Egy középkori, korai hozzáférésű játékról olvashattok, ez a Life is Feudal: MMO, melyet a Bitbox Ltd készített. Amit tudni kell a játékról, hogy a szintén korai hozzáférésű Rustra hasonlít, tehát itt is túlélni kell, de ehhez nem csak vadászni, halászni lehet, hanem házat és királyságot kell létrehozni, egy többjátékos PVE- vagy PVP-szerveren. Ha ezek után is érdekel a játék, és nincs valakinek Paks erőmű az otthonában asztali számítógépnek, akkor ajánlott beszerezni – legalábbis véleményem szerint – az ajánlott gépigényt, ami a Steamen is megtekinthető, de lejjebb később is olvashattok róla.
A játék történetéről nagyon sokat lehetne írni, de mivel ezzel le lehetne foglalni egy teljes cikknyi szöveget, így röviden összefoglalom: egy szigetre utazunk, ahol minden ember megtapasztalhatja, milyen az élete olyasvalakinek, akit kiutált a világ, és minden, amit régen tapasztalt, azt kezdheti elölről. Elkezdheti felépíteni a házát, és társaságba csatlakozva uralhatja és megtámadhatja a szigetlakókat, vagy saját birodalmát védve fejlesztheti a meglévő területét, embereket toborozhat, és elláthatja őket feladatokkal.
A játékról el kell mondani, hogy sehol nem találtam arról semmit, hogy mi az az alaptörténeti szál, ami alapján mi elkezdjük a játékunkat egy 441 km²-es szigeten. Igen, a játék egy 441 km²-es szigeten játszódik. Sajnálatosan sokszor ki kell emelni, hogy ez a játék még Early Access (azaz korai hozzáférésű) szakaszban van, és nagyon sok hiba van benne. Már az elején egy hibába ütköztem, amikor is a játékbeállításokban grafikát akartam állítani, ugyanis a játék önkényesen ultra grafikára tolta magát, és amikor én kiválasztottam egy olyan részletességet, amit szerettem volna, akkor egyszerűen kifagyott, majd még négyszer, és utána már sikeresen nekikezdhettem a kalandjaimnak.
Ha nagy nehezen mindenki túllépett a menün, akkor a következő lépésben egy karaktergenerálás következik. Itt kiválaszthatjuk a karakterünk nemét, bőrszínét, kinézetét és végül az erejét is. Ha túlestünk ezeken, akkor már csak egyetlen feladat van: játszani, játszani és játszani.
A játék nyújt egy alap túlélőjátékot, ami arról szól, hogy építkezz, ölj állatot, pecázz és étkezz, de a vízivászatot se hagyd ki, mert szomjan halhatsz. De amit ezenfelül megtapasztalhatunk, az igazi középkori túlélés, nincs semmilyen modernitás, kamerák meg minden, a feladat, hogy szerezz társaságot, építsd fel a birodalmadat, fegyverkezz és ölj, vagyis indulj harcba. „De mindezt hogyan?”
Ha már van egy kis tapasztalatod, hogyan vágj fát, építkezz, akkor kezdődhet az eszköz- és fegyvergyártás. Ilyenkor jól jön már egy kis segítség, járjuk a térképet, és keressünk barátokat, mert a játék tipikusan a szocializálódásra épül. Ha már megvan pár ember, aki segíthet nekünk, dobjunk kockát, és osszuk ki a feladatokat. Választhatunk építkezési előkészületeket, építkezést, bányászatot és eszközgyártást, ételszerzést vagy főzést. Ha már van pár emberünk és fegyvereink, akkor indulhatunk a harctérre. A harctéren egy emberhez vonatkozik egy erőtér, ahol mi erősebbek vagyunk, az ellenség pedig gyengébb, így ebben az erőtérben harcolva jobbak lehetünk másoknál. Célszerű nagyobb harcokba lovasokat, íjászokat és közelharcosokat is vinni. A harcnak háromféle kimenete lehet, a legjobb egy nyereség, de ott van még a visszavonulás és a halál is, ami a legrosszabb.
Ha a játékot nézzük meg a csatákat és minden egyebet, ami csak benne van a játékban, felmerülhet, hogy mi minden hiányzik még a játékból, miket lehetne még javítani, és a legfontosabb maradt utoljára, hogy mi az, ami nem kell, azaz mit szeretnénk kiszedetni belőle.
Óriási hiányosságokat lehet észrevenni a játékban, amelyek rontják a játékélményt, Köztük az első a hangcsevegés, ugyanis a játékot úgy tervezték, hogy csapatokban a játékosok ellen játszunk, de ha valakivel beszélni akarunk, annak előbb írni, majd írni és írni kell, ha pedig közben megtámadna valaki, azt szinte lehetetlen kivédeni, mert éppen írunk neki. A voice chat azért lenne fontos, hogy miközben valami cselekedetet hajtunk végre, közben tudjunk kommunikálni valakivel, aki társulna hozzánk, vagy aki épp meg akar invitálni minket egy társaságba. Továbbá hiányolom a játékból azokat az elemeket, amiket a játék automatikusan generál magának. Gondolok itt olyan helyekre, ahol a szerverrel úgynevezett NPC-kkel lehetne cserélni, kereskedni. Ezenfelül nagy hiányosság számomra a generált lootolható helyek hiánya, így nem csak magunk készíthetnénk el a fegyvereket, eszközöket, hanem mellette a monumenteken lootolható is lehetne, minden órában egy „x” mennyiségben.
A hiányosságok mellett most rövid, de annál inkább lényegre törőbb javítási gondolataim lennének, melyeket hiányában annyira nem játszhatatlan a játék, ellenben a kedvünket veszi el. Lényegében már az első játékba lépésnél elgondolkodunk azon, hogy mégis melyik szervert válasszuk? Jobbik esetben két darab magas populációval rendelkező szervert találunk, rosszabbikban három alacsony populációs szervert láthatunk, de ezekről nem tudunk semmit, nem tudjuk, melyik összpontosul harcra, melyik szerver melyik lokalizációhoz tartozik, és végül, mi a különbség a három szerverlehetőség között? Ezek mind javításra szorulnak. Van PvP- és PvE-szerver, de először, amikor megpillantjuk a szerverlistát, 3 elnevezett szervert találunk, amiből ránézésre nem derül ki semmi. Továbbá a spawnlokalizációt kellene javítani, ugyanis 3 próbálkozásom alapján három, egymáshoz nem túl közeli helyen vannak, de mind a pálya szélén található, távol az erdőtől, hosszú futásnyira. Számomra elrontja a játékélményt ez, ugyanis három óra folyamatos futás kellett, és egyenként három óra volt ugyanakkora táv megtétele.
További hiba a gathering. Ez azt jelenti, hogy lehet farmolni, fát vágni, fáról leszedni dolgokat, ásni és bányászni, de ezeket nem lehet folyamatosan végezni. Ez számomra nagyon kevés, baltával elkezdesz kivágni egy fát, addig meg nem állsz, amíg ki nem vágod, de itt a játékban sajnos egy rövid ideig vagdosod a fát, majd megáll a favágás, és újra rá kell nyomni az egérrel, hogy folytathasd a favágást, vagy bányászást, egy szóval a gatheringet. A játékélményt még ennél is jobban csökkenti a tárgyak súlya. Az logikus, hogy minden tárgynak van súlya, de az nagyban ront az élményen, hogy egy egységnyi föld súlya nehezebb, mint egy egység gerenda, tehát így hamarabb megtelik az inventory, és még túl is terhelődik a karakter a sok földtől, ami a talaj kiegyenlítésére szolgál.
Lényegében, mivel a játék még korai hozzáférésű, lehetne még mit javítani a hibákon és hozzáadni dolgokat is. Örülnék, ha a szervereket nem név szerint osztanák külön, hanem kontinens szerint lennének elnevezve, továbbá minden kontinensen lehetne egy PvE- és egy PvP-szerver is. Továbbá hiányolom az alaptérképen a segítő videókat, ilyen például az alagútásás, bányászat és építkezés. Ezekre nem magamtól jöttem rá, minden ilyen fontos dolog fent van a YouTube-on, hála magyar és külföldi videósoknak.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…