Jövő márciusban érkezik a PS4 egyik soron következő nagy dobása. A PlayIt-en a Sony munkatársainak köszönhetően beleleshettünk a játékba. Óriási robotdinoszauruszok, egy dögös főhősnő és állkeresgélős grafika. Ugyan mi sikerülhetne rosszul egy ilyen, platformerelemekkel megfűszerezett sandboxjátékban? Reményeim szerint semmi, ugyanis a mai nap után első dolgom volt előrendelni a játékot.
Az idei PlayIt egyértelműen a VR-ról szólt, de néhány érkező alkotás is tiszteletét tette, címszereplőnkön túl a látogatók kipróbálhatták például a South Park Fractured but Whole-t vagy a For Honort is. Számomra újdonságként azonban egyértelműen a Horizon vitte a prímet. Az óriási 4K-s televíziókon a játék gyönyörűen fest. A kinti kollégák segítségével (nem volt ám olyan egyértelmű még az edzett gamernek sem, hogy mit kell csinálni) az első öt percet annak tesztelgetésével töltöttem, hogy a HDR-t ki-be kapcsolgatva kerestem a különbséget. Illetve nem, ugyanis a jelen feltételek mellett igen szembetűnő változást tapasztaltam, főleg a fényeffektek terén. Az őszinte igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a játék szépségéhez ez inkább egyfajta értékelhető pluszt ad, amit, amennyiben nem tudsz róla, hogy létezik, nem fog hiányolni. Ugyanakkor tagadhatatlan az a tény is, hogy a csodálatos grafika a HDR-t bekapcsolva, a megfelelő kijelzőn PS4 Pro-val, még szebb lesz.
A feladatunk a bemutatóban az volt, hogy egy óriási tányérfejű robotdinoszaurusz (nem akarok szegény lelkébe (programozásába) taposni, de tényleg az) fejének a tetejére feljussunk. Szimpla feladat, azonban az odavezető útnak köszönhetően volt alkalmam megszemlélni a játékteret (egészen gyönyörű dzsungelt sikerült a fejlesztőknek összehozni), valamint a platformer- és akciórészekből is kaptam egy minimális ízelítőt. Főhősünk az Assassinok ügyességével és egyensúlyával vetekedve mászik fel sziklákon és robotokon egyaránt, más képességeiről (lopakodás és vadászat) azonban nem tudok nyilatkozni, mivel a bemutatóban ezekre nem került sor. Azonban egy kisebb robot ellen egyszemélyes párbajt vívtam, és azt kell mondjam, elég nagy kihívást jelentett. Mivel itt nem a Call of Duty-féle lövök amerre látok módszer megy, igencsak át kell majd gondolni, miknek megyünk neki és hogyan. Egy szem íjunkkal ugyanis nem olyan könnyű ám a célzás (pláne nem olyan gyorsan), ráadásul a muníció is véges.
A játékban még helyet kapott egy gyűjtögetésre és erőforrás-keresésre épülő craftingrendszer is (az áldozatainkból is felhasználhatjuk a fontosabb részeket), de ezeket szintén nem állt módomban jobban szemügyre venni, azonban azt elmondhatom, hogy a térkép alapján (amit a menüben láttam) lesz mit bejárni majd jövő tavasszal. Összességében ez a pár perc is képes volt meggyőzni a játékról, így bizakodva várom a megjelenést.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!