Nem nagyon csináltam még ilyet, hogy egy nyílt Beta fázisban lévő játékról írjak, de úgy éreztem, hogy ennek most eljött az ideje. A Marvel’s Avengers számomra egy érzelmi hullámvasút. Mikor megtudtam, hogy a Crystal Dynamics, akiknek olyan sorozatokat köszönhettünk, mint a Legacy of Kain vagy a Tomb Raider, egy Bosszúállók játékon dolgozik, mérhetetlenül boldog voltam. Majd mikor megjelentek az első játékmenet videók hatalmas csalódottság lett úrrá rajtam. A játék csúnyácska volt, sokszor műanyag hatású és gagyi. Ezt követően én teljes mértékben elkönyveltem, hogy a játék bukás lesz, és nem is nagyon foglalkoztam vele, egészen idén augusztus 21-ig, amikor is megjelent a játék nyílt bétája, és úgy voltam vele, hogy nincs vesztenivalóm, maximum kellemeset csalódok. Nos, mindenféle előzetes spoiler nélkül elárulom, nem így lett.
A játékokat általában az átlag játékosok három kategóriába szokták sorolni, jó, rossz vagy középszerű. A Marvel’s Avengers határozottan nem egy kiemelkedő alkotás, sőt, még jónak sem nevezhető. Azonban határozottan nem is rossz teljesen, inkább úgy mondanám, hogy kiforratlan. Őszintén szólva, én nagyon reménykedem benne, hogy azt a januári buildet próbálhattuk ki, melyet a fejlesztők elhalasztottak egészen szeptemberig, és a végleges verzió lefogja tépni az arcom, és hozzám vágja, hogy most a béta alatt le kellett húznom a játékot.
A béta első 20 percében az E3-on már bemutatott „A-Day” küldetést játszhatjuk végig. Itt megismerhetjük a főbb karaktereket, megismerhetjük harci stílusukat. Itt Sólyomszem kivételével a teljes alap Bosszúállók csapatot irányításunk alá vehetjük. Szórhatjuk a villámokat Thorral, zúzhatunk Hulkkal, lövöldözhetünk Vasemberrel, de Amerika Kapitányként és Fekete Özvegyként is oszthatjuk az ellent.
Sokan már azt is sérelmezték korábban, hogy nem a Marvel moziverzum hőseit irányíthatjuk a játékban. Teljesen különálló történettel rendelkezik ez a játék, melyben felbukkannak ismerős karakterek, de senki ne várja azt, hogy majd ez bármilyen irányba lendíti a filmek cselekményét. Véleményem szerint a legjobb döntést hozták a fejlesztők azzal, hogy a saját játékukat akarták megcsinálni, és nem egy már ismert (vagy kevésbé ismert) történetről szerettek volna lehúzni még egy bőrt.
A játéknak megvannak a szép részei, ami miatt azt gondolom, hogy akár jó is lehet majd a végleges változat, bármennyire is most nem úgy tűnik. A béta körülbelül 3-5 órányi tartalommal rendelkezik, ami rendkívülinek számít, csak az a sajnálatos, hogy ez idő alatt én többnyire két érzelem között őrlődtem, legtöbb esetben az unalom és a harag váltakozott bennem, sokszor csak végig akartam rohanni az egyes részeken, mivel annyira kidolgozatlan és butaságokkal teli volt, hogy szerettem volna minél hamarabb végezni vele, jó pár alkalommal pedig elöntött a harag, szintén ezeknek az ostoba fejlesztői döntéseknek köszönhetően. Csak, hogy egy példát hozzak, és ne a levegőbe beszéljek, mikor Hulkkal bent vagyunk egy épületben (ahol szinte láthatatlan ablaküvegek vannak), kedvenc nagy zöld óriásunk egyszer simán keresztül megy rajta, máskor viszont fennakad, addig amíg ki nem ütjük azt. Lehet mondani, hogy ez egy kis dolog, de amikor 15 katona lő ránk hátulról, és kicsit taktikázva menekülőre akarjuk fogni, hogy ne kelljen még egyszer végig várni azt a 30 másodpercet míg a játék betölt, elképesztően idegesítő tud lenni, mikor egy több száz kilós hőst, akinek ereje fizikai képességeiben rejlik, megakaszt egy néhány centi vastag üvegdarab.
A végén már a legkisebb gondom a műanyag hatású karakterekkel és a fapados harcrendszerrel volt, tök jó, hogy a karaktereknek vannak különleges képességeik, de ezek többnyire egy kaptafára készültek, és csak bizonyos időközönként lehet használni őket, így a legtöbb esetben marad az egy-egy gombra kihegyezett erős- és gyors támadások sorozata. Nem hittem a szememnek, de a játékban találhatóak QTE szekvenciák is (nem, az évezred elején nem koptak ki teljesen), amivel személy szerint nem sok bajom van, mert ezeket is meglehet valósítani változatosan és epikusan, nos itt az utóbbi legalább megvolt, de nem hiszem el, hogy a „Föld legnagyobb hősei” egy három fázisú boss harc, első részét a négyzet, négyzet, háromszög nyomkodásával kell, hogy teljesítsék (igen, 4-5 alkalommal ugyanebben a sorrendben).
Most úgy tűnhet sokaknak, hogy annyira savazom a Marvel’s Avengers-t, hogy biztosan egy kegyetlen rossz játékról van szó, de ez nem így van, még mindig van néhány hét a megjelenésig, valamint, mint feljebb írtam, remélem, hogy ez még egy sokkal korábbi verzió, és a fejlesztők ügyesen töltötték el azt a 8 hónapot, amivel elcsúsztatták a játékot, mert a béta alapján túl sok gyerekbetegsége van, és ebben a formában hatalmas csalódottságot fog kiváltani a rajongók körében.
A FAIRY TAIL folytatása egy karakterközpontú, látványos harcokkal társított kalandot tartogat, melyet főleg a széria…
A VoidTrain egy rendkívül ígéretes Korai Hozzáférésű játék, ami jelenleg nem tud felérni a témájában…
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…