Ratchet & Clank visszatért, ráadásul szebb kiadásban, mint valaha. A reboot fogalom egyik iskolapéldáját láthatjuk.
A Ratchet & Clank eredetileg 2002 novemberében jelent meg, s egyből belopta magát az akció-platform játékok szerelmeseinek szívébe. A PS2-es korszak egyik remekműve pedig most felújítva érkezett el a nappalinkba, ráadásul szebb, mint valaha. Hölgyeim és Uraim! Így kell reboot-ot csinálni.
A Ratchet and Clank nem más, mint egy játék, egy film alapján, ami egy játék alapján készült, ami egy film… Befejeztem. A PS4-es verzió karöltve érkezik a mozikba is érkező mesefilmmel együtt (hazai premier április 28) és nem egy új részt takar, hanem a legelső rész újratervezett verzióját. Tévedés ne essék. Ez nem remastered edition, hanem reboot, Ratchet és Clank eredettörténetét kapjuk, hamísíthatatlan 2016-os színvonalon. A látvány lenyűgöző, szinte végig az volt az érzésem, mintha a moziban ülve nézném a filmet (amire ráerősít az a tény is, hogy a készítők néhány átvezetőt 1:1 arányban vették át a film képsorai közül). Felnőtt fejjel is szájtátva ugrándoztam kedvenc kis szőrmókommal a megannyi ellenfél körül és külön öröm, hogy Hard nehézségi fokozaton a program számomra szokatlan nehézséget is kínált. Viccen kívül 2-3 rossz mozdulat és kezdhetjük elölről az adott részt.
A játékmenet tekintetében túl sok újdonságot nem hoz a zsánerbe a program, de amit csinál, azt a legmagasabb színvonalon teszi, ezáltal egy percre sem fogunk unatkozni a játék alatt. A különböző pályák lineárisan bejárhatóak, rengeteg gyűjtögethető dologgal, ezek közül a legfontosabbak természetesen a fegyvereink fejlesztésére, valamint élet és muníció vásárlására alkalmas csavarok, melyeket ellenfelek legyőzése, tereptárgyak, ládák, stb. szétverése után kaphatunk. Ezen felül a játékban különböző kártyákat is gyűjtögethetünk, amikből egy szettet kirakva új, a többinél sokkal menőbb fegyvereket tehetünk magunkévá.
A Ratchet & Clank egyik nagy erénye, hogy nem fukarkodott a felhasználható eszközökkel. Rengeteg fegyverünk és különféle kütyünk lesz, amit a továbbjutáshoz felhasználhatunk, ráadásul ezek mindegyikét élvezet használni. Néha perceket töltöttem azzal, hogy eldöntsem, mivel vessem bele magam az előttem álló csetepatéba, természetesesen ennek az lett a vége, hogy másodpercenként váltogatva az arzenálom gyepáltam a rám törő ellenfeleket, megállás nélkül. A fegyvereket a különféle vendor pontoknál fejleszthetjük, és itt vásárolhatunk muníciót és életerőt is. A fejlesztések elég egyszerűek: egy kérdőjel körül különféle bónuszokat nyithatunk ki (pl.: gyorsabb tüzelés, nagyobb tűzerő) s amint körbeértünk a kérdőjel körül, a rejtett, a többinél sokkal erősebb bónusz is felnyílik.
Mint említettem, a látvány lenyűgöző, helyenként vetekszik mesefilm kidolgozottságával. Azonban a rengeteg effekt egyeseknek zavaró lehet egy idő után s joggal tesszük le majd a kontrollert egy tíz perces pihenés erejéig. (Tovább úgyse bírjuk.)
A Ratchet & Clank nem reformálta meg saját műfaját, de a jelenlegi fiatalság garantáltan nem fog tudni lekattanni róla, a régi motoros rajongók a PS4-es korszak eddigi legerősebb nosztalgia faktorát kapják, az új játékosok meg most fogják megtanulni, mitől lett ez a játék a Playstation egyik húzóneve. Ha nem szerettem volna bele a játék világába és nem lennék nagy rajongója a zsánernek talán egy ponttal kevesebbet adnék a néhány apró hiba miatt, de őszintén: ennél tökéletesebb játékot ebben a kategóriában nem találsz 2016-ban.
Értékelés: 10/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!