Kategóriák: CikkekPC tesztek

Little Big Workshop – Játékteszt

5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A játékban a célunk az, hogy a tervező asztalunkon megtervezzünk egy olyan műhelyt, ami a játék által generált versenytársainknál jobban teljesít. Ehhez kezdetben kapunk 3 üres termet és pár munkást. Lesznek megrendelőink is, akikkel jó kapcsolatot ápolva egyre jobb és jobb megrendeléseket kapunk. Ha időben és megfelelő minőségben szállítunk, akkor növelhetjük a partnerkapcsolatunk szintjét. Bizonyos technológiai szintek eléréséhez megadott szempontokat kell teljesítenünk (pl.: legyen 5-ös szintű a műhelyed), és ezáltal új megrendelőket és R&D pontokat nyithatunk meg. Ezeknek a megszerzése nélkülözhetetlen a hatékony előrehaladáshoz. 

Munkásaink számára szimplán a bérük fizetése mellett az energia szintjeiket és a műhely környezetének szintjét is menedzselnünk kell. Ha az előbbi nem elegendő akkor összesnek a kimerültségtől ahol épp állnak és alszanak még fel nem tölt (ugyan kegyetlen módszer, de megoldható, hogy ezzel a mechanikával együtt is profitálható gyár legyünk). Erre külön break roomot kell létrehoznunk, ahol csak a kikapcsolódást segítő eszközöket helyezhetünk el. A kapacitás és a töltés sebessége jellemzi ezt a teret. Minél nagyobb a sebesség, annál kevesebb ideig esik ki egy fáradt munkás a termelésből. Nem érdemes sajnálni rá a pénzt, mert többet veszthetünk a kiesett termeléssel, mint a munkásaink feltöltésével. A műhely környezete pedig a munkavégzésük hatékonyságát befolyásolja. Minél szebb a hely, annál jobb a munkavégzés.

A megrendelések megtervezése az egyik legnagyobb stratégiai elemünk a játék során. Minden termékre van egy elvárt minőségi szint, amit el kell érnünk. Az alapanyagok megválasztásával lecsökkenthetjük az előállítási és anyagköltségeket, de ügyelnünk kell arra, hogy csak akkor fogják megvásárolni, ha elértük a minőségi küszöböt. Amennyiben valamilyen géppel nem rendelkezünk, akkor a tervezésnél választhatunk másik alapanyagot vagy előállítási technológiát (pl.: nincs fém megmunkáló eszközünk, de van műanyag öntő gépünk). Az R&D fejlesztések leginkább erre lesznek használhatók, hogy minél több és hatékonyabb eszközt vásárolhassunk műhelyünkbe. Ha gyakorlottabbak leszünk, akkor az előállítás folyamait billboardokon keresztül tudjuk kiosztani a gépekre, ami egyenletesen elosztja a munkafolyamatokat a hasonló működést végző gépeken. Ha egyszerre több megrendelést állítunk elő, akkor akár időbeli eltolást is használhatunk, hogy a nyersanyag előállítás folyamata ne ütközzön a két termék esetében.

Gépeink használata során folyamatosan vesztenek épségükből. Ezért folyamatos karbantartásra van szükségünk, ami a gép épségétől függően növekvő ideig tart. Ha úgy látjuk, hogy a megrendelés leadásának idejéig nem tudjuk befejezni a termékek elkészítését, akkor felgyorsíthatjuk a velük végzett munkát, amitől gyorsabban romlik a gép. A magasabb szintű gépek lassabban romlanak el, mint a kezdetben elérhető asztalok, így érdemes azokat is minél hamarabb beszerezni. Egy gépnél nem csak az általa végezhető munka típusa, de annak hatékonysága is befolyásoló tényező. Lehet, hogy egy munkaasztal el tud végezni 5 különböző feladatot, de sokkal lassabban, mint egy olyan, ami csak egyet tud. Például a fa munkaasztal el tud végezni 6 különböző technikát, de az erre specializált gépnek gyorsaságának csak a 25%-át éri el. Ráadásul sokkal több karbantartással is jár a használata.

Ahhoz, hogy a gyártás monotonitását megtörje a játék különböző mini feladatokat ad nekünk időről-időre. Ezeket megadott időintervallum alatt kell elvégeznünk és teljesítésükért azonnali pénzjutalmat kapunk. Ilyenek például az ipari kémek, akiket ki meg kell találnunk munkásaink között vagy a műhelyünkben elindult penészesedési folyamat megállítása. A fejlődésünkkel együtt a legfőbb versenytársunk, a Nemesis Inc. is egyre irigyebb lesz teljesítményünkre. Ez azt jelenti, hogy időnként felhív minket és egy-egy gúnyos megjegyzést tesz ránk. Néha hasznos tippet is ad arra, hogyan tudnánk fejlődni (feltéve ha észrevesszük a szövegben a mondanivalót).

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18