A Milestone elég sok versenyzős játékot dob ki mostanság, és úgy gondoltam, hogy a Monster Energy Supercross után, amit az év elején adtak ki most pihentetik egy kicsit az MXGP szériájukat. Tévedtem. Nézzük, mit tartogat számunkra az új rész.
Bevallom kicsit félve vágtam bele a játékba az MXGP 3 leszereplése és az engine váltott MotoGP™18 után, de mivel a már említett Monster Energy Supercross bizalomra adott okot, így előítéletek nélkül kezdtem bele a játékba. Kezdetnek bele néztem a tutorialba, mert egy ennyire technikás játéknál szerintem fontos, hogy jó minőségű és informatív oktató mód legyen az új vagy tapasztalatlan játékosok számára. Sajnos szerintem a játék leggyengébb pontját találtam meg benne. A nagyon alap dolgokat narrációval bemutatja, de semmilyen „haladó” technikát nem mutat be. Például a DiRT 4 oktató módjához képest itt csak kiadja a feladatot, és csináld meg ahogy akarod.
Kaptunk viszont egy Compound térképet, ahol 1 km2 területű pályán szabadon gyakorolhatunk. Hat különböző technikát igénylő pályaszakaszt is találunk benne, hogy minden játékmódot elsajátíthassunk. Ha már egyedül megy, akkor AI ellen is összemérhetjük tudásunkat.
A játék nehéz. Ha nem készültél fel arra hogy minden lehetséges módon össze fogod törni magad, akkor ez a játék nem neked való. Szerencsére ilyen téren nem lehet panasz a játékra. Fontos dolog elsajátítani a „scrub” technikáját, mert anélkül eléggé hátrányos helyzetben érezhetjük magunkat a versenyek során. Ha mégis túl sok gázt adtunk, későn kanyarodtunk, hozzáértünk valakihez, túl gyorsan mentünk az ugratón, nem jól helyeztük el a súlyunkat akkor a rewind funkcióval visszatekerhetjük a versenyt és korrigálhatjuk a hibáinkat. Ha full hardcoreba akarjuk csapatni, akkor mehetünk Extreme Career módban, ahol kikapcsolódik ez a funkció és valós verseny hosszakat kell végigjátszanunk.
Karrier módban készíthetünk egy saját motorost, akivel a híres versenyzők között játszhatunk majd emelkedhetünk föléjük. Ahogy megyünk versenyről-versenyre és egyre jobban beletanulunk a mechanikákba úgy érezzük, hogy valóban elértünk valamit. Amikor végrehajtunk egy tökéletes ugrást, vagy borulás nélkül viszünk végig egy versenyt, az lesz az a pillanat, amikor a sok frusztráció meghozta az eredményét, és valóban egyfajta örömmel tölt majd el bennünket. Nehéz ugyan beletanulni szerintem egy újonnan érkezőnek a fizikába, de tényleg megéri.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…