KarmaZoo játékteszt
A KarmaZoo-n keresztül a Pastagames megmutatja nekünk, hogy 9 teljesen idegennel, szavak nélkül is mennyire jól össze lehet dolgozni egy közös cél érdekében, még ha teljesen különbözően kezdünk neki a játéknak. A játék során egy maximum 10 fős csapatot alkotva kell a karma-fákat helyreállítani egymást segítve az út nehézségein keresztül.
Minden feloldható karakter saját képességgel, és ami még fontosabb, két egyedi animációval rendelkezik melyeket a játék táncoknak hív. Minden karakter képes duplán ugrani és „énekelni”, de van, akit nem sebeznek a tüskék, van, aki lebegni tud, van, aki platformokat biztosít a többiek számára, és még sorolhatnám a több mint 50 különböző karakter különlegesebbnél különlegesebb képességeit. A játék pályatervezése remekül kihasználja ezen karakterek különleges tulajdonságait, és rákényszeríti a játékosokat, az összedolgozásra, ez rövid időre nagyon szórakoztató. Az eddig leírt „Loop” játékmód legnagyobb hátránya a monotonitása, 1-2 kört lejátszva nagyon repetitívvé tud válni ugyanis a cím. Minden új szint ugyan arra a 6-7 különböző mechanikára épülnek, beleértve néhány olyat, amit, ha lehetőségem lenne kivenném a játékból (nem amiatt mert unfair, hanem egy koordinálatlan csapattal valósággal lehetetlen rajta átnavigálni), és a karakterek, aranyos animációik és különleges képességeik ellenére teljesen ugyanúgy működnek mechanikailag.
A KarmaZoo másik játékmódja, a „Totem” egy kompetitív mód, melyben 8 fő tud játszani, akár egy képernyőn is lokálisan. A lényege, hogy gyors lefutású körök követik egymást, és hol csapatosan, hol egyénileg kell versenyeznünk különböző játékmódok során egymással. Ez a mód lényegesen kiforratlanabb, mint a Loop, és a nem jutalmaz Karmát sem a sanctuary számára, couch coop-ra tökéletes, egyébként a fő játékmódhoz képest sajnos felejthető mód.
A játékosok összegyűlése után az összeverődött csapatnak négy ellenőrzőponton kell végig ugrálnia, miközben segítik egymást. A négy pályaszakasz egy 300 fős készletből választja ki a játék aszerint, hogy hány darab, és milyen karakterek alkotják csapatot. Ha túl sokáig egyedül maradunk, kialszunk, és kiesünk a következő pályarészig, ezért közel kell maradnunk a csapat többi részéhez. Mivel két fő elegendő ahhoz, hogy ne aludjon ki az auránk, így folyamatosan figyelnünk kell, ha valaki lemarad és a segítségére sietni, ha van lehetőségünk. A pályákon elhelyezett tüskék és más veszélyek által bekövetkező halálok egy-egy sírkövet hagynak maguk után, ami egy használható platformként működik. Az összes pálya megoldásához együttműködésre van szükség köztünk és a csapatunk között, minden feladvány úgy van kialakítva, hogy segítséggel tudjunk tovább jutni, így ösztönözve minket a közös gondolkodásra. Minden, segítség, melyet a többi játékosnak nyújtunk, karmával jutalmaz minket, a karma pedig a menhelyünkön használható karakterek és egyéb bónuszok feloldására.
Értékelés
92%
Összefoglaló A KarmaZoo fő mondanivalója, hogy kedves legyél az idegenekhez online, minden alapvető játékmechanika arra ösztönöz, hogy kedves legyél az emberekhez. Ez már önmagában is egy nagyon különleges és egyedi élményt nyújt, amiért már magában megér egy próbát a játék.