A Layers Of Fear első része egy elég ikonikus horror játék volt. A történet a mesterművünk elkészítésére épült, és karakterünk elmeállapotának romlásáról. Mindezt egy nagyon atmoszférikus kastélyban élhetjük át tökéletesen illeszkedő hangmunkával megtámogatva. Nem volt túl hosszú játék, de az idejét legalább tartalmasan töltötte ki. A folytatásnak valószínűleg a legnagyobb bélyege az, hogy méltó legyen az első részhez.
Ebben a részben a festészetet a klasszikus filmek világára cseréljük és egy filmszínészt játszunk, aki próbálja megtalálni a karakterét. Ez egyrészt gyerekkori élmények, másrészt berendezett díszletek között zajlik, miközben szereplőnk elméjében egyre jobban összemosódik a valóság és a szerepek, amiket kiosztottak nekünk. Számomra a legjobban tetsző hely a kalóz szett volt, ahol kartonpapír hullámok között kellett egy-egy jelenetet előadni, és mellé szellemileg leépülni. A kezdő pillanatban egy rejtélyes hang annyit mondd számunkra, hogy „játsszuk a szerepünket”, és mi ezt is fogjuk tenni az egész játékidő alatt.
A területek nagyrészt képzeletbeli rendezőnk utasításával járhatók be: kréta vonalak a földön, fabábukkal beállított jelenetek, stb. Ez tényleg olyan érzést kelt, mint egy valós forgatáson történhetne, és ez talán a legerősebb eleme a játéknak. A fények és hangok hatásai folyamatosan éberen tartanak minket, és ugyan előfordulnak benne jumpscarek, azok inkább a játék keltette kellemetlen érzést próbálja fenntartani. Van benne egy szörny, ami elől időnként menekülnünk kell, de valahogy egyáltalán nem mondanám félelmetesnek. Szerencsére nem vitték túlzásba, így néhány „fuss-csukd be az ajtót-fuss tovább” szekción kívül többet nem találkozunk vele.
Rengeteg puzzle vár majd ránk a végigjátszás alatt. Vannak köztük nagyon találékonyak is, mint például amelyik a diavetítőt használja fel arra, hogy egy rejtett ajtót generáljunk. Ezek a fizikai interakciók kicsit fura működése miatt néha nehezebbek, mint kellene. Amint megszoktuk a mozgásokat, ez már kevésbé lesz feltűnő. Különböző témájú feladatokat kapunk, így nem lesz monoton a dolgok megoldása. Gyűjtögetésből sem lesz hiányunk, mert rengeteg ilyen-olyan elszórt dolgot felvehetünk, ami a narratíva része is egyben. Olyan mértékben függ a sztori ezektől a tárgyaktól, hogy szerintem nélkülük önmagában nem is állná meg a helyét a (de lehet csak velem van a gond).
Ki kell mondanom viszont, hogy a játék alatt a cím ellenére nem éreztem „félelmet”. Inkább csak egy furcsa, kellemetlen érzésnek mondanám gyakori „ez mi a franc?” kérdések között. Volt egy-két jumpscare, ami teljesen váratlanul ért és ezért jár a pont a játéknak, de a „félelmetes” részek között egyszerűen annyi idő telik el, hogy az a feszültség, amit gerjeszt teljesen elveszlik a következő jelenetig. A tény, hogy van olyan alkalom, hogy egy fél órán belül legalább 4 különböző helyen át menekülünk elveszi a figyelmünket arról, aminek ijesztőnek kellene lennie. Valahogy nincs mögötte az az erős történeti szál, ami egybe tartaná azt a maszlagot, ami gyakran elénk tárul. Ez az első alkalommal még esetleg ijesztő lehet, de mivel többször is megtörténik, már elveszti a varázsát.
Annyi jó tanácsom van még a játékkal kapcsolatban, hogy mielőtt véleményt mondunk róla, mindenképp várjuk ki a végét. Utólag értékelhetővé válik minden, ami a végigjátszás során nem sok értelmet nyer sajnos.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!