8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Nézzük, mit nyújt a Blizzard legújabb címe, a már most nagy sikereknek örvendő Overwatch.

Már napok óta játszom a játékkal, és pozitív élmény, de mivel a Blizzardról van szó, így a WOW, Hearthstone, Heroes of the Storm játékok után nem is nagy meglepetés, hogy minőségi munkát tettek le az asztalra.

A játék egy csapatalapú lövölde, ahol hat a hat ellen mérkőzik meg, gyors tempójú meccsekben. Egy menet 5-15 perc körül szokott lenni, attól függően, hogy épp milyen pályán, és milyen feladatot kell teljesíteni, és hogy mennyire jó a csapatunk vagy az ellenfél.

Jelenleg 21 karakter áll rendelkezésre (hamarosan érkezik egy új karakter, és még több is fog a jövőben), akik közül bármelyik meccsen, bármikor választhatunk. Akár halál után is válthatunk, mielőtt felélednénk. Például ha úgy érezzük, hogy az ellenfél túl erős, nekünk pedig nincs healerünk, akkor halál után átválthatunk egy segítő karakterre, mondjuk Mercy-re, aki healelni tud, és újjáéleszteni is a szuperképességével.

Természetesen több fajta karaktertípus van: Offense, Defense, Tank, Support. Mindegyiknél bőven van választási lehetőség, hogy kivel legyünk épp.

Nagyon változatos és szép pályák vannak, szám szerint 12 jelen pillanatban, de a karakterek mellett a pályákat is bővíteni fogják még, így lesz bőven hely egymás csépelésére később is, anélkül, hogy elunnánk magunkat a már rongyosra játszott pályákon.

Játék során fejlődünk, és minden szintlépés jutalma egy láda, amiben kozmetikai dolgokat, és egyéb apróságokat találhatunk (skineket, hangokat, falmatricákat illetve fizetőeszközt). Ha nem mindent a „véletlenszerűség Istenére” akarunk bízni, akkor van lehetőség a kívánt dolog direkt megvásárlására is játékbeli fizetőeszközzel, amit ládákból kaphatunk, illetve ha valami már meg van, és egy láda újra azt adja, akkor az értékének függvényében ad érte ilyen elkölthető pontokat.
Visszatérve a szintlépésre, 23-as szintig egyre több xp pont kell, utána ez az érték fix, egészen a 100-as szintig. Nincs szintkorlát, így bármennyi ládánk lehet, ha eleget játszunk. 100-as után kapunk egy csillagot, és kezdjük újra lvl 1-ről, így a második 23-as szintig ismét gyorsabb ütemben kapunk ládákat. Szerintem ez egy jól kitalált rendszer, mert ellátja ládákkal azokat is, akik nem költenének további összegeket a játékra, tekintve, hogy egy teljes árú játékként jelent meg, nem pedig free to play-ként. Szerintem a pay to play elv teljesen helytálló, mert látszik rajta, hogy sokat foglalkoztak az Overwatch elkészítésével, és fognak is még, és ezeket a jövőbeli tartalmakat ingyen biztosítják a számunkra.

Több játékmód van: sima pvp, botok elleni, gyakorló és brawl. Hearthstonehoz hasonlóan a Brawl játékmódnál mindig változni fog, hogy épp milyen hajmeresztő szabályok alapján kell játszani. Legutoljára, amikor kipróbáltam, akkor a képességeken az újratöltési idő volt drasztikusan lecsökkentve, így a játék még gyorsabb volt. Viszont a HS-sel ellentétben itt nem jár (legalábbis egyelőre) semmilyen bónusz jutalom, mondjuk egy láda a heti első győzelemért, ahogyan a kártyajátékban a heti első győzelemért egy ingyen kártyacsomag. Ettől függetlenül szórakoztató volt, és pár kör Brawl-t lejátszottam mielőtt visszatértem volna az alap pvp módhoz.

Látszik nagyon, hogy fontos ki mennyire „skilles” játékos, de ugyanakkor a „casual” játékosok is jól tudnak szórakozni. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz sikeres esport téren, mert potenciál ugyan van benne, de kérdéses, hogy letudja-e annyira kötni az embereket, hogy aktív tábora legyen, mert már annyi esport játék van, hogy lassan követni sem lehet őket.

Összefoglalva az Overwatch se több, se kevesebb annál, amit nyíltan ígért mindig is: egy szórakoztató csapatjáték, amiben fontos szerepe van ki mennyire ügyes (a fejlődés mindenki számára adott, csak játszani kell), de átlagos játékosként is bőven nyújt elég szórakozást, amiért megéri az árát és bármikor lehet vele játszani, még ha kevés szabadidő is áll rendelkezésre, mert rövidek a meccsek.

Nem egy MMO, nem egy RPG, nem az a célja, hogy 24/7 csak az Overwatch-csal játsszál. Napi pár meccs is elegendő, hogy jól érezze magát vele bárki. Persze lesznek, sőt már most vannak, akik úgy fognak játszani vele, mint mások a CS:GO-val: éjjel-nappal. Szerintem ez csak jó, hiszen így lesznek majd profi csapatok, és tovább színesül az esport játékok felhozatala.

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19