Egy újabb régi cím felélesztése a Nintendótól. Hittétek volna? Ezúttal egy, a kilencvenes évek kultikussá vált Mario játékának GameBoy Advance kiadásának Wii U-ra történő átviteléről van szó (Huh!).
Szóval tehát évtizedes nosztalgia-faktorra alapozott ezúttal is a japán játékgyártó, méghozzá 10 euró alatti áron. Elsőre nagyon vonzónak tűnhet, azonban nem minden arany, ami fénylik. Nézzük, is meg, mit is kaphatunk egy gyorséttermi menü áráért szeretett Wii U konzolunkra.
A Nintendo tisztességes ráncfelvarrást vitt véghez NES-es verzióhoz képest GameBoy Advance-en 2003-ban. Mivel a Wii U-n ugyan az a averzió fut, mint GBA-n – virtaul console ugyebár -, ezért most a 90-es évek játéka és a 2003-as közti különbségek jönnek.
A játék vizuális megjelenítése sokkal színesebb, élénkebb, ugyanakkor megőrizték az eredeti megjelenítés báját. A felújított hanghatások mellett pedig Charles Martinet orgánumát élvezhetjük szeretett testvérpárosunk megszólalásaikor.
Ha mára technikai résznél tartunk, dobpergés, nem kevesebb, mint három mentési lehetőséget kapunk a játékban. Ezen kívül pedig akár visszanézhetjük, hogy teljesítettük a pályát, és kielemezhetjük játékunkat.
Magát a játékmenetet illetően némi finomhangolást kapunk. Jobban elérhető platformelemek, az ugrálást tehát igyekeztek valamivel felhasználóbarátabbá tenni, ezen kívül néhány ellenfél kapcsán is könnyebbé tették szereplésünket a pályákon.
Azonban így is megmaradt pár idegesítő dolog, például hogy az ellenfél felé ugrunk, de az túl gyorsan halad, és ahelyett, hogy elintéznénk a fejére történő ugrással, a játék úgy érzékeli, mintha nekimentünk volna. Vannak továbbá látótávolságon kívülről pusztító ellenfelek, és egyéb bosszantó dolgok, amik azért zavaróak, a későbbi Mariokban ezeket javították, korrigálták, most viszont még teljesen bent maradtak a játékban, mivel az eredetiben is így voltak…
Az elődhöz hasonlóan továbbra is maradt a csúszkálva haladás, rettentő nagy gyorsulás a folyamatos haladáskor, tárgyak felvétele – ami egyébként ezzel a résszel került be a Mario játékokba -, platformelemek helyett az ellenségeken van a hangsúly. És persze itt is fellelhető a „mosómedve forma”, amivel gyakorlatilag gyerekjáték lesz a pálya leküzdése.
Sajnos a folyamatos időhúzó részek megmaradtak, például az újrakezdés nagyon hosszú mechanikája., így pedig több tíz másodpercet töltünk el teljesen felesleges képsorokat nézegetve. Időhúzás időhúzás hátán.
Elérhető a játékban az úgynevezett „level card” opció, amikor is elérhetővé válik 38 bónusz pálya, amelyek eredetileg csak a GameBoy Advance verzióban voltak elérhetőek. Most ezek a játék telepítésekor egyből rendelkezésünkre állnak.
Szóval tehát egy már jól bejáratott recept szerint működő játékot kapunk, némi körítésbeli változtatással. Mi pedig ezt kapjuk most Wii U-n, egy az egyben, semmi változtatással. Ez voltaképp dicsérendő a Nintendonál, hogy az újabb konzolokon elérhetővé teszi a régebbi gépeire írt címeket.
Ezért az árért megéri nosztalgiázni, vagy kipróbálni a kisebb mazsoláknak, milyen is volt évtizedekkel ezelőtt Mariozni. Viszont készüljünk fel rá, hogy sokszor idegesítő tud lenni a játék, és rengeteg szitokszóval ellátott pillanatot eredményezhet, újra és újra.
Értékelés: 6,3/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!