Galaxy of Trian – Játékteszt
A Galaxy of Trian digitális változata az azonos nevű, Kikstarteren indult táblajátéknak, amiben mezőkártyákat kell pakolgatnunk Carcasonne-hoz hasonlóan.
Az alap játékot egy Kickstarter kampány keretében a CreativeMaker LLC készítette. Ez a társasjátékok körében nagyon kedvelt platform manapság. A digitális változatot a Grey Wizard Innovative készítette el.
A játék céla, hogy körökre osztva háromszög alakú mezőkártyákat helyezünk el úgy, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük be. Pontokat a nebulák, csillagrendszerek, stb. lezárásakor kapunk. Például egy 4 részből álló nebula 4 pontot ér. Az egész egy nagy puzzle-re hasonlít. Nagyon egyszerű játékmechanikája van, de mégis komolyabb stratégiai tervezést tesz lehetővé, és kompetitívvé teszi az, hogy bárki bezsebelheti az általunk építgetett alakzatot, ha lezárja azt. Ezt tovább bonyolítja az emissaryk rendszere. Ha egy nebulában több emissarynk van, mint az ellenfelünknek, akkor mi kapjuk meg a pontokat, stb.
A játék egy 10 küldetésből álló singleplayer kampányt is kapott, ami kvázi egy kibővített tutorialnak megfelelő. Szépen végig vezet minket a játék alapjain, és mindezt az AI ellen már a gyakorlatban kipróbálhatjuk.
A játék Steames változatán nagyon látszik, hogy a mobilos változat portja lehet. Egyszerűen felépített menürendszere van, és az interface is inkább az érintésvezérlésre lehet tervezve. Problémám is volt vele: a hang néha eltűnt, majd kicsit később újra előjött.
Egy társasjáték esetében a multiplayer lehetőség nagyon sokat számít. Ezt egyedül hot-seat módban tudtam kipróbálni, mert egyetlen online játékot sem találtam a tesztem során.
Értékelés: 7,5/10