Amikor városépítős játékokat keresünk, akkor viszonylag azonos működést látunk különböző játékok esetén. Némelyikben csak nyugodtan építgetünk bizonyos célok elérése érdekében, valamelyikben ránk is támadnak, de ennél messzebb ritkán mennek a fejlesztők. A Kainga: Seeds of Civilization ennél bátrabb lépést tett: egy teljesen másik műfajt kevert bele a játékmenetbe. Lényegében egy roguelike városépítő játék lett a végeredmény. Érdekes koncepció, de működik jelen esetben.
A roguelike részt az a mechanika adja, hogy népünk vezetője különféle inspirációkat kap egy-egy meccs során. Ezek a már eddig feloldott technológiák közül véletlenszerűen felajánlanak hármat. Ezek határozzák meg majd a népünk tulajdonságait. Például a legelső választásunkkor amennyiben a sár házakat választjuk, akkor erősebb házaink lesznek támadás esetén, de egy nagyobb esőtől összedőlhet minden. A fő gameplay loop abból áll, hogy ezeket a különféle technológiákat hogyan választjuk meg az aktuális környezeti tényezők tekintetében és újabbakat oldunk fel a meccsek teljesítése által.
Még egy érdekes mechanika található jelenleg a játékban, mégpedig a leviatánok. Ezek hatalmas lények, amelyek körülöttünk élnek. Ha nem bántjuk őket és teljesítjük időről-időre a kéréseiket akkor békében élhetünk egymás mellett. Némelyik nagyobb testű állatra akár a városunk is felépíthetjük vagy ha épp ott pihent, ahol mi építkeztünk, akkor szimplán feláll a földről és elsétál az építményeinkkel a hátán. Meg is taníthatjuk lakóinkat, hogy megszelídítsék ezeket az állatokat. Ezeket később közlekedésre vagy háborúra is használhatjuk. Az igazán nagy testű állatok pillanatok alatt porrá zúznak mindent a lábaik alatt.
A vizuális stílus is elég egyedi. A világ és az építményeink mind 3D-sek, de a népünk kézzel rajzolt kétdimenziós lények. Az egységek a kamerával együtt forognak, ezáltal mindig síkban látjuk őket. Véleményem szerint sokkal látványosabb megoldás ez, mintha valamilyen alacsony poligonszámú bábúkat láthatnánk. Animációk tekintetében viszont vannak hiányosságok. A mozgások valamivel több képkockát igényelnének, hogy simábban nézzenek ki. Jelenleg túl elnagyoltak, de azért kivehető mi történik. Harcban viszont megtévesztő tud lenni mind a perspektíva, mind az animáció. Például az egység táncolása egy fesztivál alatt ugyanaz az animáció, mint amikor ugrálva jelzi a többieknek, hogy támadás közeleg.
Összességében elmondható, hogy egy elég szolid alap körvonalazódik már most az Early Access legelején. A fejlesztési terv szerint számos további technológia és biom fog még érkezni, amelyek még színesebbé teszik az egyes meccseket. A kampány küldetések során számtalan technológiát tudunk már most is feloldani, amelyekkel szinte ténylegesen nincs két ugyanolyan szituáció. Balansz tekintetében van még hova fejlődnie, de ez is szerintem játékos visszajelzés alapján könnyen orvosolható. Ha egy másfajta élményre vágysz, mindenképp ajánlom hogy próbáld ki ezt a játékot.
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…