Játékunk főszereplője, Leila egy high-tech VR szemüveget kap, amelynek segítségével bemutathatja a fejében zajló gondolatokat mások számára. Ennek segítségével betekintést nyerhetünk a mindennapi nehézségeibe és fontosabb életeseményeibe. Ezeket nagyon szépen megrajzolt és főként különféle fejtörők sorozatán keresztül fogjuk megtapasztalni, miközben a látottakat maga Leila narrálja számunkra. Néhány feladat meglehetősen grafikusan mutatja be az aktuális jelenet témáját, amire lehetőségünk van nemet mondani és kihagyni azokat.
A feladványok, amelyeket meg kell oldanunk nem szakítják meg a játékmenetet. Magát a jeleneteket kell elemeiben felhasználnunk a feladványok megoldására. Például az egyik legjobban sikerült feladat szerintem a kávézóban található, amikor a környezetben elrejtett motívumokat kell megtalálnunk és rákattintanunk, amelyről Leila elmondja a gondolatait. De ezen felül azért komplexebb feladatok is lesznek, amelyek némi komolyabb átgondolást igényelnek, mert nem direktben kell értelmezni azt, amit keresünk.
A játék fő témája Leila személyes konfliktusa önmagával és azzal, ahogyan megítéli saját magát. Felnőtt fejjel, anyaként visszagondol fiatalkorára, reflektál jó és eléggé traumatikus élményeire is. Ha nem töltünk túl sok időt a feladatokkal való bíbelődésre, akkor olyan 2-3 óra alatt végig lehet játszani. Szerintem egyben nekiülve érdemes végigvinni, mert úgy talán koherensebb a mondanivalója a főszereplőnknek. Az emlékeit nem csak megmutatja a történet, hanem megpróbálja rávezetni saját magát a karakterünk, hogy ezek a történések hogyan formálták saját személyét és személyiségét.
A képi világ egyszerre nyújt jó alapot a feladatok elvégzéséhez és egyben egy nagyon részletgazdag megjelenítése az adott témának és karakterünk róla alkotott érzéseinek. Minden „korszak” felismerhető és beazonosítható csupán a környezet elemeinek tanulmányozásából. Kifejezetten jól kidolgozott rész volt az, ahol egy könyv lapjain jelennek meg a történések, amelyeket karakterünk olvas éppen. A zenei aláfestés pedig ezeknek a képi elemeknek egy további löketet szolgáltatnak a karakterünk érzéseinek hanghatásokkal való megjelenítése által.
Nézzük, hogyan sikerült a Misterial Gamesnek Lovecraft örök titkait életre kelteni a Stygian: Outer Gods-ban.
2021-ben nagyot szólt a Senki című akciófilm, amelynek idén nyáron érkezik a mozikba a folytatása,…
Az Abyssus egy vízalatti roguelite FPS kaland lesz, melyben nemsokára a tenger mélyére merülhetünk kincsek…
DC Studios és a Warner Bros. Television által készített a Peacemaker – Békeharcos augusztus 21-én…