Kategóriák: CikkekPC tesztek

Lightyear Frontier Korai hozzáférés betekintő

A legújabb túlélő játékok kegyetlen világaiban való vándorlás és küzdelem után (melyekről néhány korábbi cikkünkben olvashattok is) néha jó érzés letelepedni egy gyönyörű tájra és pihenni. A Frame Break és az Amplifier Studios által készített Lightyear Frontier semmiféle aggressziót és veszélyt nem tartalmaz, annak ellenére, hogy a játék során a fő eszközünk egy óriás mech lesz. Ehelyett egy teljesen békés mezőgazdasági jellegű játékmenetet kapunk, feladatunk pedig egy bolygó megtisztítása és lakhatóvá tétele saját magunk és persze az őshonos élőlények számára.

A bolygót lakhatatlanná tévő két anyag a rejtélyes Noxious Slime és Noxious Weed, mely a bolygó egyes helyszíneit lepik el. Az egyes régiók megtisztítása erősebb felszerelést igényel: a Slime vízágyúval távolítható el, a Weed pedig porszívónk segítségével. Egy-egy területet felszabadítva újfajta nyersanyagokat tudunk majd kibányászni és találni, ezeket felhasználva erősíthetjük eszközeink és tisztíthatjuk a többi területet. Jelenleg a korai hozzáférésben 7 darab terület elérhető, melyeket megtisztítva hozzáférünk egy ősi lezárt létesítményhez, melyben egy olyan fejlesztést kapunk, ami lehetővé teszi eljutásunkat az utolsó területre.

A játék során három karakterrel fogunk interakcióba lépni: Pip3r, a cserfes műhold rengeteg segítséget és tippet fog adni nekünk (kérés nélkül is), illetve megjegyzéseket tesz a tevékenységeinkre, például, ha sikerül orra esnünk a mech-kel és ki kell szállnunk talpra állítani. Piperen kívül 2 emberi karakterhez lesz szerencsénk, közülük, akivel korábban találkozunk az a kereskedő lesz, aki új mech alkatrészeket, dekorációkat és nyersanyagokat ad el nekünk, valamint felvásárol szinte bármit, amit a bolygón találunk vagy termelünk meg. A jelenlegi utolsó karakter pedig a szomszéd bolygó egyik lakója lesz, aki a túléléshez szükséges anyagokért szép összegeket fizet nekünk.

A Lightyear Frontier hibátlanul valósítja meg az abszurd ám teljesen békés vízióját. Hatalmas láncfűrésszel aprítjuk a fákat, azonban semmi veszélyt nem rejt a világ, hogy önvédelemre is használjuk eme brutális szerszámot. A mech eszköztárába tartozik 2 különböző méretű ágyú is: a kisebb kaliberű magok elvetésére használható a megművelt termőföldbe, a nagykaliberű pedig facsemeték ültetésére szolgál. A bolygó különböző idegen életformái élik napjaikat tőlünk teljesen függetlenül. Megetetésükkel garantáljuk saját magunknak, hogy a következő reggel sokkal gazdagabb lesz a nyersanyagok száma azon a területen, ahol megetettük az élővilágot.

A játék nem próbál hatalmas világot eladni, egy ésszerű nagyságú, de részletes kézzel készített helyszínt kapunk, melyben a távolságok sok gyaloglást igényelnek, azonban nem túl sokat, hogy megunjuk mire elérünk a kívánt területre. A játékban ugyanis gyors utazás egyelőre semmilyen formában nem elérhető, és nagy szükség lenne egy „visszatérés a bázisra” opcióra.

A felfedezés érzését rontja a kertünk rendezése: a növények virágzásához napok kellenek, az aratás utáni visszaültetés és locsolás viszont több percet is igényelhet a kert méretétől függően, ami alatt a játék rövid napja nagyon sokat mozog, így jobb, figyelmen kívül hagyni kertünk, ha épp nincs szükségünk belőle nyersanyagokra.

Legfrissebb bejegyzések

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13