A Matterfall mindennel rendelkezik ami egy átlagfelhasználót megfoghat: látványos, a játékmenete pörgős így nincs egy nyugodt pillanatunk se, gyűjtögetők és pontszám-vadászok is megtalálhatják a számításukat benne, hála a sok elrejtett tartalomnak, más szóval egy igazán szórakoztató élmény ez a kis oldalra scrollozós twin-stick shooter.
A Matterfall nem túl bonyolult története egy disztópikus világba kalauzol minket, melyet egy Smart Matter-nek nevezett idegen anyag fertőzött meg. Avalon Darrow bőrébe bújva elsődleges feladatunk az ellenséges idegenek likvidálása lesz és lehetőségek szerint a fertőzés visszaszorítása. Ebben segítségünkre lesz űrruhánk, mellyel képesek vagyunk nagy ugrásokra, kitérésekre és afféle rövid hatótávú teleportálásra, mellyel kivédhetjük az ellenséges találatokat sőt, rövid időre meg is fagyaszthatjuk ellenfeleinket, így téve őket könnyebb célponttá.
Folyamatosan észnél kell lennünk, mert a túlerő bizony hatalmas, nem egyszer kapunk annyi idegent az arcunkba, hogy az egész képernyőt beterítik. Szerencsére a már említett teleportálás segítségével és némi gyakorlással, a legmeredekebb helyzetből is győztesen kerülhetünk ki. Némely ellenfél likvidálasa után, hátra marad egy lebegő bomba, amit fegyverünkkel aktiválva hatalmas pusztítást eszközölhetünk. A játék ügyesen vált az akció -és platform-részek között, egyik pillanatban még ugrálunk felfelé, aztán hirtelen a nyakunkba szakad az ellen.
A pályákon elrejtve találhatunk kristályba zárt túlélőket, kiket kiszabadítva nem csak a pálya végi pontszámunk emelkedik, esetenként bónusz fejlesztést is kaphatunk, mint például a nagy sebzést okozó gránát vagy akár a teljes játékmenetet befolyásoló ruha-fejlesztések. Érdemes nyitott szemmel járni és minden zeg-zúgot átnézni ezek miatt. A pályák végét mindig főellenség zárja, akik az alap idegenekhez képest totálisan más taktikát igényelnek és még több odafigyelést.
A végére hagytam a kicsit negatívabb dolgokat: sajnos a játék kimondottan rövid, 3 szint van és mindegyik szint 3 pályából, illetve a szintet záró boss-harcból áll, szóval összesen 12 pálya áll rendelkezésre, ami viszont elég kevés. Nehézségi szinttől függően, 2-3 óra alatt végig lehet rajtuk rohanni, az egyetlen dolog amiért érdemes lehet többször nekilátni az a világranglista, ahol a pályák pontszáma alapján rangsorolnak minket.
Összességében jó móka a Matterfall, de picit változatosabb játékmenet és hosszabb játékidő azért ráférne. Talán egy DLC formájában lesz szerencsénk hozzá.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!