Megérkezett a Stoic által készített, nagy sikerű The Banner Saga folytatása, ami közvetlenül követi az első játék történetét, és az abban hozott döntéseink befolyásolják ki él, és ki nem a második részben.
A 2014-ben megjelent első rész történetét ott folytatja, ahol az befejeződött. Két lehetőségünk van a történetet folytatni: átvisszük a mentésünket az első részből, vagy kiválasztjuk, hogy ki élte túl az ütközetet Bellower ellen az első rész végén. Így két opcióval vihetjük tovább a történetet, mégpedig Rook vagy Alette személyével. Bármelyiket is választjuk, mindkettőjüket nagyon megviseli a másik elvesztése, és a társaink elvesztése a játék során még a játékosban is egy nagyon depresszív érzést kelt. Tökéletesen átérezhetjük a sztori előrehaladásával, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy vezetőnek valamilyen krízishelyzet idején. Hőseinknek a történet vége felé már maga a halál lesz a legnagyobb ellenfele nem a Dredge.
Hőseink Aberrang városa felé veszik az irányt és útközben nem csak a Dredge-ek által nyújtott fenyegetésekkel kell szembe nézniük, de a természeti akadályokkal és saját csoportjukon belüli nézeteltérésekkel is. Attól függően, hogy melyik karakter maradt életben végignézhetjük a történet alakulása során, ahogy Rook egyre felelőtlenebbül próbálja meg kiírtani a Dredge-eket a föld felszínéről, míg Alette apja nyomdokaiba lépve próbál jó vezetővé válni és kivívni a katonái bizalmát. Az eseményeket megszínesíti a második részben az, hogy időközönként Bolverk, és az általa vezetett Ravens történetét játszhatjuk, ami zsoldos létükből adódóan sokkal brutálisabb választásokat eredményez, a fő sztori szál békésebb történéseihez képest. Talán egy kicsit nagyobb hangsúly is kerül Bolverk és karavánjának történetére, mint az alap szálra.
A látványvilág továbbra is lenyűgöző. A hófödte hegyvidéki tájak mellett most már olyan területekre is kerülünk, ami teljesen fantasyba illő dolgokat mutat, és megtöri a nagyon komor, melankolikus történetet. Ezek annyira szépen néznek ki, hogy többször előfordult, hogy nem emlékeztem mi is történt valójában, mert a jelenet és a háttere elvonta róla a figyelmemet.
Új egységek is kerültek a játékba, amit még tovább színesítik a harcokat. Mind ellenséges, mind baráti oldalra kerültek belőlük. A kedvencem a Tracker, ami el tud tűnni harc közben, és onnan támadva összetöri ellensége armorját. Nagy változást jelent majd még a Horseborn faj megjelenése is, akik kentaur létüknek köszönhetően képesek arra, hogy eltapossák az ellenségüket, de ugyanazon körben visszaszaladjanak biztonságosabb területre. A Bog lakosai okoztak még komolyabb fejtörést számomra, és a Sundr Eyeless, aki képes feléleszteni halott társait.
A második rész szinte mindenben felülmúlja az első részt, és így utólag már nem is bánom, hogy eltolták a játék kiadását, mert így elkészíthették ezt a még tökéletesebb változatot. Nagyon erősen érződik a történeten, hogy egy epikus befejező rész vár ránk a trilógia zárásaként, és mint szinte mindegyik közbenső játék esetében, itt is megvan a „Mikor jön már a befejező rész végre? Tudni akarom a sztori végét!” érzés. Ugyan fejlődött a harcrendszer, de az ellenségek még mindig képesek nagyon buta dolgokat csinálni. A két teljesen más hangvitelű történetszál nagyon jól bemutatja a játék világát.
Értékelés: 9,5/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!