Kategóriák: CikkekPC tesztek

Marauders – Early Access betekintő

Az utóbbi években a battle royale műfaj mellett fel-felütötte a fejét az Escape from Tarkov-al elindult „extraction shooter” műfaja, mely a játékosok egy nagyon szűk rétegének végtelen szórakozást biztosít, azonban az ilyen kategóriába tartozó játékok jellemzően a kezdők számára kedveznek a legkevésbé. A közelmúltban számos játék próbálkozott a műfaj elsajátításával, több (pl.: Hunt:Showdown, mely továbbra is naponta 15+ ezer játékossal üzemel) és kevesebb (pl.: Cycle: The frontier, mely szeptemberben zárja be végleg a kapuit) és jelen betekintőnk alanya is egyike ezen játékoknak. A Marauders 2022 októbere óta elérhető Korai Hozzáférésen keresztül Steamen, és még hosszú út áll előtte a megjelenésig.

A Marauders legérdekesebb fordulata, melyet hozzáad a szokványos extraction shooter játékmenethez, hogy nem elég az, hogy a hátunkon a megszerzett felszereléssel elhagyjuk az egyik fosztogatásra kijelölt területet, hanem egy saját űrhajóval el is kell menekülnünk az adott helyszínről. Talán ez a legegyedibb vonása a játéknak a műfaj többi tagjával szemben. Egy meccs indulásakor ugyanis az űrhajónk fedélzetén kezdünk, majd a játékot, és a pilótafülkébe beülve láthatjuk, pontosan milyen területek elérhetők fosztogatásra. Űrhajónkban ülve kétféle terület lesz elérhető számunkra, melyek a nagyobb állomások és az űrben sodródó kereskedőhajók.

A nagyobb területek egy űrhajódokkal rendelkező helyszínt jelentenek, ezeket a dokkokat sárga fénnyel jelzi számunkra a játék, ide csak űrhajóval léphetünk be. A játék már a korai hozzáférésben is többféle ilyen létesítményt tartalmaz, melyeknek kialakítása és funkciója teljesen különbözik egymástól: az egyik terület egy terraformáló állomás, mely egy elhagyatott kísérleti létesítmény, amely oxigént állít elő, belsőjében agrikultúrális és lakótermeket találunk növénytenyésztő farmokkal és kutatólaborokkal, de leszállhatunk egy kolóniai cirkálóra is melynek meglátogathatjuk a reaktorát, át vehetjük az irányítást a hídja felett és kifoszthatjuk a fegyvertárát .Ezeken és sok más nem említett helyszínen felül, rövidesen találkozhatunk majd egy bolygó gyilkos űrállomással, mely egy nukleáris rakétákat indító bázis, melyben egy gyártósoron végig követhetjük majd a töltetek legyártását.

A kisebb területekre úgy juthatunk be, hogy a saját hajónkból kilőtt menekülő/betörőkapszulánkkal áttörjük az adott hajó falát. Ez a manőver azonban hatással van ránk is, ugyanis, ha más játékosok hajójára szeretnénk az előbb említett módon betörni, akkor mi magunk is sebzést szenvedünk el, ahhoz mérten amekkora sebességet a hajó elszenvedett eddig: ha egy teljesen egészséges hajóba törünk be, akkor életerőnk 85%-a elvész érkezéskor, azonban, ha sikerül a hajót legyengíteni 15% integritásig, akkor életerővesztés nélkül lépünk az ellenséges játékosok hajójába. NPC-k által használt hajókra ez nem igaz, azok, mivel alapvetően egy lekapcsolt állapotban vannak, nem szenvedünk el sebzést mikor „beszállunk”.

Ha meghalunk egy meccs során minden nálunk lévő tárgyat elvesztünk ahogy az ilyen típusú játékoknál szokás, azonban a hozzáadott mechanikák miatt, ha nem az alap hajónk van nálunk, (melyből végtelen mennyiségű áll rendelkezésünkre), akkor a súlyos pénzekért megvett (estleg ellopott) űrhajónktól is búcsút kell intenünk. A játék egyedi felépítése miatt előfordulhat az is, hogy a hajónkat elveszítjük ugyan, azonban a megszerzett zsákmányunkkal távozunk egy mentő/behatolókapszulában, ugyanis ezek a kapszulák nem tudnak dokkolni a nagyobb területeken, de a szökéshez szükséges menekülő űrkapun keresztül képesek kimenekíteni minket és a személyünkön tárolt tárgyainkat.

A játék nagy negatívuma, hogy bár egy hihető és realisztikus világot alkottak meg, fegyverek tekintetében már napjainkban is elavult lőfegyverekkel pakolták tele. A képi világ rettentően hangulatos és nagyon hiteles, azonban egy sci-fi körítéshez jobban illenének futurisztikusabb fegyverek, mint a második világháborús armada, mely jelenleg elérhető a játékban. Ezen felül, jelenleg a játék nem válogat csapatméret alapján, így rendszeresen előfordul, hogy magányos utazóként is akár teljes 4fős legénységek ellen kell küzdenünk a zsákmányért.

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19