Guild of Dungeoneering – Játékteszt

8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ha egy kis szórakozásra vágysz a kajaszünetedben, ne keress tovább. Egy cuki kinézetű, kicsit rogue-like játék csak rád vár. Ha pedig vannak csináld magad D&D-s emlékeid, akkor bónusz nosztalgia pontok járnak.

A játék során a feladatunk az lesz, hogy  egységeinket menedzseljük, és az egyes dungeon runok alatt vezessük őket. Ahogy a játékba érkezünk, máris megcsap az RPG hangulat, amikor meghalljuk a folyton rímekben beszélő bárdot, aki a játék során folyamatosan kommentálja majd az eseményeket, nagyrészt irónikus módon. Ezután meg is kapjuk az első feladatunk, hogy a guildünkben helyezzünk el egy barakkot, hogy  karaktereket szerezzünk.

Azonnal három dolgot megismerünk a játékból. Az egyik, és legszembetűnőbb, az a ceruzarajz jellege, ami szerintem nagyon sokakban saját emlékeket ébreszt, amikor a barátaival gyártottak egy-két világot az aktuális partihoz. Következő dolog pedig az, hogy ez lényegében egy kártyajáték. A játék során bővítjük a paklinkat, és igyekszünk a lehető legkevesebb rossz lapot beletenni. Az utolsó dolog pedig az „építés”. A dungeon runok, és a guildünk bővítése során folyamatosan építünk a húzott lapokból. A lehelyezhető elemeket egymás mellé tudjuk lehelyezni, és csak folytonosan (ez azért fontos, mert vannak „zsákutcák”, ahol módosítókat kapnak a rajta lévő egységek).

Amint leraktuk az első barrakkunk, készen is állunk egy dungeon runra. Ez úgy zajlik, hogy kiválasztjuk a különböző dungeoneerünk közül azt, amelyiket szeretnénk leküldeni egy körre, és amennyiben van már, akkor adhatunk egy buffot is neki (amit szintén építkezéssel unlockolunk). A class-buff kombinációnk adja majd a kezdő paklinkat. Minden pálya tartalmaz pár megadott helyet és szörnyet, plusz a karakterünk megadja a kiinduló pontunkat. Minden más pályaelem, szörny, szajré ránk van bízva. Szó szerint a saját kalandunkat építhetjük fel. Akár a lehető legkevesebb csatával is hatalmas loottal térhetünk vissza guildünkbe, ha ügyesen építjük fel a szobákat.

Nagyon szimpla mechanika van a játékban, de mégis minden dungeon változatos, és egyedi. Egyrészt a DLC-k újabb kártyákat adnak, másrészt a karaktereink minden sikeres run után battle scarokat kapnak, amik vagy pozitív, vagy negatív irányban befolyásolják a képességeiket. Természetesen ha meghal egy dungeoneerünk, akkor permanens halál vár rá, mint minden valamire való roguelike játékban.

Nagyon ajánlom a játék beszerzését telefonra vagy tabletre, mert úgy tényleg egy autentikus tabletop játék élményét kapjuk. Az ára, ami bármiféle akció nélkül 14,99€ körülbelül olyan 10-15 óra játékért szerintem teljesen korrekt ajánlat. Hamarosan érkezik a karácsony, ami magával hozza a Steam saleket is, ami még kedvezőbb árfekvést jelent. Mindenkinek nyugodt szívvel tudom ajánlani a játékot függetlenül a társasjátékos „előképzettségétől”.

Értékelés: 8,5/10

Legfrissebb bejegyzések

Dűne: Profécia – Kritika

A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy részt. Spoiler-mentes beszámoló következik.

2024-11-25

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21