SUPERHOT – Játékteszt
Ami anno egy 7 Day First Person Shooter (7DFPS) game jam projectként indult, az most végre teljes értékű játékká nőtte ki magát. Lássuk hát, mit nyújt számunkra a SUPERHOT.
A játék alapkoncepciója az, hogy az idő csak akkor mozdul, ha mi magunk is mozgunk. A pályákon az egyetlen célunk a piros ellenfelek (red dudes) megölése. Egyetlen ütésből meghalunk, és ez a melee ütéseken kívül minden másra igaz az ellenfeleink esetében is. Lényegében a Hotline Miami pörgős, kegyetlen játékmenetét ötvözzük a Mátrix széria időlassításával. A lista itt még nem ér véget, ugyanis a Ghost in the Shell is befigyel néhány elem esetében, de ezt nem szeretném lespoilozni.
A játék grafikus világa is nagyon retrot idéző. Szerintem nagyon sok játékos soha nem találkozott még azokkal a dolgokkal, amiket a játékból megismer, ezért talán még jobban tudnám ajánlani az idősebb korosztály számára. A játék menüje és lényegében maga a játék is egy TUI-ban zajlik (Szöveges felhasználói felület). Ez szerintem sok embernek nagyon mély érzéseket hoz elő fiatalabb éveiből.
A történet szerint egy nagyon menő, új játék jött ki nemrég, amihez van egy crack, így játszhatunk vele. Amint az említett haverunk ezt áttölti nekünk, a belső szerverekre felcsatlakozva azonnal ölhetjük a piros embereket a virtuális valóságban. Ahogy haladunk előre a pályákon folyamatosan furcsábbnál furcsább dolgok történnek velünk. Ennél mélyebbre nem szeretnék belemenni a játék történetébe, mert sajnos annyira nem lett hosszú.
Igazából az egyetlen negatívum, amit a játékkal kapcsolatban fel tudok hozni, az a történet rövidsége. Aki esetleg Kickstarteren támogatta anno a játék elkészülését (mint jómagam is) kaphatott belőle egy ízelítőt még régebben, hogy mire számíthat a teljes játék esetében. Sajnos azt kell mondanom, hogy nem sokkal lett kibővítve a béta változatos tartalomhoz képest. Mire úgy érezné az ember, hogy beindul a story és kezdi átlátni a dolgokat, addigra hirtelen vége is lesz. Ezzel természetesen nem azt mondom, hogy onnantól kezdve már nincs mit csinálni, mert megnyílnak a különböző challenge módok és az endless mód is, amivel még bőven eltölthetjük majd a szabadidőnket.
Nagyon jó ötletnek tartom a játékhoz készült Killstagram oldalt, amire a játékból készített replayeinket tudjuk feltölteni, és az ötletként használt oldalhoz hasonlóan tudjuk böngészni őket. A pálya teljesítése után két gombnyomással már fel is veszi és tölti is a saját profilunkra azokat. Emellett egy kis viral marketing is helyet kapott, amit a játék végén érünk majd el, de ezt sem szeretném lespoilozni. A fórumokat olvasgatva ez vegyes érzelmeket váltott ki a játékosokból, de nekem nagyon bejött az ötlet.
Sajnos egy kicsit rövidre fogott történet mód mellett a challenge, endless módok nyújtanak majd újrajátszáshoz motivációt, de a titkos dolgok és a rejtett easter egg-ek is több órára le fogják kötni majd az arra kíváncsi játékosokat. A mechanika amilyen egyszerű, olyan szórakoztató lett, és mindenkinek csak ajánlani tudom a kipróbálását.
Értékelés: 8,5/10