Oldal kiválasztása

Legacy: Steel & Sorcery – Korai Hozzáférés betekintő

Legacy: Steel & Sorcery – Korai Hozzáférés betekintő

A Legacy: Steel & Sorcery a Dark and Darker által elsőként próbált „fantasy extraction” műfajt szeretné magáévá tenni, és bár elődjénél sokkal jobban teljesít, messze van még a teljes értékű extraction játék fogalmától. A játék máfajából adódóan, bár egy érdekes és látványos fantasy világot alkottak a fejlesztők, itt nem kapunk történetmesélést, nincs sem ősi jóslat, sem kiválasztott, nincs elzárt gonosz, amely kiszabadulása veszélyezteti az idillt, és nincs részletes háttértörténet, amely megmagyarázná, mi is az általunk irányított karakterek motivációja. A játék teljes mértékben a környezet általi történetmesélésre épít, lehetőséget biztosítva arra, hogy küldetéseken, csatákon és szövetségeken keresztül a saját történetünk krónikásai legyünk. Akár rettegett zsoldoscsapattá formálódunk társainkkal, akár láthatatlan tolvajként vagy vándorló papként próbálunk szerencsét, a haladásunkért és sikereinkért kizárólag mi leszünk a felelősek.

A Legacy: Steel & Sorcery a gyakorlatban egy harmadik személyű nézetet használó, PvPvE fantasy extraction akció játék, melynek fő csalogató és egyben elriasztó mechanikája a magas kockázatott és ezáltal nagy jutalmat rejtő versengés a többi játékossal. A játék ötvöz PvE dungeon-öket és ellenséges táborokat PvP elemekkel, mely arra ösztönöz minket, hogy a banditatábor kifosztása közben gyakran nézzünk a hátunk mögé is, nehogy a szerencsétlen banditák sorsára jussunk egy másik játékos kardja által.

Jelenleg négy, előre elkészített karakter közül választhatunk, melyek saját karakterosztállyal és felszereléssel rendelkeznek. Ezek a Harcos, a Vadász, a Tolvaj és Pap. Ezen karakterek mindegyike egyedi játékstílust kínál, a készítők pedig a fejlesztés későbbi szakaszára még több játszható karaktert ígérnek, mint például a Varázsló (melyről már mutattak illusztrációkat is) és a Paladin. A karakterek kasztjai nem csak a harcot és használható felszerelést a befolyásolják, hanem a környezettel való interakciót is. A harcosok például át tudnak törni falakon, a papok képesek lebegni, hogy elérjék a nehezen hozzáférhető területeket, míg más kasztok saját előnyeikkel alkalmazkodhatnak a játéktérhez.

A játék egy kegyetlen, magas kockázatú világba helyez minket, melynek jelenleg 3 különböző terület elérhető – ezekből az egyik egy tutorial terület, melyeken minden esetben az összes nálunk lévő felszerelés elvesztése a tét. Az alap játékmenet egyszerű, gyorsan bele lehet rázódni, és a nehézség, mint bármelyik más extraction típusú játék esetében, a más játékosok által okozott meglepetésből adódik, azonban jó pár alkalommal azt vettem észre, hogy az emberek nem vadásznak egymásra, mert a limitált hátizsákméret miatt sokan a mások által hátrahagyott zsákmányhegyeket próbálják meg minél gyorsabban felmarkolni és kimenekíteni. A személyes tapasztalatom alapján nagyjából a játékok tizedében támadtak meg más játékosok, ha én nem kezdeményeztem, és a pályán is kevés játékos holttestet találtam a kalandjaim során.

Jelenleg a játék csak egyedül vagy háromfős csapatban játszható, páros játékmód nincs – ami meglepő hiányosság. A háromfős csapatokat egymásnak eresztő játékokba be tudunk csatlakozni solo játékosként, azonban, ha ilyenkor ránk támadnak szinte garantált a vesztünk.

Az extraction játékok talán egyik legmeghatározóbb eleme, a halál után járó büntetés, mely nemcsak a mérkőzés során szerzett zsákmányunk elvesztését, hanem a teljes felszerelésünk elvesztését is jelenti. Ez főleg azon játékok esetében lesz negatívum, ahol pénzért vásárolhatunk felszerelést magunknak, amit aztán egy szerverhiba miatt önmagunk hibáján kívül is elveszíthetünk – bár szerencsére a Legacy: Steel & Sorcery-ben még nincsenek ilyen vásárolható tárgyak.

A kasztok közötti balansz jelenleg jóindulatúan sem mondható megfelelőnek: a közelharci karakterek jelentős előnyt élveznek, főleg a varázslatot használó karakterekkel szemben, akik gyorsan kifogynak harc közben a manából, ami egy összecsapás közepén becsatlakozó ellenséges játékos csapat megjelenésével végzetes lehet az egész csapatuk számára.

A szintlépési rendszer szintén lassú előrehaladást eredményez, mivel minden kasztot külön kell szintezni és fejleszteni, ami jelentős időráfordítást igényel. Az játék elején kapott induló felszerelés gyenge, és még a legalacsonyabb szintű ellenfelekkel is nehéz lesz elbánnunk, főleg egyedül játszva.

A területei remekül kidolgozottak és látványosak. A bázisunkonkülönféle NPC-kkel – például alkimistával, fegyverkováccsal és kincstárossal – találkozhatunk, valamint kezelhetjük a saját bázisunkat, a Lodge-ot. A hosszú távú fejlődés egyik legérdekesebb eleme ez a bázisrendszer, amely lehetőséget biztosít a felszerelések fejlesztésére és további bónuszok megszerzésére. Viszont egy nagy negatívumot is tartalmaz, hiszen az egyik fejlesztés azt igényli, hogy folyamatosan újra töltsük a tüzifa készletünket, ami akkor is felhasználódik, mikor épp nem játszunk a játékkal. Ezt leginkább a Forever Winter víz mechanikájához tudnám hasonlítani, ahol szintén egy olyan mennyiséget kellett állandóan utánpótolni, ami akkor is fogyott, mikor a játékos nem játszott, emiatt az a játék rengeteg negatív kritikát kapott.

A játék ezen felül rengeteg technikai hiányossággal küzd, időszakos teljesítménycsökkenés formájában, illetve ami ennél sokkal nagyobb negatívum, hogy rengetegszer előfordult, hogy elveszett a szerver kapcsolat, és ha nem sikerül időben visszacsatlakozni, akkor búcsút is mondhatunk a felszerelésünknek.

Összességében a Legacy: Steel & Sorcery egy ígéretes, de még kiforratlan játék. Az alapmechanikák szórakoztatók, és a hosszú távú fejlődési rendszer érdekes lehetőségeket kínálnak, de a karakterek közötti kiegyensúlyozatlanságok és a tartalom korlátozott mennyisége akadályozzák a teljes potenciál kiaknázását, a halál után a tárgyak elvesztése pedig számos játékost fog elijeszteni.

Translate »