöveszthetjük a környéken a füvet, aminek a segítségével elbújva könnyedén odaférhetünk a közelükbe.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01