Kategóriák: CikkekPC tesztek

Level Zero: Extraction – korai hozzáférés betekintő

Az elmúlt évek nagy feltörekvő szenzációja az Extraction Shooter műfaj. Számos sikeres és kevésbé sikeres címet tudhat magáénak ez az újkeletű megközelítése a shootereknek. A Level Zero: Extraction egy taktikus, túlélő-horror játék, mely jelenleg korai hozzáférésben elérhető. A Doghowl Games fejlesztésői stúdió munkálkodik rajta, és a tinyBuild kiadó szárnyai alatt érkezett meg Steamre, érkezése azonban korántsem zökkenőmentes.

A Level Zero: Extraction története egy sötét és baljós jövőt tár elénk, ahol a New Horizons nevű vállalat kísérletei során felfedezett idegen életformák jelentik a legújabb fenyegetést az emberiségre. Ezeket az idegenek továbbá egy fertőzést is terjesztenek, mely a fertőzött embereket zombiszerű lényekké alakítja. A játék egyik része abból áll, hogy különböző zsoldoscsapatok tagjait irányítva harcolunk a vállalat által korábban felfedezett információk és technológiák birtoklásáért. A játék másik része a mechanika, amellyel a Doghowl Games újítani szeretne az extraction shooter formulán, mégpedig azzal, hogy a szörnyeket is játékosok irányítják.

A zsoldosok feladata egyszerű: adatokat és kulcsfontosságú tárgyakat kell megszerezniük a területen, majd életben kijutni onnan. A küldetések megkezdése előtt a tárhelyünkről és a boltokból állíthatjuk össze, hogy milyen fegyvereket és tárgyakat viszünk magukkal. Ez a felszerelés döntő fontosságú, és a begyűjtött tárgyak mellett a legnagyobb kockázat forrása is, hiszen halálunkkor a magunkkal vitt felszerelés is elvész. A Contract Menu-ban található opcionális szerződések további jutalmakat kínálnak, például fegyveralkatrészeket vagy neurochipeket, amelyek különféle módosításokat adhatnak a zsoldos karakterekhez. Habár a neurochipek egyelőre nem elérhetőek a korai hozzáférésű változatban, a játék érdekes jövőben érkező ígéreteket tesz.

A terület elhagyásához különleges követelmények kapcsolódnak, és a terület minden szegletében veszélyek leselkednek. A sötétség gyakorlatilag állandó, és a zseblámpa használata kulcsfontosságú a túléléshez – nem csak azért, hogy fogalmunk legyen arról, hogy merre megyünk, hanem mert az idegenekre halálos a fény. A terület hemzseg az ellenséges zsoldosokkal, idegenekkel, automatizált lövegtornyokkal és humanoid szörnyekkel, akik mind ránk fognak vadászni. A túlélés érdekében ki kell használnunk minden rendelkezésre álló eszközt, beleértve az egyes szobákban található falra szerelt Medkiteket és a zsebünkben hordozott fáklyákat is.

Az idegenek szerepébe váltva a játék teljesen másképp viselkedik. Nincs felszerelésválogatás és nincsenek küldetések, az idegenek egyetlen célja a zsoldosok levadászása. Az idegenek érzékenyek a bevilágított környezetre, gyorsabban mozognak kúszva, és különleges képességekkel rendelkeznek, mint például a savas köpés vagy az elektromágneses impulzus (EMP), amelyekkel sebzést okozhatnak, illetve kikapcsolhatják a zsoldosok felszereléseit, illetve a terület fényforrásait. Ezek a képességek energiát fogyasztanak, amely lassan töltődik vissza, így taktikusan kell használnunk a képességeinket. Az idegenek továbbá növelhetik a maximális energiájukat, ha idegen tojásokat találnak.

Bár a Level Zero: Extraction koncepciója papíron kifejezetten izgalmas, a gyakorlatban az egyik legrosszabb extraction shooter amit próbáltam. A sötét, gyakorlatilag átláthatatlan környezet és a nehézkes navigáció a fő ludasok az élmény romlásáért. A zsoldosok fegyverkezelése és alapvető mozgása borzalmas érzés – leginkább arra tudnám hasonlítani, mintha a fegyver csövéhez lenne kötve egy cérnaszál és azt rángatva próbáluk áthúzni a játékon a karakterünket. Az idegenek szerepében a fájdalmasan lassan újratöltődő képességek és a fényforrások által okozott szinte azonnali halál sem épp a legszórakoztatóbb játékmenetet ígéri.

A játék jelenlegi állapotában a játékmenet kiegyensúlyozatlansága jelentette a legnagyobb problémát, bár a fejlesztők ígéretei szerint a jövőben számos javítás és új funkció kerül bevezetésre, beleértve a már említett neurochipek mechanizmusát is. Ez viszont nem akadályozta meg őket abban, hogy példát vegyenek az Escape from Tarkov monetizációs rendszeréről, és a korai hozzáférésű cím már rendelkezik két darab megvásárolható DLC-vel. Az egyik egy „Supporter Pack”, mely ismerős lesz a Tarkov játékosainak, hiszen némi bónusz pénzt és pár tárgyat kapunk vele, illetve teljesen feloldja az elérhető tárhelyet. A másik DLC két karakter skint tartalmaz a zsoldosok számára. Sajnos a korábbi tapasztalatok alapján a Korai Hozzáférésű játékok, melyek rövidesen az elstartolásuk után DLC-kkel állnak elő többször szóltak arról, hogy rövid idő alatt a legtöbb pénzt szerezzék meg, mint arról, hogy egy jó játékot alkossanak. Személyes tapasztalatom alapján nem tudom ajánlani a Level Zero: Extractiont, jelenlegi formájában semmiképpen, ha a fejlesztők végig viszik a projektet akkor a megjelenéskor, egy játékteszt alapjaként ismételten adok neki egy próbát.

Legfrissebb bejegyzések

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13