Oldal kiválasztása

Planet Coaster – Játékteszt

Planet Coaster – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az 2004-ben megjelent RollerCoaster Tycoon 3 óta eltelt jó pár év. A Planet Coaster az RCT3 által nyújtott kreatív szórakozást, és a Steam Workshop nyújtotta lehetőségek tökéletes kombinációját összetéve megalkotta azt, amire a fanok már évek óta vártak.

A Planet Coaster csúfosan odaverte az egy nappal előtte megjelent RollerCoaster Tycoon: World-öt.  Míg az előbbi egy teljesen új, közösségi formát alkalmazott a játék központi fókuszaként, addig az utóbbi egy monoton, farmoláson alapuló kampány módot kapott a Sandbox mellé.

Az első dolgunk, ahogy a játékba érkezünk, az a saját avatarunk elkészítése, ami lényegében a saját Workshop kreálmányaink arcaként fog szolgálni, és néha-néha felbukkanunk mások parkaiban látogatóként. Innentől nem nagyon találkozunk majd többet (egyelőre) avatarunkkal, csak egy térképen elhelyezve láthatjuk magunkat és más alkotókat a főmenüben.

Ezután választhatunk három mód közül: Career, Sandbox és Challenge. Karrier módban küldetéseket teljesítve kell egyre nehezebb feladatokat megoldanunk egy-egy félkész parkban. A Sandbox és Challenge majdnem ugyan az, csak a Challenge esetében limitáltabb erőforrások vannak.

Grafikailag nem lehet panaszunk a játékra. Nagyon pofásan néz ki, és az élénk színek élettel telivé varázsolják a tájat. A látványelemek használatával egész tematikát varázsolhatunk az egyes részeknek. Hosszabb idő után komplexebb parkoknál volt némi teljesítmény béli probléma, de ez a legutóbbi patch óta úgy tűnik, hogy megszűnt.

A zene kellemes kísérője a játékmenetnek. A játék zenéjét Jim Guthrie and JJ Ipsen szerezte és mindegyiken hallani, hogy odaadással készültek. Remélem majd egy OST DLC-ként is megjelennek majd a számok, de egyelőre az előadó bandcampjét tudom ajánlani az album beszerzésére (A képre kattinva az elmített oldalra juthattok).

A játék egyik fő pillérét a hullámvasutak építése adja. Nekem egy kicsit döcögősnek érződik a dolog. Lehet csak én nem szoktam még bele teljesen, de valamiért a RCT World-ben könnyedebben lehetett síneket építeni. Remélem, egy kicsit folytonosabbá teszik majd, mert most több időt töltöttem a helyes irányok beállításával az egyes sínek lehelyezésénél, mint magával építéssel. Ez ugyanígy van az utak és a dekor tárgyak esetében is. Hozzá lehet szokni, de ezen még van mit csiszolni.

A játékban van egy nappal/este ciklus, ami valamiért nagyon gyorsan átpörgeti az estét. Megörül az ember, hogy végre sötétben világítva látja a parkját, és HUSS! Már szinte nappal is van megint. Erre is lehetne valami opciót betenni, hogy esetleg megadjuk, hogy akár permanens éjszaka legyen, vagy esetleg a ciklus hosszát megadhassuk.

Az interfész könnyen átlátható, minden olyan „ismerősen” hat. Anélkül, hogy gondolkodnunk kéne mit és merre keressünk, egy kattintás alatt szinte bárhová eljuthatunk könnyedén. Szerencsére név szerint is rákereshetünk bizonyos dolgokra, így ha már rogyásig vagyunk modokkal, akkor sem kell majd évekig tekerjünk a rengeteg hamburgeres stand modellje közt 😉

Mivel lehetőségünk van az elkészített hullámvasútjainkra belső nézetben „felülni”, így egy nem értem, hogy miért nincs VR támogatás a játékban. Szerintem rengetegen megvennék csak azért, hogy a Riftjükkel a fejükön a székben ülve őrültebbnél-őrültebb pályákon tegyék próbára gyomrukat.

Összességében elmondható, hogy méltó utódja lett az RCT 3-nak, és mérvadó lett a mai park simeknek. Van még finomítandó funkciók, de látszik, hogy törődéssel készítette el a Frontier Developments a játékot. Hallgatnak a játékosok visszajelzéseire, és folyamatosan csiszolják a dolgokat a kiadás óta, így nem tartom kizártnak, hogy a fentebb említett problémák hamarosan orvoslásra kerülnek. Mióta vannak fent tutorial videók az interneten bárkinek tudom ajánlani a beszerzését, de amint VR támogatást is kap, akkor a virtuális valóság szerelmeseinek kötelező darab lesz!

Értékelés: 9,5/10

Translate »