A Metal Slug sorozat egészen 1996 óta van jelen a játékvilágban. Eredetileg egy run and gun arcade shooter játék volt, amit később házi konzolokra is leportoltak. A játékot főként egyedi rajzfilmes kinézetéről és humoráról lehet felismerni. Több spinoff játék is készült belőle, amelyek eltérnek az alap játékstílustól. Jelenlegi játékunk is egy ezek közül. Ez most épp egy körökre osztott stratégiai játék lett, amelyet roguelike elemekkel egészítettek ki. A humor a régi, a mechanika új.
A játékmenet az eredetihez képest jóval lassabb és első ránézésre szimplának tűnik. Vannak bizonyos feladatok amelyeket teljesítenünk kell a pálya megnyeréséhez és van mellékfeladat, amivel további bónuszokat kaphatunk. Ezen felül viszont még sokkal több mechanika vár minket egy-egy pálya alatt. Karaktereink például adrenalint generálnak, ami egyfajta erőforrásként szolgál a spéci képességek használatához. Ezeket főként a karakterek fejlesztése során vagy a pályákon megszerzett pénzből vásárolhatunk. Ez már önmagában is hatalmas build lehetőséget rejt magában.
Ezen felül a karakterek között egy „SYNC” rendszer is működik, amely valamilyen akcióra azonnali reakciót indít be. Például a gránátot dobáló karakter amennyiben hatótávon belül van, akkor a megsebzett ellenségre automatikusan dob egy gránátot is pluszban. Ezeket megfelelően kombinálva hatalmas pusztítást tudunk végrehajtani és ez adja igazán meg a build variációk lehetőségét. Ami további fejtörést okozhat a csapat összetételét tekintve, hogy külön síkokra van osztva a térkép. Ez azt jelenti, hogy például aki pisztolyt használ, az nem fog tudni csak egyenesen lőni a saját síkjában. Ezzel ellentétben például az előbb említett gránátos karakter fel és le tud dobni az aktuális síkjából, így ezt is érdemes szem előtt tartani.
Sajnos azért vannak hibák a játékkal. Ezt például az is mutatja, hogy már a kiadás után egy elég nagy hibajavító update érkezett. Ezen felül kiadtak egy „Known issues” listát, amelyet főként a játékosok visszajelzései alapján gyűjtöttek ki és a fejlesztés az elkövetkező hetekben erre fog fókuszálni. Például kimaradt a széria számára ikonikus hadifogoly NPC kiszabadításának tutorial szekciója, ami elmondta volna, hogy mégis hogyan működik ez az akció. Szerencsére semmi game breaking hibával nem szembesültem a játékban, szóval annyira nem komoly azért a helyzet.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…
Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…
A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…