9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Végre egy igazi speed run játék tele kihívásokkal PS4-re. A Shadow of the Beast eredetileg 1989-ben jelent meg, jó kis old-school 16 bites játék, hajmeresztő akadályokkal és most itt van a felújított változata.

Nagyon szép a játék, nem lehet panasz a kinézetére. Gond nélkül fut, fps esést én nem igazán érzékeltem, de hát annyira nem is veszi igénybe a PS4-et hiszen nem egy igazi 3D-s játékról beszélünk, mert 90%-ban oldalnézetes a maradék 10%-ben vált inkább 3D-be, de ilyen alkalmakkor csak sétálunk.

A harc rendszere egyszerű: van egy sima támadásunk egy gombbal, megtudjuk ragadni az ellenfelet és elhajítani a társaira ezzel stunolva őket, apropó stun, van olyanunk is. Egy gombbal, az érintőpad lenyomásával tüskéket szúrhatunk ki a földből magunk körül, de ebből csak korlátozott töltetünk van mindig, ezt a korlátot lehet növelni a megfelelő skill fejlesztésével. Továbbá vannak 1+1 gomblenyomásával elérhető kombinált támadásaink, amik között van olyan, ami gyógyít, több pontot ad, láncsorozatban zúzzuk le az ellenfeleket, ha jól időzítünk mindig.

Képességeinket lehet fejleszteni minden pálya előtt az előző pályán elért pontjaink felhasználásával. Növelni az életmennyiségünket, a tüskés képesség „töltényszámát”, több pontot adjanak a támadásaink stb. Mindegyik képességnek 3 szintje van és egyre több pontba kerül a fejlesztésük.

Továbbá lehet még vásárolni a pontjainkkal egyéb finomságokat: képeket, feliratot az ellenfeleinkhez, hogy mit is beszélnek, mert több fajjal találkozunk és mindnek más-más krikszkraksz felirata van, amíg fel nem oldjuk egyesével nekik azt, hogy értsük, mit beszélnek vagyis, hogy angol felirat legyen a krikszkraksz helyett.

Különböző lények, teremtmények hadán kell túlverekedni magunkat: emberek, rengeteg féle rovar szörny, hydra, mágus stb. Az elpusztítandó ellenfeleinknek széles a skálája és változatos képességekkel illetve harcmodorral rendelkeznek biztosítva, hogy ne legyen egyoldalú vagy unalmas a játék.

A boss harcok egész érdekesek, amíg a nagy bossokra gondolunk, mert a kisebb neves ellenfeleket megfelelő kombótámadással akár 1-2 csapásból le lehet verni. Illetve nem említettem még, hogy a kis ellenfelek, amikből egy hadseregnyin megyünk végig a játékban 1 ütéssel halnak, ha sikerül megütnünk, mert néha meglephetnek ám.

Speed run játék, hogy miért is az, ha már az elején írtam: A játékban végig időre játszunk, vagyis inkább, hogy méri az időnket milyen gyorsan teljesítettük az adott pályát akárcsak a Super Meat Boy-ban. Illetve fontos, hogy a lehető legkevesebb ütést kapjuk be az ellenfeleinktől, azokat kivédve blokkal vagy hárítással illetve oldalra is lehet gurulni vagy, ami 90%-ban működik, hogy előbb ütjük meg őket. Ezek alapján kapjuk a pontokat, és ha sorozatban hiba nélkül darálunk azért pontszorzás is jár, továbbá van olyan kombóképesség, aminek az a célja is, hogy több pontot ad. A terület teljesítése után felkerülünk a pontunk alapján egy eredménytáblára, ahol láthatjuk hányadik helyezést értük el, persze mások megelőzhetnek, és akkor lejjebb kerülünk.

Szerzet pontjainkból kitudjuk nyitni az eredet 89’-es játék emulált változatát is, illetve ahhoz halhatatlanságot (szükséges), valamint egy végigjátszási videót, hogy ha elakadnánk, tudjunk kicsit lesni.

Az eredeti játékba is belenéztem egy kicsit és már az elején nincs az a története, ami az új változatban van, de igazából ez most mindegy is. Viszont sokkal nehezebb, mint a mostani változata. Komolyan olyan nehéz és annyi dolog támad ránk illetve a pálya csapdák olyan összetettek és annyi van belőlük mindenhol, hogy azt a 12 életet fél perc alatt el lehet veszteni, ha nem lenne a halhatatlanság bekapcsolva, mint nálam volt. Tényleg lenyűgöző, hogy 27 évvel ezelőtt ilyen szintű játék volt és minden elismerésem azoknak a hősöknek, akik végig tudták vinni a játékot akkor. Illetve, aki egy igazi brutális nehézségű játékot akar (Dark Souls emellett eltörpül) vagy már akkor is volt szerencséje hozzá és csak nosztalgiázna, annak ajánlom. Mármint a 89’-es változat végigjátszását is.

Összefoglalva egy remek játék, hosszra nem néztem pontosan, de kevesebb, mint 10 óra viszont 1 végigjátszással, alig ha nyitjuk ki a feliratozását az ellenfeleinknek így elég érthetetlen a dolog és szükséges még egy végigjátszás, de inkább kettő. Szép, izgalmas, nem sok ilyen játék van PS4-en jelenleg, ami ilyen minőséget is hozz, mint ez. Továbbá ott az eredeti változat is, ami játék a játékban lényegében és érdemes kipróbálni azt is.

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13

Hollowbody – játékteszt

Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…

2024-11-11

Slime Rancher 2 – Korai Hozzáférés betekintő

A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…

2024-11-09

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06