Milyen Picross-játék készülhet Mario név alatt? Egy igazán érdekes, de nem teljesen csak jó értelemben véve.
Jelen tesztünk alanyáról, a Mario’s Super Picrossról hosszasan nem lehet írni. Viszont van egy olyan érzésem, hogy sokan nem tudják mi az a Picross, így egy kis szabálymagyarázat következik. Alapjában véve egy képes kirakóról van szó, némi sudokuval vegyítve. Az alapkoncepció nagyon egyszerűen megérthető, és hihetetlenül addiktív.
Lent látható a gif, amely tökéletesen bemutatja az alapokat. Van egy 10×10-es területünk (ez változhat). A sorokban és oszlopokban megjelennek számok, és ezek jelölik, hogy hány négyzetet kell beszíneznünk. Vegyük alapul az első oszlopot: 2-1-2-2. Így ebben az oszlopban összesen 7 négyzetet kell beszíneznünk. Kettővel kezdünk, majd utána minimum 1 vagy több négyzetet üresen kell hagynunk, és csak utána jöhet a következő beszínezendő négyzet és így tovább. Minden sorral és oszloppal így kell eljárnunk: megnézzük, milyen számok szerepelnek benne, és ennek megfelelően kell színezni. Ha jól töltöttük ki a teljes hálót, akkor egy képet kapunk jutalmul.
(Ha egy kicsit is elkezdett érdekelni ez a fajta fejtörő, akkor ezen az oldalon nagyon sok rejtvényt találhatsz, a teljesen kezdő szinttől egészen a haladóig: http://www.kongregate.com/games/geardice/picross-madness)
Miután a szabálymagyarázat megvolt, rátérhetünk a Mario’s Super Picrossra, ami eredetileg 1995-ben jelent meg, és elérhető Nintendo NEW 3DS-re. Igen, csakis az új 3DS-re, amire nem tudunk konkrét indokkal szolgálni. Semmi 3D nincs benne, és ha ez nem lenne elég, iszonyat kicsi a kép, így sokszor emiatt félre is kattintottam. Ha jobban lehetne látni a képeket, sokkal elfogadhatóbb játék lenne.
A másik nagy feature benne, hogy a játék jó része japánul van, és csak a legfontosabb szavak érhetők el angolul. Így legalább ha felismered a képet, amit kiraktál, megtudhatod, hogyan nevezik japánul, de összességében ez nyelvlecke helyett inkább egy erősen zavaró tényező. A pályákból elég sok van, és egyikről a másikra haladva nehezednek. Van, ahol jelzi a játék, ha rossz helyet színezel be, de a következő pályán már nem, és akkor mehet a matekozás, hogy minden jó-e.
Mint említettem fentebb, erről a játékról olyan sokat nem lehet írni: egy szimpla Picross-kirakó Marióval eladva. De, hogy miért csak NEW 3DS-re érhető el, nem igazán értem, mert semmi extra nincs benne. A Picross 3D: Round 2 sokkal érdekesebb, és ott a szabályokon is sokat variáltak, így inkább azt ajánlanám helyette.
Értékelés: 5/10
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…
Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…
A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…