World of Warcraft: Legion – Játékteszt
Az ellaposodott Warlods of Draenor után a Blizzard előállt az egyik talán legerősebb kiegészítőjével, amiben a Burning Legion térhódítását kell megállítanunk. Új, és veterán játékosok egyaránt kihívást találnak majd benne.
A World of Warcraft pályafutása során sok különböző történet köré épült már kiegészítő, de most valamilyen szinten visszakanyarodtunk az első sztorijához és világához, amiben a Burning Legion erői ellen vesszük fel a harcot. A 100-110-ig tartó fejlődésünk során felfedezzük Broken Isles minden részét, amit egy újra gondolt quest rendszerrel oldottak meg a készítők. Akárhol elkezdhetjük a területek közül a questelést, és mindegyik jó választás. A területek, és a bennük lévő NPC-k szintje a sajátunkkal együtt nő, és az általuk dobott tárgyak is ugyanígy skálázódnak.
Ahogy teljesítjük az előküldetés sorozatot, megkapjuk az „új Dalaran”-ba szóló Hearthstoneunkat, és egy, a classunknak megfelelő NPC fogja kérni sürgősen a segítségünket, és a classunk központi hubjába, az úgynevezett Order hall-ba vezet minket, ahol el is kezdjük a kiegészítő történetét, és vele együtt saját Artifact weaponunk megszerzését is. A content nagy része ennek az artifactnak az erősítése és testre szabása körül forog. Minden class minden talent ágának saját, ikonikus fegyvere van, amit egy, a fegyver történetéhez szabott küldetés sorozat által szerezhetünk meg. Az elsőt azonnal megkapjuk, aztán a többihez szóló questet 102-es szint felett kezdhetjük el. Ahhoz, hogy ezeket fejlesszük artifact powerre lesz szükségünk, amit küldetésekből és lootolásból szerezhetünk. Kezdetben gyorsan pörögnek az unlockok, de néhány szint után jelentősen megnő a következő szinthez szükséges power mennyisége.
Sok jó újítást hozott a WoD, amit a jelenlegi kiegészítő még egy fokkal magasabb szintre emelt. Például úgy hozza vissza a vanilla szakmahúzás nehézségét, hogy küldetéseken keresztül a content területein szétszórva változatos feladatokat ad, amivel új recepteket és meglévő receptekhez fejlesztéseket szerezhetünk. Például, ha Herbalism-al többször kiszedünk egy bizonyos virágot, akkor kaphatunk egy quest itemet, amit Dalaranba eljuttatva beválthatunk egy újabb küldetésre, amit további virágszedés közben megcsinálva fejleszthetjük azon növény szedési képességünket. Ez a kiszedéskor kapott nyersanyag mennyiségét növeli. Ez ugyanígy megvan az „összerakós” szakmáknál is. Ott például egy nagyobb szintű recept ugyanazt a tárgyat kevesebb alapanyagból teszi össze.
Amennyiben megléptük a 110-es szintet, és legalább friendly szintet elértünk minden factionnel, akkor megnyílik előttünk a World Questelés lehetősége , ami a daily questezés egy jobb, és sokkal jövedelmezőbb formája. A kiegészítő területein szétszórva kapunk minden nap feladatokat, amiket teljesítve szép jutalmakat kapunk. Minden nap egy frakcióhoz megadott számú küldetést teljesítve egy további bónusz ládát is szerezhetünk. A küldetések pénzt, reputationt, craft alapanyagokat, és felszereléseket adnak. Emellett a PvP orientált emberek honor pontokat gyűjtve most nem felszerelést vásárolhatnak (mert arra kaptak egy külön token rendszert), hanem 46 szinten keresztül különböző class és talent specifikus képességet oldhatnak fel, ami az alap PvP mellett egy hosszútávú fejlesztési célt nyújt a játékosoknak.
A kiegészítő egyik fénypontja a Demon Hunter class bevezetése, amelyek története elég szorosan összefonódik az alap sztorival. A második hero class 98-as szinten kezd, és egy hangulatos tutorial zónán keresztül bemutatja a félig démon, félig elf class történetét. Tüzet tűzzel elven harcolnak, és lényegében önmaguk válnak azokká, amiket le akarnak győzni. Játékmechanikai újításokat is hoz a class, mint például a double jump és az azutáni glideolás lehetősége, ami szimplán az ugrás gomb többszöri megnyomásával történik. Ezen kívül egy spectral sight képességük is van, ami egy wallhack szerű falon átlátást nyújt, és az ellenségeket, és az összeszedhető treasure-öket láthatjuk vörösen vagy lilán izzó fénnyel.
A WoD sokat vitatott Garrison mission eleme (sajnos) itt is visszatér az Order hallunkon belül. A classunk kampányának egy része azon keresztül vihető végig, és fixen időhöz köt minket a missionök időtartama, ezáltal megakadályozva a hardcore játékosok előre rohanását a contentben. A casualabb játékosoknak lehet segítségére vállhat ez a Facebook játékhoz hasonló „1-2 kattintás után várj egy órát és gyere vissza” metajáték, mert némi pénzt és felszerelést is kiszedhetnek belőle, de talán nem kéne ennyire szorosan a játékhoz csatolni.
Bekerült még egy sokak által várt funkció is, ami nem más, mint a Diablo transmog rendszeréhez hasonlító rendszer. Ez lényegében annyit takar, hogy a játék során kiesett loot kinézetét egy account szintű ruhatárba unlockoljuk (amennyiben a classunknak megfelelő és tudja hordani ~ warrior cloth ruha skint nem unlockol,stb.), és azt bármelyik karakternek felhasználhatjuk az eredeti tárgy megléte nélkül. Végre nem kell a jobb kinézeteket a bankban tárolni, ezzel feleslegesen foglalva benne a helyet. Az itemek mellett enchantokat is transmogolhatunk, azt pedig egy könyv segítségével, vagy instás lootból szedhetünk a kollekciónkba. Amit nem szedtünk össze még, azt megkereshetjük a tárgy leírásában honnan esik vagy vehető meg. Természetesen most sincs ingyen a dolog.
A játék launch napja meglepően hibamentesen történt. Az utána lévő nap is zökkenő mentes volt, de azóta esténként eléggé meghalnak a szerverek. Folyamatos DDoS támadás alatt vannak a Blizzard szerverei, aminek elhárításán elmondásuk szerint erősen dolgoznak.
Összesítve a fentieket azt lehet elmondani, hogy nagyon bizalomgerjesztő a kiegészítő első contentje. Rengeteg tennivalót ad a játékosoknak, és nem csak egyetlen területre fókuszálva. Akár PvE, akár PvP beállítottságúak vagyunk, mindkét stílusban megtaláljuk a hosszútávú célunkat. Az új vagy visszatérő játékosok pedig könnyedén belevethetik magukat az új kiegészítő nyújtotta tartalomba, mert mint ahogy a WoD esetében is volt, az előrendelés mellé itt is kaptak egy 100-asra boostoló tokent a vásárlók.
Értékelés: 9,5/10