Worms W.M.D – Játékteszt
Azt hiszem a Worms minden generáció számára ismerősen cseng. A kukacok véget nem érő háborúját valaki valamilyen formában biztos, hogy próbálta már. A W.M.D most nem kísérletezik új dolgokkal, inkább finomítja és kibővíti a meglévő formulát.
A széria már több, mint 20 éve jelen van a piacon, rengeteg résszel és spin-off játékokkal. Néhány félre sikerült 3D-s próbálkozás után visszatértek a klasszikus 2D játékmenethez. A W.M.D is ennek a példáját követi, és a kísérletezések helyett inkább tartalmilag bővítették a játékot. Talán nem fog hatalmas új játékostömeget bevonzani, de a veteránoknak mindenképp érdemes egy pillantást vetni rá.
A tutorial mód nagyon jól megtanítja a kezdő játékosokkal az alapokat, és a kampány mód segít finomítani ezeket az újonnan szerzett készségeket. Ugyan a Wormsnek nem nagyon van története, csak annyi, hogy kukac a kukac ellen harcol, de próbál a környezeten keresztül egy minimális sztorit belevinni a kampányba. A pályák során a visszatérő játékosok is megismerkedhetnek az újonnan hozzáadott dolgokkal, mint például az új fegyverek vagy a jármű rendszer. Ezen felül épületek belsejében is harcolhatunk, ami fedezékként szolgálhat a légi támadások, vagy távolról érkező lövedékek ellen, így még további stratégiai opciókat nyújtva az eddigi játékmenethez. Használhatunk helikoptert, robotot, vagy beülhetünk egy, a pályán rögzített fegyverbe, és azzal lőhetjük az ellenfeleinket. Sajnos az ugrás még mindig egy gyenge pontja a játéknak, mert ennyi idő után sem lehet könnyedén célzottan ugrani, gyakran ugrálunk más irányba, mint szeretnénk.
Azok számára, akik egy kicsit lassúnak, vagy vontatottnak találták a klasszikus Worms játékmenetét, azok most egy kicsit fellélegezhetnek, ugyanis a fegyver craftolás más játékosok köre alatt is elvégezhető, így el tudjuk foglalni magunkat, amíg épp megölik egyik kukacunkat. Ez a rendszer is újonnan került a szériába, és új fegyvereket tudunk gyártani vele. Például: Electric Sheep, Bazooka Pie, Holy Mine Grenade, stb.
Az előrendelők a játék mellé egy „All-Stars” csomagot is kaptak, amiben neves játékokhoz kapcsolódó tárgyak találhatóak, mint például Team Fortress 2, Payday, Goat Simulator, stb.
A grafika tekintetében teljesen a 2D-re álltak rá, és egy aprólékosan kidolgozott, kézzel rajzolt jelleget kapott. A pályák nagyon különbözőek és változatosak. Több féle témát is találhatunk, így nem válnak monotonná az egyes jelenetek. A széria előző részével ellentétben, ennél most nem vettem észre FPS csökkenést a komolyabb akciók esetében sem, stabilan tartja a képkocka számot.
Összességében el lehet mondani, hogy mind a single player, mind a multiplayer kedvelői számára tartogat elegendő tennivalót a játék, és ha már úgy érezzük, hogy kitanultuk a játékot, akkor jöhet a ranked mode, ahol akár 6 játékos, fejenként 8 kukaccal mehet csatázni. A kezdők könnyen elsajátíthatják az alapot, a veteránok pedig új dolgokkal bővíthetik arzenálukat, és a Steam műhely támogatással még több tartalom lesz elérhető a játékosok számára.
Értékelés: 9/10