PC tesztek

Nanotale – Typing Chronicles – EA Játékteszt

5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A régi DOS időket idézte fel bennem a játék, ugyanis akkor számos olyan játéknak álcázott oktató program volt, ami a gyors írást oktatta különböző feladatokon keresztül. Azt már most le is szögezném, hogy aki egyelőre még nem tud magabiztosan úgy gépelni, hogy nem kell a billentyűzetre néznie írás közben, az először gyakoroljon kicsit, mielőtt ennek nekikezd. Konkrétan MINDENT gépelve fogunk végrehajtani a játék során, és a rutin hiánya a komolyabb akciók kapkodásával párosítva rengeteg bosszús félregépelést eredményezhet. A gépeléses játékmenetet annyira komolyan veszik, hogy még az interface elemeket is pötyögve tudjuk nyomkodni. Például egy level up esetén a három opcióból be kell gépelnünk annak a skillnek a nevét amit unlockolni szeretnénk.

Főszereplőnk Rosalind feljegyzi és katalogizálja a környezetet, amit folyamatosan felfedezünk. Ez nem csak story szempontjából lényeges, hanem konkrétan az általunk feljegyzett szavakat használjuk majd fel a harc során. Ha harcra kerül a sor, akkor a The Typing of the Dead-hez hasonlóan az ellenségek felett megjelenő különféle szavakat begépelve tudjuk őket sebezni. Ezen felül tudunk különféle spelleket is használni, amiket kombinálni is tudunk. Például ICE+LARGE egy más képesség lesz, mint ICE+RAY. Olvasva talán furcsa lehet ezt átlátni, de aki játszott esetleg a Magicka-val, az talán jobban megérti ezeket a módosítókat. Az elején kell egy kis időt szánnunk arra, hogy kikísérletezzük a módosító szavak hatását, és onnantól teljesen rutinból fog menni a kombinálás. Szerencsére az UI alsó része is segítségünkre van ebben, mert szétbontva mutatja a használható szavakat.

Az előző résszel ellentétben itt most nem kihajló papír darabokból áll a környezet, hanem egy nagyon színes és képességeink miatt interaktív világ áll feljegyzéseink elkészítésére. A növényzet és az állatvilág egyaránt interaktív, és gyakran használja fel ezt a rendszert a világban található számos puzzle is. Például, hogy egy állat ne bújjon el karakterünk elől, megnöveszthetjük a környéken a füvet, aminek a segítségével elbújva könnyedén odaférhetünk a közelükbe.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11