Kategóriák: Cikkek

Horizon Zero Dawn – Próbakör

8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Jövő márciusban érkezik a PS4 egyik soron következő nagy dobása. A PlayIt-en a Sony munkatársainak köszönhetően beleleshettünk a játékba. Óriási robotdinoszauruszok, egy dögös főhősnő és állkeresgélős grafika. Ugyan mi sikerülhetne rosszul egy ilyen, platformerelemekkel megfűszerezett sandboxjátékban? Reményeim szerint semmi, ugyanis a mai nap után első dolgom volt előrendelni a játékot. 

Az idei PlayIt egyértelműen a VR-ról szólt, de néhány érkező alkotás is tiszteletét tette, címszereplőnkön túl a látogatók kipróbálhatták például a South Park Fractured but Whole-t vagy a For Honort is. Számomra újdonságként azonban egyértelműen a Horizon vitte a prímet. Az óriási 4K-s televíziókon a játék gyönyörűen fest. A kinti kollégák segítségével (nem volt ám olyan egyértelmű még az edzett gamernek sem, hogy mit kell csinálni) az első öt percet annak tesztelgetésével töltöttem, hogy a HDR-t ki-be kapcsolgatva kerestem a különbséget. Illetve nem, ugyanis a jelen feltételek mellett igen szembetűnő változást tapasztaltam, főleg a fényeffektek terén. Az őszinte igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a játék szépségéhez ez inkább egyfajta értékelhető pluszt ad, amit, amennyiben nem tudsz róla, hogy létezik, nem fog hiányolni. Ugyanakkor tagadhatatlan az a tény is, hogy a csodálatos grafika a HDR-t bekapcsolva, a megfelelő kijelzőn PS4 Pro-val, még szebb lesz.

A feladatunk a bemutatóban az volt, hogy egy óriási tányérfejű robotdinoszaurusz (nem akarok szegény lelkébe (programozásába) taposni, de tényleg az) fejének a tetejére feljussunk. Szimpla feladat, azonban az odavezető útnak köszönhetően volt alkalmam megszemlélni a játékteret (egészen gyönyörű dzsungelt sikerült a fejlesztőknek összehozni), valamint a platformer- és akciórészekből is kaptam egy minimális ízelítőt. Főhősünk az Assassinok ügyességével és egyensúlyával vetekedve mászik fel sziklákon és robotokon egyaránt, más képességeiről (lopakodás és vadászat) azonban nem tudok nyilatkozni, mivel a bemutatóban ezekre nem került sor. Azonban egy kisebb robot ellen egyszemélyes párbajt vívtam, és azt kell mondjam, elég nagy kihívást jelentett. Mivel itt nem a Call of Duty-féle lövök amerre látok módszer megy, igencsak át kell majd gondolni, miknek megyünk neki és hogyan. Egy szem íjunkkal ugyanis nem olyan könnyű ám a célzás (pláne nem olyan gyorsan), ráadásul a muníció is véges.

A játékban még helyet kapott egy gyűjtögetésre és erőforrás-keresésre épülő craftingrendszer is (az áldozatainkból is felhasználhatjuk a fontosabb részeket), de ezeket szintén nem állt módomban jobban szemügyre venni, azonban azt elmondhatom, hogy a térkép alapján (amit a menüben láttam) lesz mit bejárni majd jövő tavasszal. Összességében ez a pár perc is képes volt meggyőzni a játékról, így bizakodva várom a megjelenést.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11