Monster Hunter Generations – Játékteszt
Különböző vadászati stílusok, emlékezetes szörnyek levadászása, látványos helyszínek. Ugye ismerős? A Monster Hunter visszatér, hogy a generációk egyesüljenek.
Emlékszel arra, amikor a kedvenc zenei bandád előrukkol egy válogatás albummal, amin a legjobb számaik találhatóak? Valahogy így tudom leírni a Monster Hunter Generations-t. Az eddigi részel legjobb dolgait (és kevésbé jókat) fogták és egy játékba pakolták. De, hogy ez mennyire sült el jól? A következő egy oldalon ezt fogjuk boncolgatni.
Mivel a jó dolgok vannak túlnyomó részben, így azzal kezdeném. Az eddigi Monster Hunter játékokban már megszokhattuk, hogy rengeted harci stílusból, páncélból és fegyverből válogathatunk, de a Generationsban erre még rátettek egy lapáttal.
Ember legyen a talpán, aki végig próbálgatja az összes harci stílust és megszerzi az összes fegyvert valamint páncélt. De ezért is imádjuk annyira ezt a sorozatot, mert nem 10-20 órát fogunk beleölni, hanem akár több százat is, hogy megszerezzük mindenből a számunkra a megfelelőt.
Egy 3DS-es címről beszélünk, de még mindig látványosak a helyszínek, még ha nem is túl részlet gazdagok (Majd ha talán érkezik NX-re is egy rész ott még jobban ámulhatunk) akkor is megfogunk állni és körbe nézni. Ezek után áttérhetünk a szörnyekre, amikre vadászni fogunk, kellően változatosak, a nagyobbak igazi kihívásokat jelentőek, de a környezetet felhasználhatjuk.
Mire gondolok környezet felhasználása alatt? Egy peremre csalhatjuk a prédát, hogy ne tudjon meglógni, vagy vannak a közelben robbanó hordók, amik drasztikus sebzést tudnak okozni. Bizony érdemes stratégiákat kialakítanunk, ha sikeres vadászok akarunk lenni.
De akkor jöhet a játék legnagyobb újdonsága: Hunter Style and Arts amikből sokat találunk és mindegyiknél van egy kis testreszabhatóság. Választhatjuk, a kiegyensúlyozottságot, de akár lehetünk gyorsak, hogy kitérjünk támadások elől vagy pont, hogy bevigyünk párat, vagy elmehetünk a nyers brutalitás felé is. A Hunter Style határozza meg, hogy milyen fegyvereket használhatunk, folyamatosan tanulhatunk meg újabbak használatát. A Hunter Arts egy amolyan utolsó mentsvárnak is tekinthető, mert ha aktiváljuk, akkor egy hatalmas erőt szabadítunk fel, így akár elmenekülhetünk, kivédhetünk támadást vagy akár bevihetjük a kegyelemdöfést.
Akkor most térjünk át a gyengepontokra. Az irányítás még mindig nem a kezdőbarát, bőven kell idő, hogy beletanuljunk és gyorsan tudjunk alkalmazkodni. Maga a menü rendszer is kaotikusnak tűnik elsőre, így arra is rá kell szánni az időt, hogy mit merre találunk, hogyan tudunk tárgyakat gyorsan használni. Leginkább ezeket tudom ide sorolni.
A Monster Hunter Generations egy kiváló darabja a már szép múlta visszatekintő sorozatnak, ami remekül egyesíti a régi és az új elemeket és még mindig felhőtlen szórakozást nyújt a vadászoknak. Bárkinek merem ajánlani, aki kicsit is érdeklődés a sorozat irányt és van 3DS-e, de a kezelés megtanulására rá kell szánni az időt.
Értékelés: 8/10