Tom Clancy’s The Division – Játékteszt
Utoljára a Rainbow Six Vegas idején hallottunk a nagy író nevével fémjelzett szériáról, majd egyszer csak az E3 alatt érkezett egy videó az Ubisoft részéről, amikor is vagy elkapott vagy egyenesen hidegen hagyott az egész koncepció.
Én az előbbiek táborába tartozok, de lássuk sikerül e felérni az elvárásokhoz?
Mikor elindult a játék, volt vele egy rakás gond. Itt most gondolok arra, hogy a Rainbow Six Seige játékosok sem tudtak játszani, és jómagam sem tudtam a következő napig nekiállni, mert egyszerűen belépni is esélytelen volt. Mikor pedig bekerültem a szerverre, azonnal rá kellett jönnöm, hogy ez más, ez bizony annyira más, hogy azt el sem tudod képzelni. Tutorial? Minek az? Annyira le van egyszerűsítve, hogy azt elmondani is alig lehet. Bújj be egy fedezékbe, válts fegyvert. Menj el valahova, vegyél egy felszerelés darabot, vegyél fel egy mellékküldetést, és kész. Ennyi volt a tutorialnak csúfolt bevezető rész, nem kell többet vele foglalkozni, jobb, ha el is felejtük, ugyanis röpke 20 perc szenvedés után szabad kezet kapunk. Mondhatni, amíg el nem érünk az első fontos küldetésig, addig csak a játék által adott szálat vihetjük végig.
Persze a történetről is szó kell, hogy essen, a lényeg az, hogy van egy vírus, amit elkezdenek terjeszteni egy fekete pénteken New Yorkban, a fertőzött pénzekkel, így taszítva anarchiába a teljes várost. Majd ami maradt belőle azt akarják elfoglalni és gonosz tervüket onnan befejezni. Itt jövünk mi a képbe, a tökéletes katonák, akik arra lettek kiképezve, hogy ilyen helyzetben is helyt álljanak. És lehetünk akárkik akár a szomszéd srác a kertvárosban, akár a legjobb barátod, de ha jön a hívás, akkor bizony mennünk kell. Lehet, hogy furán hangzik ez az egész, de bizony van alapja. Ha onnan nézzük, hogy a híresztelések és a hoaxok szerint mind a CIA mind az FBI alvó sejtekkel rendelkezik a világon mindenfelé már nem is annyira elképzelhetetlen a játék alapja.
Eszközök és fegyverhasználat tekintetében, szintén nagyon jól áll a dolog. Könnyen és gyorsan tudunk olyan cuccokat szerezni, amiket nem akarunk majd letenni, főleg ha kellőképpen gyorsan és ügyesen teljesítjük a küldetéseket és lopkodjuk a cuccokat egy harctér közepéről, majd adjuk el őket. Igen, mint minden MMO játék a grindelésről szól ez is, de itt nem az az unalmas fajta van, mint mondjuk a Wildstar vagy hasonló, a World Of Warcraft sikereire építeni akaró játékok esetében, hanem élvezni fogjuk, mert egyre jobb és szebb helyekre fogunk jutni ebben az élő és lélegző New Yorkban. Ha pedig eljutunk oda, hogy Dark Zone, akkor fogunk igazán meglepődni, mert Manhattan még sosem nézett ki ennyire valóságosnak. Persze vannak olyan részek, amiket az Ubisoft itt ott egy kicsit átalakított, de itt csak belső részekről van szó, az utcák és egyebek tökéletesen hasonlítanak arra, amit eredetileg láthatnánk.
És akkor a hibákról, amit tapasztaltam a kipróbálás során. Olyan, mint ugrás nincsen csak egy ilyen pörgés dolog, amivel ha belöknek valahova nem fogunk onnan kijutni. Én emiatt már több küldetést is kezdhettem újra, ami nagyon zavaró és néhol teljes mértékben elfogadhatatlan is. Többször próbáltam direkt meg egy ilyet, még frissítés után is. Könyörgöm vagy legyen egy ugrás lehetőség, vagy pedig tegyenek oda egy láthatatlan falat. Nem hiszem, hogy nagy feladat lenne, de egy egészen kellemesebb összképet kaphatnánk a játékról végeredményében.
Végére az értékelés. Mint az elején itt is vannak hibák, az end game tartalom, mint olyan még nem tudni, hogy van e és milyen és hogy milyen fejlesztéseket illetve kiegészítőket akarnak kiadni a játékhoz. Ugyanis ha később más városokat is játszhatóvá tesznek és esetleg járműhasználatot vagy ilyeneket is pakolnak bele, akkor az eddigi idők egyik legjobb MMOFPS játéka lehet belőle, holott már most sem egy rossz darab.
Értékelés: 7/10