Kategóriák: CikkekPC tesztek

Lotus Lantern: Rescue Mother – Játékteszt

A Lotus Lantern Rescue Mother egy nemrég megjelent rogue-like akciójáték, az Unstable Games fejlesztő stúdiótól, a 663 Games kiadón keresztül. A Hades berobbanása óta az izometrikus akció-rogue-like játékok nem tudják elkerülni azt, hogy hasonlítva legyenek az említett játékhoz, a Lotus Lantern esetében azonban ez a hasonlítási alap mélyebbre nyúlik, mint a játékmenet.

A Lotus Lanternben főszereplője Chenxiang aki a játék során az általunk irányított karakter lesz. Chenxiang Sun Wukong, a démon majom tanítványa, ugyanis a Hades görög mitológiájával szemben a Lotus Lantern a kínai mitológiából merít a történetmeséléséhez. A játék Kezdetén, hősünk a Hua-hegyen harcol, néhány kisebb harc után egy félisten tájékoztatja hősünket, hogy meg kell mentenie az édesanyját. Pontosan ahogy a hasonló játékokban minden egyes halálunkkal, a történet egy kicsit halad előre, és további részleteket tudunk meg mind a cselekményről, mind a többi karakterről. Ahogy haladunk előre, a kínai mitológia rengeteg szereplőjével találkozunk.

Az akció rouge-like játékok legfőbb pontja, ami meghatározza, hogy siker vagy bukás lesz a vége az a harc mechanika, mely a Lotus Lantern esetében stílusos és a Hades harc stílusát idéző rendszert jelent. A mozgás gyors, gördülékeny, és bár nem kapunk dupla dash-t, mint a Hadesben, nem érződik sokkal lassabbnak a Lotus Lantern mozgása. Az ellenfelek támadásai és lövedékei elől gond nélkül tudunk térni, és nem sokszor érződött, hogy szükség lenne egy második dashre a sebzés elkerülése érdekében. Az ellenséges lények változatossága széles skálájú, és a legfeltűnőbb különbség a Hades ellenfeleihez képest, hogy sokkal több életerejük van. Ezen a későbbiekben segíteni fog, hogy számos olyan fejlesztést oldhatunk fel, ami megmarad a próbálkozások között.

A harcrendszer sokszínűségét a választható fegyverek adják, amelyek szerintem még a Hades fegyvereinél is egyedibbek és sok tekintetben érdekesebbek. A Lotus Lanternben összesen 7 fegyvert oldhatunk fel, mindegyik rendkívül egyedi és saját képességekkel, erősségekkel és gyengeségekkel rendelkeznek. Mindegyik fegyver más játékstílust követel meg tőlünk, ha a legtöbbet ki akarjuk hozni belőle. Az egyes fegyverek másodlagos támadásait is bevetve egy igencsak sokoldalú játékstílust kapunk.

Például az Enigmatic Splendor nevű fegyver, ami a kezdeti kardunk, egy 3 ütéses kombó támadással indít, a csavar benne az, hogy minden egyes sikeres találata repülő kardokat is megidéz, amelyek a legközelebbi ellenséget célba veszik. Minden fegyverhez tartozik továbbá egy aktív képesség is. Az Enigmatic Splendor aktív képessége, a „Thousand Blade”, mely lehetővé teszi több repülő kardot megidézését, amelyek az egész arénában követik és sebzik az ellenségeket.

A fegyverek mellett a Lotus Lanternben a pályákon lehetőségünk van ereklyék megszerzésére, melyek további aktív képességek használatát teszik lehetővé, ezek azonban energiát használnak, melyet az ellenfelek sebzésével tudunk építeni. Az első ereklyénk rögtön indulás után tudjuk kiválasztani, de a pályák során többet is szerzünk majd egyszerre pedig akár négy is nálunk lehet. Az ereklyék négyféle kategóriába sorolhatók: Mennyei, Földi, Emberi és Isteni. Az ereklyék tovább fejleszthetők egy külön nyersanyag, a divine shard segítségével, melyeket egy-egy aréna kitisztítása utáni jutalomként szerezhetünk.

A Lotus Lanternben minden halálunk után, mint az összes roguelike játékban, elveszítünk minden a pálya során összeszedett felszerelést és erősítést, a különleges fejlesztésre használt Divine Sensibility kivételével. Ez a tárgy a fizetőeszköze a próbálkozások között megmaradó karakterfejlesztési rendszernek, Divine Sensibility-t költve számos permanens erősítést és bónuszt oldhatunk fel, ezzel megkönnyítve az további próbálkozásainkat.

Ami a grafikát illeti: látszik, hogy a fejlesztők sok időt és energiát fektettek bele, minden régió szemet gyönyörködtető és egyedi. A karakterportrék pedig talán még a Hades portréinál is szebbek, a megjelenés összessége a játékmenettel kombinálva egy csodálatos összképet ad.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11