Select Page

SteamWorld Heist – Játékteszt

SteamWorld Heist  – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Végre Steamen is megjelent a SteamWorld Heist, a SteamWorld Dig folytatása, és elődjével szemben ez egy nagyon szórakoztató körökre osztott stratégiai játék. Az XCOM és a Worms szerelemgyerekének mondható.

A SteamWorld: Dig egy Metroid+Spelunky szerű játék volt, ami nagyon hangulatos grafikával és jóval könnyedebb játékmenettel rendelkezett. Az előd látványvilágát követve egy teljesen új játékot kaptunk a Heist személyében. A készítők elmondása szerint erős ihletet vettek a fejlesztésnél az XCOM és Worms játékokból. Ez teljes mértékben érződik is. Szerencsére a két játék pozitívumait vették át, a negatívumok nélkül. Az XCOM-mal ellentétben a pályák telesítésénél itt inkább a tudás számít, mint a százalékos esély.

A történet szerint Piper Faraday kalózkapitány irányította, gőz hajtotta géppel kalandozunk az űrben, és szerzünk magunkat vizet (mint fő fizetőeszköz), hírnevet és személyzetet. A menünket is jelképező térképen fogunk küldetésről-küldetésre mozogni, és boltokat vagy elhagyatott gépeket meglátogatni. Ahogy Piper a küldetések értékeléseként csillagokat kap, úgy nyílnak meg előttünk új területek és potenciális csapattagok toborzási lehetőségei. A küldetéseket a játéknehézség befolyásolja még pedig több területen is. Casual, Regular, Experienced, Veteran és Elite szintek közül választhatunk.  A Casual kivételével mind „büntet” minket a hibáinkért, mégpedig víz formájában. Minden szint emeli az ellenfelek sebzését, mennyiségét, a küldetés elhagyásáért/elbukásáért járó büntetést, és a teljesítésért járó XP bónuszt. Szinte minden küldetés a következő pontokkal rendelkezik: ölj meg mindenkit, szedj össze minden szajrét, a nagy zsákmányládákat szedd össze, ne haljon meg közben senki. Ezeket lehetőség szerint teljesítjük, és megszerzett tárgyakat kinyitjuk, és szükség esetén eladjuk. A pályák mindig a küldetés kezdete előtt generálódnak, így folyamatos kihívást jelent a feladatok teljesítése. Ezen felül az idő húzásával egy riasztórendszer is aktiválódik, ami folyamatosan ellenségeket és turreteket spawnol.

A harcrendszer, mint a cikk elején említettem, körökre osztott, és mivel a találatok az XCOM-mal ellentétben nem kockadobás szerűen, random generálódnak, így teljes mértékben ránk van bízva a csaták kimenetele. Azokat a fegyvereket kivéve, amik kifejezetten tiltják, minden lövedékkel hihetetlen trükkös lövést tudunk végrehajtani. A lövedék maximális távolságához mérten tudunk a felületeken pattintani lövedékeket. Nagyon hasznos akkor, ha fedezék mögött álló embereket kell eltalálnunk. Doritost, napszemüveget elő, és jöhetnek az MLG360NOSCOPE trükkök.

A küldetések teljesítéséért csapatunk tagjai tapasztalati pontot kapnak, amikkel új képességeket kapnak. Vannak különböző kasztok itt is, ők azonos képességeket kapnak majd a szinteken. Érdemes variálni őket a csapaton belül, hogy minden helyzetben a megfelelő kaszttal rendelkezőt tudjuk bevetni. Ezek a képességek lehetnek aktívak vagy passzívak. Néhány képesség a csapatfelosztást is alapul veszi, például Piper Inspire képessége, aki a körülötte állóknak nyújt bónuszt.

Összefoglalva az eddigieket mindenki számára ajánlom a játékot, aki egy hangulatos stratégiai játékot akar, de aki szerette a Dig-et, annak kötelező darab. Aki fél az XCOM nyújtotta nehézségektől és random faktortól, az is tegyen vele egy próbát, nem fogja megbánni. Az egyetlen negatívuma, hogy egy idő után picit ellaposodhat a sztori miközben küldetésről-küldetésre repülünk hajónkkal.

Translate »