6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Milestone elég sok versenyzős játékot dob ki mostanság, és úgy gondoltam, hogy a Monster Energy Supercross után, amit az év elején adtak ki most pihentetik egy kicsit az MXGP szériájukat. Tévedtem. Nézzük, mit tartogat számunkra az új rész.

Bevallom kicsit félve vágtam bele a játékba az MXGP 3 leszereplése és az engine váltott MotoGP™18 után, de mivel a már említett Monster Energy Supercross bizalomra adott okot, így előítéletek nélkül kezdtem bele a játékba. Kezdetnek bele néztem a tutorialba, mert egy ennyire technikás játéknál szerintem fontos, hogy jó minőségű és informatív oktató mód legyen az új vagy tapasztalatlan játékosok számára. Sajnos szerintem a játék leggyengébb pontját találtam meg benne. A nagyon alap dolgokat narrációval bemutatja, de semmilyen „haladó” technikát nem mutat be. Például a DiRT 4 oktató módjához képest itt csak kiadja a feladatot, és csináld meg ahogy akarod.

Kaptunk viszont egy Compound térképet, ahol 1 km2 területű pályán szabadon gyakorolhatunk. Hat különböző technikát igénylő pályaszakaszt is találunk benne, hogy minden játékmódot elsajátíthassunk. Ha már egyedül megy, akkor AI ellen is összemérhetjük tudásunkat.

A játék nehéz. Ha nem készültél fel arra hogy minden lehetséges módon össze fogod törni magad, akkor ez a játék nem neked való. Szerencsére ilyen téren nem lehet panasz a játékra. Fontos dolog elsajátítani a „scrub” technikáját, mert anélkül eléggé hátrányos helyzetben érezhetjük magunkat a versenyek során. Ha mégis túl sok gázt adtunk, későn kanyarodtunk, hozzáértünk valakihez, túl gyorsan mentünk az ugratón, nem jól helyeztük el a súlyunkat akkor a rewind funkcióval visszatekerhetjük a versenyt és korrigálhatjuk a hibáinkat. Ha full hardcoreba akarjuk csapatni, akkor mehetünk Extreme Career módban, ahol kikapcsolódik ez a funkció és valós verseny hosszakat kell végigjátszanunk.

Karrier módban készíthetünk egy saját motorost, akivel a híres versenyzők között játszhatunk majd emelkedhetünk föléjük. Ahogy megyünk versenyről-versenyre és egyre jobban beletanulunk a mechanikákba úgy érezzük, hogy valóban elértünk valamit. Amikor végrehajtunk egy tökéletes ugrást, vagy borulás nélkül viszünk végig egy versenyt, az lesz az a pillanat, amikor a sok frusztráció meghozta az eredményét, és valóban egyfajta örömmel tölt majd el bennünket. Nehéz ugyan beletanulni szerintem egy újonnan érkezőnek a fizikába, de tényleg megéri.

<iframe src="https://store.steampowered.com/widget/798290/" frameborder="0" width="100%" height="190"></iframe>

Legfrissebb bejegyzések

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20